טויוטה אייגו X שנת 2021/2022 היא המשך של מכונית הקונספט prologue. טויוטה קוראת בגאווה לאייגו X החדשה קרוסאובר. והיא היחידה בקטגוריה A. יש רק מעט מאפייניי קרוסאוברים במיני הזאת: פלסטיק שחור, מרווח גחון מוגדל ב- 11 מ"מ, וכן גלגלים גדולים בקוטר של 17 או 18 אינץ' (במקום 15 אינץ'). אבל רשמית, כל תקני ה-SUV קיימים, כך שהדו
טויוטה אייגו ‏2021. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור
AUTOBOOM

טויוטה איגו. מהאצ'בק לקרוסאובר

טויוטה אייגו ‏2021. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור

טויוטה אייגו X שנת 2021/2022 היא המשך של מכונית הקונספט prologue. טויוטה קוראת בגאווה לאייגו X החדשה קרוסאובר. והיא היחידה בקטגוריה A. יש רק מעט מאפייניי קרוסאוברים במיני הזאת: פלסטיק שחור, מרווח גחון מוגדל ב- 11 מ"מ, וכן גלגלים גדולים בקוטר של 17 או 18 אינץ' (במקום 15 אינץ'). אבל רשמית, כל תקני ה-SUV קיימים, כך שהדור השלישי החדש של טויוטה אייגו X אינו עוד האצ'בק. המכונית תיוצר רק במרכב 5 דלתות, יש לה שיפוע חד יותר של השמשה. מנוע אחד בנפח ליטר, שתי תיבות לבחירה. ייצור הדגם החדש יחל בדצמבר 2021 במפעל טויוטה בצ'כיה.

Toyota Aygo 2018. Hatchback 5-door, 2 generation, restyling.

בישראל נמכר דגם קודם של טויוטה איגו במרכב האצ'בק, דור שני לאחר עיצוב מחדש של 2018. היא מגיעה עם מנוע בנזין בנפח ליטר והספק 72 כ"ס, אשר מאיץ את המכונית למהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק סופר חסכונית - בממוצע רק 4.2 ליטר ל -100 ק"מ, ובכביש ואפילו פחות - 3.8 ליטר.

הערה

מראה חיצוני

העיצוב של Toyota Aygo X פותח בסטודיו הצרפתי ED2. המכונית התבררה כגדולה מקודמותיה אשר ללא הקידומת "X". יש לה גג רך מתקפל, חלונות בדלתות האחוריות מתקפלים, והדלת החמישית קיבלה זכוכית גדולה. Aygo X בנויה על אותה פלטפורמת GA-B (גרסת ארכיטקטורת TNGA) כמו במשפחת דגמי יאריס.

האופטיקה של המיני היא LED, אורך המרכב הוא 3700 מ"מ, הרוחב הוא 1740 מ"מ והגובה הוא 1510 מ"מ. גם בסיס הגלגלים די הגון: 2430 מ"מ, כך שתא הנוסעים של המכונית קצת יותר מרווח. פרט מצחיק: המושבים הוצבו ב- 55 מ"מ גבוה יותר מהכביש, מה שמצדיק את התואר של קרוסאובר והגידול ברוחב איפשר להרחיק אותם מעט אחד מהשני. בונוס חשוב: תא המטען גדול יותר, הנפח גדל ל-231 ליטר (היה 168 ליטר). אם מקפלים את השורה האחורית, מקבלים 829 ליטר.

מנועים

מנוע ידוע - מנוע אטמוספרי 1.0 ליטר 1KR-FE שלושה צילינדרים, מפתח 72 כ“ס. בגרסה בסיסית בקרוסאובר מותקנת תיבת ידנית עם 5 הילוכים, וריאטור אפשרי בתוספת תשלום. זמן התאוצה ל-100 קמ"ש הוא 15.6 שניות, המהירות המרבית היא 158 קמ"ש. גרסה עם וריאטור מאיצה ב- 15.5 שניות ומהירות מקסימלית 151 קמ"ש. אין לצפות לגרסה היברידית: זה יעלה עלות המכונית, הרי גרסת בנזין בסכ“ה צורכת רק 4.7 ליטר בנזין ל-100 קילומטרים.

תא הנוסעים ואבזור

לאיגו קרוס יש שבע כריות אוויר כולל המרכזית בין המושבים הקדמיים. האבזור הבסיסי כולל סט של עוזרי נהג אלקטרוניים Toyota Safety Sense (קרוסאובר קטן "יודע" לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים, להתרחק ממכשולים ולהימנע מהתנגשויות, קיימת בקרת שיוט אדפטיבית עם מצלמה קדמית ומכ"ם). רשימת האופציות כוללת את מערכת המדיה Toyota Smart Connect (מסך 9 אינץ') ומערכת השמע JBL עם סאב וופר בתא המטען.

האם יש צורך בגרסת קרוס למכונית בקטגוריה זו?
17 קולות