XPeng P5. חצי צעד קדימה
XPeng P5 הוא רכב חשמלי במימדים בינוניים בצורת מרכב סדאן שנוצר בעקבות P7 הגדול במרכב סדאן בניסיון עיקש של XPeng, היצרנית הצעירה אך שאפתנית, לזכות להכרה. הרכב מצויד בקורת פיתול בסרן האחורי, במנוע אחד ובשלוש סוללת לבחירה. P5 החדש דומה לניסיון השני להביס את המתחרה המוצלח ביותר, טסלה מודל 3, מאחר ש-P7 לא הצליח באתגר. למרות שהדגם הקומפקטי יותר מפסיד במעט ל"אחיו" הגדול, מבחינת הקדמה הטכנולוגית הוא לפחות חצי צעד קדימה. XPeng P5 הוא הראשון בעולם שצויד באוטו-פיילוט XPilot 3.5, לדברי המפתחים הוא "עונה מעל ומעבר לתנאי רמת אוטונומיה שלישית", מסוגל לשלוט ברכב בכביש מהיר, לחנות באופן אוטונומי ובנוסף קשור למערכת ניווט. החל מאפריל 2022 מתבצע הייצוא לשוודיה, לדנמרק ולהולנד. כמו כן, הרכבים החלו להייצא לנורבגיה בסוף האביב.
XPeng הציגה את הדגם השלישי, המשפחתית P5 במרכב סדאן, בתצוגת הרכב Auto Shanghai באפריל 2021. רק 53 שעות לאחר הופעת הבכורה החברה קיבלה 10,000 הזמנות על הדגם החדש!
עיצוב חיצוני
מבחינת הסגנון XPeng P5 החדש דומה לדגם המקביל, P7 שקצת גדול ממנו. הפנסים המיוחדים מחוברים באמצעות רצועה צרה, קווי המתאר של המרכב הם נעימים. מימדי הרכב הם: אורך 4,808 מ"מ, רוחב 1,804 מ"מ, גובה 1,530 מ"מ, בסיס גלגלים 2,768 מ"מ. מבנה הדלתות נאמן למסורת: הדלתות הקדמיות של P7 נפתחות כלפי מעלה ובמקום גג שלם מזכוכית הרכב קיבל סאנרוף עם וילון. הגלגלים מגיעים בקוטר 17 או 18 אינץ'. עם זאת, המהנדסים האחראים על האווירודינמיקה בהחלט השקיעו מאמץ: מקדם הגרר המוצהר הוא 0,223 בלבד (0,21 בהשוואה לזו של "החשמלית העממית" טסלה מודל 3 ו-0,20 בליפטבק החשמלי מרצדס EQS).
חלל פנימי ואבזור
תא הנוסעים מעוצב בסגנון מינימליסטי, אבל מרופד בעור נאפה ולא בפלסטיק ממוחזר. המאפיין המרכזי בו הוא מערכת המולטימדיה עם מסך מגע אנכי בגודל 15,6 אינץ'. מערכת ההפעלה Xmart OS 3.0 פועלת על בסיס המעבד Qualcomm Snapdragon SA8155P וכוללת פונקצית שליטה קולית. לוח המחוונים הדיגיטלי גם הוא בגודל מכובד: 12,3 אינץ'. מסך נוסף בגודל 47 אינץ' מובנה בתוך התקרה, כך שאם מורידים את המושבים הקדמיים מתקבל זוג מקומות שכיבה ל"מצב שינה" או "קולנוע". יותר מכך, זהו הרכב מאוד פרקטי: המשענות של המושבים האחוריים מצוידות בפתח לחפצים ארוכים, בתור אופציה מוצע מקרר בנפח 18 ליטר המותקן בתא המטען המרווח (450 ליטר). במידת הצורך XPeng P5 יכול לפעול בתור ספק חשמל למכשירים חיצוניים. בסך הכל מוצעות 6 רמות גימור.
הגרסה הבכירה של P5 היא המכונית ההמונית הראשונה המצוידת במערכת נהיגה אוטונומית המתקדמת LiDAR Technology. המערכת סורקת את המצב מסביב לרכב במרחק של 150 מ' ובטווח של 150 מעלות, כולל רמזורים וכלי רכב אחרים וכן הולכי רגל ורוכבי אופניים. המערכת מגיעה עם 32 חיישנים: 2 לידאר, 12 על-קוליים, 5 מבוססי גלי מיקרו ו-13 מצלמות לעיבוד תמונה ברזולוציה גבוהה. הודות לשכלולים העתידיים של OTA, החומרה של P5 תומכת בנהיגה אוטונומית ברמת L4. אמנם, הגרסאות ה"בינוניות" קיבלו XPilot 3.0 ללא חיישני לידאר והגרסה הבסיסית פשוט קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית.
יחידת כוח ושאסי
XPeng P5 שנת 2022/2023 מצוידת במנוע חשמלי אחד המפיק 211 כ"ס ו-310Nm. לפי נתוני היצרנית הוא אמור לספק האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,5 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. מוצעות שלוש אפשרויות של סוללה. הראשונה מגיעה בקיבולת 55,9 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה של 460 ק"מ, השנייה – ליתיום-יון בקיבולת 66,2 קוט"ש ומאפשרת לעבור כבר 550 ק"מ, הסוללה הגדולה ביותר בקיבולת 71,4 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 600 ק"מ. הסוללה מוגנת מפני לחות ואבק לפי התקן IP68 ועמידה בטמפרוטורה בין 30°- לבין 55°+. השאסי של דגם הסדאן זהה לזה של השותף לפלטפורמה G3: הנעה קדמית בלבד, תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי וקורת פיתול בסרן האחורי.
הגרסה "הפשוטה" ביותר של טסלה מודל 3 עם מנוע אחד, הנעה אחורית וסוללה בקיבולת 54 קוט"ש עוברת 448 ק"מ על טעינה בודדת, עם סוללת 60 קוט"ש כבר 491 קמ"ש. מודל 3 עם הטווח הארוך ביותר המצוידת בהנעה כפולה ובסוללה מוגדלת בקיבולת 82 קוט"ש יכולה לעבור 614 ק"מ בין טעינות, להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,4 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 233 קמ"ש. מבחינת דינמיקה הדגם הסיני מפסיד לאחרים בהפרש גדול.