למה אנחנו ממשיכים לכתוב בהתמדה על משפחת מכוניות המיקרו החשמליות של המותג הסיני Wuling אם אף אחת מהן לא מוצעת (ולא תוצע בזמן הקרוב) בישראל? כי אנחנו מאוד רוצים לראות אותן בארץ! החלוץ של קו הדגמים, Wuling Mini EV לא פשוט צבר פופולריות בשוק הסיני ועקף את טסלה מודל 3, אלא נכנס לעשרת הרכבים הפופולריים ביותר בעולם בשנ
Wuling Air EV. מכונית מיקרו חשמלית לשניים או לארבעה
AUTOBOOM

Wuling Air EV. מכונית מיקרו חשמלית לשניים או לארבעה

Wuling Air EV. מכונית מיקרו חשמלית לשניים או לארבעה

למה אנחנו ממשיכים לכתוב בהתמדה על משפחת מכוניות המיקרו החשמליות של המותג הסיני Wuling אם אף אחת מהן לא מוצעת (ולא תוצע בזמן הקרוב) בישראל? כי אנחנו מאוד רוצים לראות אותן בארץ! החלוץ של קו הדגמים, Wuling Mini EV לא פשוט צבר פופולריות בשוק הסיני ועקף את טסלה מודל 3, אלא נכנס לעשרת הרכבים הפופולריים ביותר בעולם בשנת 2021. אחריו הופיע Wuling NanoEV עוד יותר קטן המימדיו ואורכו 2,497 מ"מ בלבד. ועכשיו, לקראת סוף שנת 2022, הושק הדגם השלישי במשפחה – Wuling Air EV עם שתי אפשרויות אורך מרכב ומספר מקומות בתא הנוסעים. בסין מכונית המיקרו לשניים או ארבעה עולה בערך 10 אלף דולר (גרסת 4 מקומות מ-11,700). באינדונזיה המחירים מתחילים מ-15,200 דולר. יותר מובן למה אנחנו רוצים אותו? אם עדיין לא – קראו הלאה!

Wuling Mini EV 2022. Mini 3-doors, 1 generation.

המותג וולינג נמצא בבעלות המיזם המשותף של שני התאגידים SAIC וג'נרל מוטורס – SAIC-GM-Wuling, שבו הצד האמריקאי מחזיק ב-44% מהמניות. המוצרים המשותפים שלהם מתפשטים במרץ בפלח מכוניות המיקרו העירוניות.

להזכירכם

העיצוב החיצוני

Wuling Air EV מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית פשוטה GSEV (Global Small Electric Vehicle): תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי וסרן קשיח אחורי עם תמסורת פלנטרית שלידה מותקן המנוע החשמלי. למכונית העניקו עיצוב בלתי שגרתי, הגרסאות הפשוטות יקבלו פנסי הלוגן קדמיים ופנסים אחוריים עם נורות ליבון, הגרסאות היקרות יותר יצוידו בפנסי לד ובפס תאורה לכל רוחב החרטום. הגלגלים הסטנדרטיים – 12 אינץ' עם טסות. מרווח גחון – 126 מ"מ.

המימדים של Wuling Air EV הבסיסי עם שני מקומות הם קומפקטיים במיוחד: אורך 2,599 מ"מ בלבד, גובה 1,631 מ"מ, רוחב 1,505 מ"מ, בסיס גלגלים 1,635 מ"מ. המכונית הסינית קטנה יותר בהשוואה לדגם ההאצ'בק דו המקומי סמארט Fortwo. מאחורי המושבים נשאר מקום למטען, אך נפח התא אינו נדיב (החברה אפילו לא מציינת אותו). גרסת 4 מקומות קיבלה תוספת מול הסרן האחורי באורך 375 מ"מ עם חלונות צד, לכן בסיס הגלגלים גדל ל-2,010 מ"מ, האורך הכללי – ל-2,974 מ"מ. בשורה השנייה מותקנת ספה דו-מקומית עם עיגוני Isofix. בגרסה זו אין תא מטען כעיקרון. להובלת כבודה ניתן לקפל את משענת הגב האחורית.

בסרטון: וולינג Air EV 2022 שנת. מיני, האצ'בק.

חלל הפנים

מפרט האבזור הבסיסי של מכונית המיקרו כולל שתי כריות אוויר, ABS, מזגן ומסך "7 בתור לוח מחוונים דיגיטלי. בין אופציות: בקרת יציבות, מערכת מדיה עם מסך "10,25, מצלמות קדמית ואחורית, גימור פנימי משופר, מצלמות היקפיות לגרסת 4 מקומות.

יחידת כוח

וולינג Air EV ‏2022. מרכב, צורה. 1 דור
מטען DC בהספק 80 קילוואט (שאר הגרסאות יכולות להיטען רק מתחנות AC בהספק עד 8 קילוואט).

Wuling Air EV הבסיסי עם שני מקומות מצויד בסין במנוע חשמלי המפיק 41 כ"ס ו-110Nm. הקיבולת של סוללת ליתיום-ברזל-פוספט היא 26,7 קוט"ש, טווח הנסיעה לפי הדרכון – 300 ק"מ. המהירות המרבית עומדת על 100 קמ"ש. גרסת 4 מקומות תלויה בשוק. באינדונזיה מכונית המיקרו קיבלה את אותו המנוע החשמלי כמו הגרסה דו המקומית בסין, אולם ניתן לבחור קיבולת סוללה: 17,3 או 26,7 קוט"ש (200 או 300 ק"מ). גרסת 4 מקומות בסין מצוידת במנוע המפיק 68 כ"ס ו-140Nm, בסוללת 28,4 קוט"ש (300 ק"מ) ובמטען DC בהספק 80 קילוואט (שאר הגרסאות יכולות להיטען רק מתחנות AC בהספק עד 8 קילוואט).

רוצים מכונית מיקרו חשמלית כזאת בישראל?
12 קולות