בי.אי.די Atto 3. בטיחות וסוללה מהפכנית
בי.אי.די Atto 3. הוא אחד מהדגמים של רכבים חשמליים מאת המותג הסיני המפורסם BYD, שהוא בין יצרניות הרכב החשמליים הגדולות בעולם. לפי טענת החברה, הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי פותח ''תוך כדי התחשבות בצרכים של לקוחות אירופאים''. הרכב החשמלי קיבל סוללה מהפכנית, טווח נסיעה מרבי של 420 ק''מ וציון של 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של Euro NCAP, כבר התחילו הספקות הדגם לאוסטרליה, לבלגיה, לדנמרק, ללוקסמבורג, לשבדיה, להולנד ולנורבגיה. לבריטניה הדגם תגיע קרוב יותר לסוף של שנת 2022, בנוסף הוכרז על הגרסה עבור הודו, וגם ביפן מצפים לדגם בשנת 2023. הדגם נמכר גם בסין, אך תחת השם Yuan Plus. ועכשיו ,קבלו את הרכב בישראל.
באירופה דגם BYD כבר מוכר בזכות קרוסאובר עם 7 מקומות [בי.אי.די טאנג]](https://autoboom.co.il/magazine/electric-bid-tang-the-path-of-dragon), שמחרה דרך אגב לא בדגמים הפשוטים, אלא באאודי E-tron, ובזכות רכב ספורט במרכב סדאן בי.אי.די חאן. באביב של שנת 2022 החברה הפסיקה את ייצור הרכבים עם מנוע בנזין, בקו הדגמים נשארו רכבים חשמליים והיברידיים plug-in.
עיצוב חיצוני
העיצוב החיצוני של בי.אי.די Atto 3 הוא מיוחד ובולט. החלק הקדמי מגיע עם רשת גריל כסוף ואטום עם כיתוב BYD במרכז ועם אורות ניווט יום לד בצורת כנפיים בצדדים. מהצד הרכב נראה ''נקי'' עם קשתות גלגלים כהות, הוא מגיע עם חישוקי סגסוגת קלה בגודל 18 אינץ' בעיצוב דו-גוני עם 5 חישורים. יש לציין בנוסף את העיצוב הבלעדי הכסוף של תמוכה אחורית. החלק האחורי מגיע עם פנסי לד בגודל מלא, ספוילר על הגג ופגוש גדול בעיצוב דו-צבעי. מימדי הדגם החדש הם 4,4451,8751,615, בסיס הגלגלים עומד על 2,720 מ''מ. בהשוואה למתחריו המרכזיים הדגם Atto 3 הוא ארוך יותר ב-132 מ''מ מ-MG ZS EV, שהוא אחד הקרוסאוברים החשמליים במרכב קרוסאובר הפופולריים ביותר בישראל, וב-275 מ''מ ארוך יותר מיונדאי קונה EV, שנמצא במקום השני מבחינת הפופולריות של רכבים חשמליים סדרתיים של Hyundai, לאחר איונדאי יוניק שגם אותו מעריכים בישראל.
עיצוב פנים
תא הנוסעים של הדגם הוא מרווח ויפהפה. יש לציין את הפריט המשעשע: 3 מיתרים אדומים עיצוביים שנמצאים על הדלת ומחזיקים מספר דברים. נפח תא מטען עומד על 555 ליטר או 1,338 ליטר בעת קיפול המושבים. מערכת המולטימדיה עם התאמה ל-Apple CarPlay או Android Auto מגיעה עם מסך מגע סיבובי בגודל 15.6 אינץ' ויש לה שליטה קולית. בי.אי.די Atto 3 החדש מאובזר כמעט בכל מערכות עזר אפשריות: סריקת שטחים מתים והתרעה על הרכבים המתקרבים במהירות גבוהה, בקרת שיוט חכמה ומערכת שמירה על הנתיב ומערכת מעקב אקטיבית על המתרחש מאחורי הרחב ועוד.
מנועים
גרסת בי.אי.די Atto 3 דגם שנת 2022/2023 מבוססת על פלטפורמה מודולרית e-platform 3.0 עם סוללה ליתיום ברזל פוספט שטוחה בעלת קיבולת 48 או 60.5 קילוואט שמותקנת בתוך רצפה. היצרן קורא לה מהפכנית - סוללת Blade עברה סדרת מבחנים אקסטרים בתנאי שימוש קשים ביותר, הדבר מאפשר להכריז על הסוללה כאחת הבטיחותיות בעולם. בין האופציות מופיע מטען מהיר עם הספק 88 קילוואט, לכן טעינה מ-30% ל-80% לוקחת 29 דקות בלבד.
הקרוסאובר מצויד במנוע אחד על הציר הקדמי. ההספק המרבי שלו עומד על 207 כ''ס, המומנטום המרבי הוא 310 נ''מ. צריכת החשמל של הרכב החדש עומדת על 15.6 קילוואט ל-100 ק''מ, טווח נסיעה המרבי על טעינה אחת הוא 420 ק''מ (לפי המחזור WLTP). בי.אי.די Atto 3 החדש מאיץ מ-0 ל-100 קמ''ש ב-7.3 שניות, מהירות המרבית עומדת על 160 קמ''ש. היצרן מבטיח כי "הגרסה הבסיסית כוללת מערכת משאבת חום משופרת חסכונית באנרגיה". המערכת פועלת בצורה אמינה בטווח טמפרטורות רחב ומיועדת לשימוש מרבי בחום שיורי מהסביבה, מערכת ההנעה, תא הנוסעים ואפילו סוללות. הדבר משפר את היעילות התרמית ומפחית את הפסדי האנרגיה בעת חימום או קירור.