XPeng P7 הוא רכב חשמלי בגודל מלא בצורת מרכב סדאן שהופיע לראשונה בסין בשנת 2019. היצרנית מציבה אותו בתור ספינת הדגל של "החברה הקטנה אך עוצמתית" XPeng Motors. לרגע ההשקה שלו, P7 בלט לעומת המתחרים, הן במאפיינים הטכניים והן במפרט האבזור שלו. בכך הוא הצליח לקרוא תיגר על טסלה ועל "החשמלית העממית" שלה טסלה מודל 3; ואפילו ע
XPeng P7. קורא תיגר על טסלה
AUTOBOOM

XPeng P7. קורא תיגר על טסלה

XPeng P7. קורא תיגר על טסלה

XPeng P7 הוא רכב חשמלי בגודל מלא בצורת מרכב סדאן שהופיע לראשונה בסין בשנת 2019. היצרנית מציבה אותו בתור ספינת הדגל של "החברה הקטנה אך עוצמתית" XPeng Motors. לרגע ההשקה שלו, P7 בלט לעומת המתחרים, הן במאפיינים הטכניים והן במפרט האבזור שלו. בכך הוא הצליח לקרוא תיגר על טסלה ועל "החשמלית העממית" שלה טסלה מודל 3; ואפילו על טסלה מודל S היוקרתית במרכב ליפטבק. למה לא? הרי Xpeng P7 החדש מתקרב למודל S מבחינת המימדים החיצוניים, אבל עולה אפילו פחות ממודל 3. בהחלט מתחרה ראוי. החלק האלקטרוני של P7 פותח בשיתוף פעולה עם הענקיות Alibaba ו-Xiaomi שהינן משקיעות ב-XPeng Motors. בחברה עצמה מכנים לרכב החשמלי "קופה חשמלי חכם". מה תגיד על זה, אילון מאסק?!

עם בסיס גלגלים בגודל המתקרב ל-3 מטרים ועם מרכב באורך כמעט 5 מטרים, Xpeng P7 משתווה לטסלה מודל S, אבל בפועל יתחרה במודל 3 הקומפקטית בהרכבה סינית, שמחירה בסין מתחיל ב-355,800 יואן (כ-49 אלף דולר). המחיר של Xpeng נמוך משמעותית: מ-240,000 יואן (כ-33 אלף דולר). תמורת סכום כזה מוצעת גרסה עם הנעה כפולה עם הספק 267 כ"ס וסוללה בקיבולת 81 קוט"ש. ההאצה מ-0 ל-100 לפי הדרכון – 6,7 שניות, טווח הנסיעה – 586 ק"מ (לפי מחזור NEDC המיושן שנשאר רלוונטי בסין).

הידעתם?

עיצוב חיצוני

XPeng P7 זהו רכב יפה בעיצוב עתידני והוא גם גדול יותר מטסלה מודל 3: אורך 4,880 מ"מ לעומת 4,694 מ"מ. רוחב המרכב הוא 1,896 מ"מ, הגובה הוא 1,450 מ"מ. בסיס הגלגלים שלו (2,998 מ"מ) בכלל עומד בשורה אחת עם זה של מודל S שאורכו 2,960 מ"מ. באשר לנוכחות של התדמית, הסיני לא רק מחזיק את התחרות, הוא אף עולה על מתחרו: הפנסים בצורת להבים צרים על "חרטום הכריש" המשופע, העיקול האלגנטי של קו הגג והגלגלים הגדולים.

בסרטון: אקספנג P7 2020 שנת. סדאן.

חלל פנימי ואבזור

בסיס הגלגלים הגדול מספק שפע של מרווח בתא הנוסעים. המושבים הספורטיביים בצבע אדום בהיר מרופדים בעור נאפה. תמיכת הצד המובהקת שלהם מרמזת על האופי הספורטיבי של הרכב. המושבים הקדמיים כוללים כוונון חשמלי, חימום ואוורור. במשענת הראש של מושב הנהג משולבים רמקולים של מערכת השמע לתקשורת קולית, מהם נשמעות התגובות לפקודות הקוליות של הנהג. ברכב החשמלי מותקנת מערכת שמע יוקרתית Dynaudio עם רמקולים קדמיים נשלפים.

צריך להתרגל לשליטה ברכב: יש בדיוק שני כפתורי לחיצה: כפתור כיבוי הרכב ולחצן החירום. השליטה מתבצעת מטבלט ענק בגודל 15 אינץ'. בחישורי ההגה גם הציבו מספר כפתורים. Xpeng P7 החדש מצויד במטען אלחוטי, בזוג מחזיקי כוסות ובארגז מרכזי המחביא שתי יציאות USB ושקע. כמו כן, בתשלום נוסף ניתן להתקין מערכת נהג אוטומטי רמה 3 המסוגלת להחליף את הנהג בכביש מהיר ובמהלך החניה. וכל השאר, כל מה שאפר לחשוב עליו, גם מותקן במכונית הזאת.

יחידת כוח ושאסי

גרסת הבסיס של Xpeng P7 שנת 2022/2023 מצוידת בהנעה אחורית, מנוע המפיק 267 כ"ס ו-290Nm וסוללה בקיבולת 81 קוט"ש. טווח הנסיעה הוא 586 ק"מ. הגרסה הזו הושקה מאוחר יותר, עם תחילת המכירות הוצעה גרסה חזקה יותר: Xpeng P7 דו-מנועי (430 כ"ס ו-660Nm) עם הנעה כפולה וסוללה בהספק 81 קוט"ש. טווח הנסיעה עולה על 550 ק"מ, זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 4,3 שניות.

Xpeng P7 2020. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
טווח הנסיעה עולה על 550 ק"מ, זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 4,3 שניות.

הסוללה היא מסוג ליתיום משולש (מאת חברת CATL) עם טמפרטורה קבועה וקירור נוזלי (עמיד בפני אבק ומים לפי תקן IP68). הרכב הסיני תוכנן בבירור בתור מתחרה למכוניות-על, לאותם דגמי טסלה או BYD, דוגמת BYD האן המאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות בגרסה הבכירה שלו. מסיבה זאת הוא צויד בבלמי ברמבו המספקים מרחק בלימה קצר: עצירה מלאה מ-100 קמ"ש לוקחת 35 מ' בלבד. המתלים הקדמיים הם עצמאיים על בסיס עצמות עצה כפולות, המתלים האחוריים – מערך רב-חיבורי. מערכת המתלים כוללת חלקים רבים מסגסוגת מאלומיניום המספקים קשיחות והסתגלות לתנאי הדרך.

בחירתכם?
18 קולות