ניסאן סילפי הוא רכב קומפקטי בצורת מרכב סדאן שמיוצר כבר בדור שמיני. הוא יצא לראשונה בשנת 1982 ובמהלך 40 שנים האחרונות כבש לבבות רבים ברחבי העולם. מעניין שאצלנו הוא נקרא ניסאן סנטרה, ובסין – סילפי. תחת השם סנטרה הדגם נמכר לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב ובמדינות אירופה, אבל מבחינת העיצוב החיצוני יש לו מעט מאפיינים משותפי
סנטרה אצלנו, סילפי בסין
AUTOBOOM

סנטרה אצלנו, סילפי בסין

סנטרה אצלנו, סילפי בסין

ניסאן סילפי הוא רכב קומפקטי בצורת מרכב סדאן שמיוצר כבר בדור שמיני. הוא יצא לראשונה בשנת 1982 ובמהלך 40 שנים האחרונות כבש לבבות רבים ברחבי העולם. מעניין שאצלנו הוא נקרא ניסאן סנטרה, ובסין – סילפי. תחת השם סנטרה הדגם נמכר לא רק בישראל, אלא גם בארה"ב ובמדינות אירופה, אבל מבחינת העיצוב החיצוני יש לו מעט מאפיינים משותפים עם סילפי הסיני. אנו רוצים לספר לכם דווקא על סילפי, שנקרא בעבר (עד שנת 2012) Bluebird Sylphy.

Nissan Sentra 2019. Sedan, 8 generation.

בישראל ניתן לרכוש ניסאן סנטרה החדשה במחיר שמתחיל ב-141,815 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). הסדאן מצויד במנוע 2 ליטר 4 צילינדרים עם הזרקה רב-נקודתית בהספק 149 כ"ס, בגיר רציף Xtronic ובהנעה קדמית.

עובדה חשובה

בשנת 2019 המראה של הרכב עבר שינוי דרסטי, הוא קיבל עיצוב פנימי אטרקטיבי, מנועים חסכוניים יותר וטכנולוגיה מתקדמת כמו Nissan Intelligent Mobility, מה שמעיד על הקדמה הכללית של הדגם. נכון לרגע זה הסדאן נראה כל כך סולידי שיכול לעורר קנאה בנציגי פלח היוקרה (אירוני שסילפי עדיין משתייכת לקטגורית המשפחתיות הקומפקטיות). הדגם עד כדי כך מצא חן בעיני תושבי סין שאפילו נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בעולם בשנת 2021! וזה בהתחשב בעובדה שהוא נחשב לרכב לא זול יחסית לסין, המחיר שלו מתחיל ב-100 אלף יואן (בערך 15 אלף דולר).

עיצוב חיצוני

הופעת הבכורה של הדור החדש של ניסאן סילפי התקיימה באפריל 2019 בסין. הוא לא רק הפך לקל, מעודן וצעיר יותר, אלא בנוסף עבר מהפכה אמיתית בעיצוב: הופיעו קצוות חדים בתאורת הראש ופנסי ערפל בעיצוב מאיים, הגריל הושחר וקיבל צורת טרפז. מקדם הגרר הופחת ל-0,26 (כמו במכונית העל הספורטיבית ניסאן GT-R). המרכב הפך לנוקשה יותר, מרכז הכובד לנמוך יותר, אורך הרכב הוא 4,641 מ"מ, רוחב – 1,815 מ"מ, הגובה ירד בהשוואה לדור הקודם, ל-1,450 מ"מ. כל זה, יחד עם השאסי המשוכלל, אמור להקנות לניסאן אופי נמרץ והתנהגות כביש משופרת. מה שנותר ללא שינוי זאת פלטפורמה Nissan V, חוץ מבסיס הגלגלים שגדל מעט - מ-2,700 ל-2,712 מ"מ.

חלל פנימי

גם תא הנוסעים השתנה בהשוואה לדגם הקודם. סילפי החדש זכה ל"עולם פנימי" בולט ומסוגנן: פאנל קדמי דו-גוני, מסך 8 אינץ' של מערכת המולטימדיה, צג 7 אינץ' של לוח המחוונים, "גלגלים" בתור פתחי אוורור מרכזיים. אפרופו האוורור: הדגם צויד במערכת אוורור חדשה שבה בורר אחד שולט בזרמים שונים לשלושה כיוונים (נהג, נוסע קדמי, שורה אחורית). תא הנוסעים זמין בצבע שחור, אפור בהיר או בגוונים של חום.

במפרט האבזור יש לציין בנפרד את מערכת בקרת היציבות Intelligent Trace Control: המערכת כוללת מודול Integrated Dynamic Control שמפעיל את הבלמים באופן נקודתי לאחר מעבר בקטעי דרך משובשים על מנת להפחית את נדנוד המרכב. בין אופציות ישנן: שאסי מתכוונן Intelligent Ride Control, בלימה בעת שימוש שגוי בדוושות, התרעה על התנגשות חזיתית, ניטור שטחים מתים, סימוני כביש ותנועה חוצה מאחור.

יחידות כוח

ניסאן סילפי החדש מצויד במנוע 1,6 ליטר HR16DE בגרסתו האחרונה Gen3 (מפיק 122 או 139 כ"ס), הוא פועל יחד עם גיר רציף XTronic או תיבת 5 הילוכים ידנית. במספר שווקים אחרים יוצע מנוע טורבו בעל הזרקה ישירה 1.6 DIG-T (MR16DDT). במקביל, עודכנו מנגנון ההיגוי והמתלים.

ניסאן סילפי Zero Emission

בשנת 2018 בסין החלו המכירות של הגרסה החשמלית ניסאן סילפי Zero Emission ("סילפי פליטות אפסיות"). מהנדסי החברה החליטו לא ליצור יחידת כוח חשמלית מקורית, אלא פשוט להתקין מכלולים ניסאן ליף דור ראשון שכבר הוסר מהייצור. סילפי ZE החדש מצויד במנוע בהספק 80 קילוואט (109 כ"ס) ובסוללת ליתיום-יון בקיבולת 38 קוט"ש. הסדאן החשמלי עובר על טעינה בודדת עד 398 ק"מ. אם נוהגים במהירות קבועה של 60 קמ"ש, ניתן להרחיב את טווח הנסיעה ל-398 ק"מ. העיצוב של סילפי החשמלי נבדל מדגם הבנזין בפגושים חדשים, באטם במקום הגריל ובפנסי לד.

האם המאמר הזה עורר אצלכם עניין בנוגע לניסאן סנטרה?
6 קולות