למבורגיני הורקאן סטראטו זוהי מכונית-על המצוידת במנוע V10 אטמוספרי, במערכת הנעה כפולה ובבלמים קרבון-קרמיים. הכובשת החדש של דרכי העפר (בתרגום מאיטלקית, פירוש המילה Sterrato הוא "דרך עפר") הופיעה לראשונה בתצוגת הרכב Art Basel במיאמי ב-30 בנובמבר 2022. גרסת סטראטו נבדלת מלמבורגיני הורקאן במרווח גחון מוגדל, במפשק גלגלי
למבורגיני הורקאן סטראטו. הלמבורגיני האחרונה שפועלת על בנזין
AUTOBOOM

למבורגיני הורקאן סטראטו. הלמבורגיני האחרונה שפועלת על בנזין

למבורגיני הורקאן סטראטו. הלמבורגיני האחרונה שפועלת על בנזין

למבורגיני הורקאן סטראטו זוהי מכונית-על המצוידת במנוע V10 אטמוספרי, במערכת הנעה כפולה ובבלמים קרבון-קרמיים. הכובשת החדש של דרכי העפר (בתרגום מאיטלקית, פירוש המילה Sterrato הוא "דרך עפר") הופיעה לראשונה בתצוגת הרכב Art Basel במיאמי ב-30 בנובמבר 2022. גרסת סטראטו נבדלת מלמבורגיני הורקאן במרווח גחון מוגדל, במפשק גלגלים מורחב ובפרטים אחרים שעליהם נלמד בהמשך. לדברי החברה, זוהי מכונית העל הראשונה של החברה האיטלקית ש"פותחה לקבלת הנאה מרבית מנהיגה אפילו הרחק מאספלט על משטחים תחוחים ובוציים". אבל חשוב מכך, הורקאן סטראטו החדשה היא הלמבורגיני האחרונה הפועלת על בנזין בלבד, הרי עד סוף שנת 2024 כל הדגמים של החברה יהיו היברידיים והתוכנית הכללית בחשמול קו הדגמים כולו הנקרא "Direzione Cor Tauri" אמורה להימשך עד שנת 2030.

הייצור של מכונית העל לשטח התחיל בפברואר 2023, המחיר הוא בינתיים רק משוער: מ-300 אלף יורו. בסך הכל ייצאו 1,499 עותקים, מה שהופך את למבורגיני הורקאן סטראטו למכונית נדירה ומבוקשת יותר.

חשוב

מה היה בהתחלה

הורקאן סטראטו נוצרה על בסיס למבורגיני הורקאן EVO והינה למעשה ההתגלמות של הקונספט שהוצג על-ידי החברה ביוני של 2019. בעת הפיתוח שלה מומחי למבורגיני השתמשו בידע שרכשו מהקרוסאובר אורוס. ראש מחלקת המחקר והפיתוח של המותג האיטלקי מאוריציו רג'אני מאמין כי מכונית-על עם יכולות שטח "מדגימה את השאיפה של למבורגיני לעצב את העתיד ולהציב סטנדרט חדש בתחום הרגשות וחווית נהיגה מהנה".

Lamborghini Huracán EVO. Coupe, 1 generation, restyling.

מרווח הגחון של סטראטו הוגדל ב-47 מ"מ בהשוואה להורקאן EVO, כתוצאה מכך השתנו זוויות הגישה והנטישה: ב-1,0% ו-6,5% יותר. מפשק הגלגלים הורחב ב-30 מ"מ למען יציבות גבוהה יותר. המרכב בצורת קופה מוגן באמצעות לוחות אלומיניום בגחון ועל חצאיות הצד וכן מגני בוץ מתערובת של סיבי פחמן וגומי אלסטומרי. בתא הנוסעים של הקונספט הותקן כלוב התהפכות חדש, חגורות בטיחות עם 4 נקודות ומושבים מקרבון.

"הורקאן סטראטו מדגימה את השאיפה של למבורגיני לעצב את העתיד ולהציב סטנדרט חדש בתחום הרגשות וחווית נהיגה מהנה"
מאוריציו רג'אני, ראש מחלקת המחקר והפיתוח של למבורגיני
Lamborghini Huracán Sterrato Concept 06.2019.

רכב הקונספט צויד במנוע V10 אטמוספרי בנפח 5,2 ליטר המפיק 640 כ"ס. יש לו הנעה כפולה, כיול שונה של המתלים ומערכת Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI). כפי שהיצרנית מסבירה באופן פואטי, זהו מעין "המוח הטכנולוגי" של סטראטו, המתאם את מערכות הבקרה בדינמיקה על בסיס פקודות הנהג, תנאי הדרך ומצב הנהיגה הנבחר. LDVI תקבל כוונונים מיוחדים לנהיגה מחוץ לכבישי אספלט.

מה התקבל

בסרטון: למבורגיני  הורקאן סטרטו 2022 שנת. קופה.

ב-30 בנובמבר 2022 למבורגיני הציגה את מכונית העל הראשונה שלה לשטח והדגימה כי המכונית המוכנה לייצור נבדלת לא רק מהורקאן הסטנדרטי, אלא גם מהקונספט המקורי. הגדלת מרווח הגחון יצאה יותר צנועה מהצפוי (44 מ"מ), כעת הוא 171 מ"מ, עם זאת נשמרו המיגון הנוסף לגחון ומפשק הגלגלים המורחב, ב-30 מ"מ מלפנים וב-34 מ"מ מאחור. חצאיות הצד, כמו בקונספט, הן מחוזקות. בנוסף לכך, למבורגיני הורקאן סטראטו 2023 הסופית קיבלה דיפיוזר אחורי בצורה שונה, ערכת הרחבת כנפיים מחומרים מרוכבים וכונס אוויר שהועבר לגג כדי לשאוב פחות אבק. תוכנית ההתאמה האישית Lamborghini Ad Personam תציע לקונים חדשים 350 צבעי מרכב ו-60 בתא הנוסעים.

הספק המנוע ירד: המכונית הסדרתית מפיקה 610 כ"ס ו-560Nm. גרסאות הנעה כפולה של הורקאן EVO מצוידות במנוע המפיק 640 כ"ס ו-600Nm. שאר המכלולים זהים לגרסת הבסיס: תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, הנעה כפולה ודיפרנציאל אחורי ננעל אוטומטית. הורקאן סטראטו הכבדה יותר איבדה קצת דינמיקה: האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 3,4 שניות (EVO מאיצה תוך 2,9 שניות) והאצה ל-200 קמ"ש לוקחת 9,8 שניות במקום 9,0.

עם זאת, למבורגיני הורקאן סטראטו החדשה קיבלה מתלים מחוזקים משמעותית עם מהלך אנכי מוגדל. בולמי הזעזועים הם אדפטיביים והמערכת המשודרגת Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata כוללת מצב ראלי, כמו בקרוסאובר העל למבורגיני אורוס פרפומנטה. גרסת הקרוס של הורקאן "לובשת" צמיגים משלה – בריג'סטון דוולר AT002 לשטח עם פרופיל יחסית גבוה: 235/40 R19 בסרן הקדמי ו-285/40 R19 באחורי. המהירות המרבית מוגבלת ל-260 קמ"ש בגלל הצמיגים. בצמיגים אלו מיושמת טכנולוגית run flat המאפשרת לעבור עוד 80 ק"מ במקרה של פנ'צר במהירות עד 80 קמ"ש.

מה דעתכם על מכונית העל לשטח?
9 קולות