פורשה 911 דקאר זוהי מכונית במרכב קופה עם מרווח גחון מוגבר ומתלים מכווננים שהופיעה לראשונה בלוס-אנג'לס בנובמבר של 2022. נוצר רושם אילו לפני תחילתו של העתיד החשמלי המאושר, העולם כולו שקע בנוסטלגיה עמוקה על העבר: פורשה החליטה לא להתעלם והוציאה את הדגם החדש שלה לזכר הניצחון בדקאר. פורשה 911 דקאר החדשה מוקדשת למנצחת בראל
פורשה 911 דקאר: בחזרה ל-1984
AUTOBOOM

פורשה 911 דקאר: בחזרה ל-1984

פורשה 911 דקאר: בחזרה ל-1984

פורשה 911 דקאר זוהי מכונית במרכב קופה עם מרווח גחון מוגבר ומתלים מכווננים שהופיעה לראשונה בלוס-אנג'לס בנובמבר של 2022. נוצר רושם אילו לפני תחילתו של העתיד החשמלי המאושר, העולם כולו שקע בנוסטלגיה עמוקה על העבר: פורשה החליטה לא להתעלם והוציאה את הדגם החדש שלה לזכר הניצחון בדקאר. פורשה 911 דקאר החדשה מוקדשת למנצחת בראלי דקאר 1984, הגרסה המיוחדת של פורשה 911 קאררה 3.2 4×4. אולי אי-אפשר לחזור לשנת 1984, אבל בהחלט אפשר להפוך ליורשת ראויה (כך פורשה קוראת ליצירה שלה). ניתן אפילו לקבל מיד את חבילת Rallye Design על מנת להחיות את רוחו של האב הקדמון האלוף. הגלגול השני על מנצח דקאר ייצא לשוק באביב של 2023.

Porsche 911 2018. Coupe, 8 generation.

בישראל מוצעת גרסה בעלת הביצועים הגבוהיים פורשה 911 GT3. למכונית במרכב קופה אופי ספורטיבי מובהק – המהירות המרבית של 320 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות. בשנת 2022 המחיר של הדגם התחיל מ-1,499,815 ₪. את פורשה קאררה 911 קופה ניתן לרכוש תמורת 929,815 ₪.

חשוב

שכלולים חיצוניים

כדי שכולם כבר ידעו מרחוק שמכונית זו מסוגלת לצאת לראלי, היא צוידה בבודי קיט הגנתי מפלסטיק ובחלק שנקרא בדרך כלל מכסה המנוע יש חריצים (במכוניות עם מנוע מרכזי שם נמצא תא המטען). על הגג הותקן גגון מקורי עם פנסי לד נוספים המאפשר לשים ולעגן עד 42 ק"ג של כבודה, מאחור הותקן ספוילר חדש. אם להסתכל טוב ניתן לראות שבכות פלדה ובכונסי האוויר הקדמיים, מיגון גחון ועיני גרירה, כמו אצל מכוניות ראלי אמיתיות. בחברת פורשה בטוחים שהמכונית הספורטיבית "מתאימה באותה מידה גם לנהיגה בשטח וגם לנהיגה בכבישים עירוניים".

מוצעת חבילת Rallye Design Package הכוללת צביעה בסגנון הדגם משנת 1984 שזכה במרוץ האגדי.
"פורשה 911 דקאר מתאימה באותה מידה גם לנהיגה בשטח וגם לנהיגה בכבישים עירוניים".
Porsche
פורשה 911 דקר ‏2022. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
על הגג הותקן גגון מקורי עם פנסי לד נוספים המאפשר לשים ולעגן עד 42 ק"ג של כבודה יעילה.

אחד המאפיינים העיקריים לנהיגת שטח הוא, כמובן, מרווח הגחון שגדל ב-50 מ"מ ובסך הכל הגיע ל-17 ס"מ, אך זה לא הגבול: הודות לבולמי הזעזועים המתכווננים ניתן להגביה את המכונית ב-30 מ"מ נוספים. רק דמיינו איך זה לנהוג במכונית קופה "מורמת" כזאת במהירות של 170 קמ"ש (המהירות היא מוגבלת במצב זה). הצמיגים עולים בקנה אחד עם האיכויות של קרוסאובר – צמיגי שטח Pirelli Scorpion All Terrain Plus בגדלים שונים: 245/45 ZR19 מלפנים, 295/40 ZR20 מאחור; לשניהם דופן כפול.

שינויים פנימיים

פורשה 911 דקאר שנת 2023 לא פותחה מהיסוד, אלא על בסיס פורשה 911 קאררה 4 GTS עם מנוע טורבו 3 ליטר בהספק 480 כ"ס ו-570Nm. המנוע הותקן בגרסת דקאר ללא שינויים בשילוב עם תיבת 8 הילוכים רובוטית PDK והנעה כפולה. באשר לדינמיקה, על מנת לשפר את כישורי השטח היה צורך בהקרבה קטנה: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 3,4 שניות (לעומת 3,3 בקאררה GTS הרגילה), המהירות המרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש (לעומת 309 קמ"ש). הופיעו שני מצבי נהיגה נוספים: Rallye מיועד לנהיגה מהירה בשטח, Offroad מיועד לשטח קל. בנוסף לכך, יש Rallye Launch Control לזינוק מהיר עם רמת פרפור מינימלית.

נותר להוסיף שהגלגול השני של אלופת דקאר צויד במושבים קדמיים ספורטיביים והאחוריים הוסרו לחלוטין. עם זאת, בתור אופציה ניתן להזמין כלוב התהפכות, כמעט כמו במכונית ראלי אמיתית. מוצעת חבילת Rallye Design Package הכוללת צביעה בסגנון הדגם משנת 1984 שזכה במרוץ האגדי. קיים גם שדרוג רציני יותר – Rallye Sport Package עם קשת התהפכות נוספת בתא הנוסעים, חגורות 6 נקודות ומטף. שיהיה ליתר ביטחון…

אם כבר אתם קוראים על דקאר החדש, זה אומר שאתם מתעניינים בראלי?
9 קולות