טויוטה. קראון סדאן – סוף-סוף במרכב המקורי שלה
טויוטה קראון סוף-סוף תופיע במרכב המקורי שלה – דגם הסדאן כמעט מוכן לייצור. הסדאן הקלאסי יהפוך לרכב השלישי בקו הדגמים הגלובלי: ראשית יצאה הגרסה המוגבהת, שאותה החברה סיווגה כקרוסאובר, לאחר מכן הופיע האצ'בק 5 דלתות מגודל בשם קראון ספורט. מקום ההצגה מרמז על מאפיינים דינמיים טובים: המכונית יצאה למסלול פוג'י במסגרת מרתון 24 שעות Super Taikyu. המכונית נבדלת משאר הדגמים במשפחה בתצורה קלאסית ותקבל רק יחידות כוח היברידיות.
טויוטה קראון הפכה לדגם גלובלי, למרות שבעשרות השנים הקודמות נחשבה למכונית יוקרה עבור השוק הפנימי של יפן. ביולי של 2022 טויוטה הכריזה על משפחת הקראון החדשה עם צאצאים רבים – סדאן, האצ'בק (גם סטיישן) ואפילו קרוסאובר.
דגם הסדאן (ורק הוא) מבוסס על פלטפורמת GA-L עם מנוע רוחבי והנעה אחורית, שאותה הוא חולק עם לקסוס LS. הרכב בגרסתו כמעט הסופית נראה נאה, סולידי ויקר – כיאה לממשיך המסורות הישנות, בעוד החרטום שלו עוצב באותו הסגנון כמו שאר הקראונים. מימדי המרכב של קראון: אורך 5,030 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ, בסיס גלגלים 3,000 מ"מ, ג'נטים – מ-R19.
תא הנוסעים עם 5 מקומות קיבל בורר הילוכים קומפקטי, שני מסכים על הפאנל הקדמי, הרבה מקשים פיזיים ומולטימדיה עם תפריט בסינית, מכך אפשר להבין איזה שוק יהיה העיקרי (אבל לא היחיד). טויוטה קראון 2023/2024 החדשה תשמח בבקרת אקלים מפוצלת, בחימום ובאוורור מושבים. שורת המושבים האחורית היא נוחה ומרווחת הודות לבסיס הגלגלים המוגדל.
בינתיים אין מידע לגבי החלק הטכני של הדגם הסדרתי. באב הטיפוס שהשתתף במרוץ הותקן מנוע מימן, כמו בטויוטה מיראי. אבל המכונית הסדרתית תקבל יחידת כוח היברידית עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי.
טויוטה קראון סדאן תצא לשוק בסוף שנת 2023.