פולקסווגן פאסאט החדש: רק סטיישן
הדור התשיעי של פולקסווגן פאסאט יוצג רשמית בספטמבר 2023. ובינתיים היצרנית הציגה את הרכב עם מרכב מוסווה. אבל כבר ברור שפאסאט החדש יקבל רק תצורת סטיישן. מרכב סדאן לא יהיה זמין יותר. עם זאת, יופיע מגוון גרסאות שונות: עם מנועי טורבו בנזין ודיזל וכן היברידית פלאג-אין.
הדור הראשון של פולקסווגן פאסאט יצא עוד בשנת 1973. חצי מאה לאחר מכן אנו מצפים ליציאה של הדור התשיעי, שהייצור שלו יתחיל בתחילת שנת 2024.
בשנת 1973 פולקסווגן פאסאט סימן את תחילתו של עידן טכנולוגי חדש בעולם הרכב. על התדמית של משפחת הדגמים החדשה אחראי המעצב האיטלקי המפורסם ג'ורג'טו ג'וג'ארו, שהציע עיצוב רציונלי על בסיס הדור הראשון של אאודי 80, שהפך בסופו של דבר לאייקוני. בתחילת שנת 2022, הרכב האירופאי הוותיק ביותר של פולקסווגן הורד מפס הייצור והוחלף ב-ID.7 החשמלי במרכב ליפטבק. אבל, כפי שמסתבר, עזבה אותנו רק גרסת הסדאן שלו.
ההיצע בפלח מכוניות הנוסעים המסורתיות מקטגוריות D ו-E הולך ומצטמצם כבר שנים רבות ברציפות. את השוק כבר עזבו פורד, אופל, סיטרואן, רנו ועכשיו גם פולקסווגן.
הייתה אפשרות שפאסאט החדש בכלל לא יופיע, אבל הדבר נעשה אפשרי בעזרתה של סקודה. דגם הסטיישן יהפוך לקרוב משפחה של סקודה סופרב (שדרך אגב, יוצע גם כסטיישן וגם כליפטבק). הם יחלקו לא רק את אותה הפלטפורמה ואת מערכות ההנעה, אלא גם את המרכב (עם שינויים בעיצוב) ואפילו את מקום הייצור: פאסאט וסופרב החדשים יורכבו במפעל VW בברטיסלבה.
מה לצפות מהפאסאט החדש
הרכב יהיה גדול: מרכב הסטיישן התארך ב-144 מ"מ, כעת אורכו עומד על 4,917 מ"מ. הרוחב גדל ב-20 מ"מ ל-1,852 מ"מ. הגובה גם גדל, אבל רק ב-7 מ"מ (ל-1,482 מ"מ). בסיס הגלגלים התארך ב-50 מ"מ ל-2,841 מ"מ.
תא הנוסעים של פולקסווגן פאסאט 2023/2024 מעוצב בסגנון הטיפוסי של המותג. לוח המחוונים הדיגיטלי קיבל מסך "10,25, מערכת המדיה מגיעה עם מסך "12,9 או "15 בהתאם לרמת הגימור ומתחתיו ממוקם פאנל מגע לשליטה בבקרת האקלים. בתוספת תשלום ניתן לקבל תצוגה עילית על השמשה.
המרחק בין שתי שורות המושבים גדל גם ב-50 מ"מ (כמו בסיס הגלגלים). תא המטען יישמח בקיבולת הנדיבה שלו: הנפח מתחת לוילון גדל מ-650 ל-690 ליטר, הנפח המרבי עם שורת מושבים שנייה מקופלת גדל מ-1780 ל-1,920 ליטר.
בהיצע המנועים של פולקסווגן פאסאט 2023/2024 נשמרו מנועי טורבו בנזין 1.5 TSI ו-2.0 TSI וכן טורבו דיזל 2.0 TDI. בנוסף להנעה קדמית תוצע הנעה כפולה. בתוספת תשלום ניתן להתקין מערכת מתלים אדפטיביים DCC Pro. תיבה ידנית תישאר בהיצע. בולמי הזעזועים החדשים קיבלו שני שסתומים מתכווננים (בנפרד לכיווץ ולשיכוך ההחזרה), לכן ההבדל בין מצבי קומפורט וספורט אמור להיות מורגש יותר.
הגרסה ההיברידית פלאג-אין הבכירה תוצע עם מערכת הנעה בהספק 204 או 272 כ"ס. הרכב יקבל סוללה בקיבולת מוגברת (כ-20 קוט"ש במקום 13), שתספק טווח נסיעה של עד 100 ק"מ במצב חשמלי.