Cadillac הוא לא סתם מותג רכב יוקרתי ... זהו עידן שלם! לאורך השנים Cadillac היה סמל לחלום ההצלחה האמריקני. זו היא המכונית האהובה על האמריקאים. "חיים, חופש ושאפתנות!" - זו הסיסמה של Cadillac, המהדהדת מתוך זכויות האדם הבסיסיות בהכרזת העצמאות של ארה"ב. מכוניות Cadillac נמכרות ביותר מ-50 מדינות, אך רובן, כמובן, בארצו
קאדילק אסקלייד ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור
AUTOBOOM

קאדילק-סמל החלום האמריקאי

קאדילק אסקלייד ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור

Cadillac הוא לא סתם מותג רכב יוקרתי ... זהו עידן שלם! לאורך השנים Cadillac היה סמל לחלום ההצלחה האמריקני. זו היא המכונית האהובה על האמריקאים. "חיים, חופש ושאפתנות!" - זו הסיסמה של Cadillac, המהדהדת מתוך זכויות האדם הבסיסיות בהכרזת העצמאות של ארה"ב. מכוניות Cadillac נמכרות ביותר מ-50 מדינות, אך רובן, כמובן, בארצות הברית ובקנדה. היא מדורגת במקום השלישי בעולם בהיקף המכירות, שנייה רק ל Toyota ו- Volkswagen. *ע"פ נתונים 2011-2019.

רק בשנת 2018 חדלה Cadillac להיות מותג הפרימיום הלאומי הפופולרי ביותר בשוק האמריקאי ולראשונה בכל ההיסטוריה שלאחר המלחמה. מעניין אתכם מי עקף אותו? Tesla ...

באותה עת, Cadillac היא שהפכה שם נרדף לשאננות ואבסורד אמריקני בעיצוב הרכב, בזכות Cadillac Eldorado האייקונית. אבל רק הקנאים אומרים זאת. :) אחרי הכול, Cadillac אגדי זה משנת 1959, שתוכנן על ידי הארלי ארל, הראה בצורה הטובה ביותר את כיוון עיצוב הבא מעולם התעופה והטייס שאליו פנתה תעשיית הרכב באותה תקופה. במכונית זו היו "סנפירי הזנב" ( tailfins) המפורסמים שהפכו לחדשניים בתקופתם בהשארת מטוסי קרב, והגיעו לממדים מדהימים. מאפיינים נוספים האופייניים ל-Cadillac Eldorado הם פגושים ענקיים של דגמאר, שמשות פנורמיות וכמובן שפע של כרום בגוף הרכב. כל אלו הפכו רכב זה לנערץ על גבול הפולחן עבור יותר מדור אחד של אמריקאים.. פנסים תאומים, גוף ללא עמוד מרכזי, גג נירוסטה מלוטש העיקו ל Eldorado מראה ייחודי.

הדגם האגדי Cadillac Eldorado משנת 1959, הראה בצורה הטובה ביותר את כיוון עיצוב הרכב באותה תקופה הבא מעולם התעופה והטייס.

Cadillac אגדי זה משנת 1959, שתוכנן על ידי הארלי ארל, הראה בצורה הטובה ביותר את כיוון עיצוב הבא מעולם התעופה והטייס שאליו פנתה תעשיית הרכב באותה תקופה. במכונית זו היו "סנפירי הזנב" ( tailfins) המפורסמים שהפכו לחדשניים בתקופתם בהשארת מטוסי קרב, והגיעו לממדים מדהימים. מאפיינים נוספים האופייניים ל-Cadillac Eldorado הם פגושים ענקיים של דגמאר, שמשות פנורמיות וכמובן שפע של כרום בגוף הרכב. כל אלו הפכו רכב זה לנערץ על גבול הפולחן עבור יותר מדור אחד של אמריקאים.

סיפורה של האגדה

Cadillac היא יצרנית הרכב מהוותיקות בעולם. פרט, כמובן, לBuick ... היא נוסדה בשנת 1902 על ההריסות של "חברת הרכב דטרויט", שפשטה את הרגל לאחר שעזב את הנרי פורד וכמעט חוסלה לחלוטין. הנרי לילאנד, מהנדס מכונות, לא איפשר לחסל את החברה. הוא החליט לחדש את ייצור המכוניות שFord התחילה. אבל הוא היה אדם צנוע מאוד ... לכן לא נתן את שמו לחברת המכוניות שלו, כפי שהיה נהוג אז. לילאנד קראה לחברה שלו על שם מייסד העיר דטרויט-אנטואן לומה דה למוט דה קדילאק - "חברת המכוניות קדילאק". כעבור 7 שנים, בשנת 1909, רכשה חברת GM את Cadillac תמורת 5,969,200 דולר. נשיא GM, ויליאם דוראן, ביקש מלילאנד להישאר כמנכ"ל ולנהל את החברה כשלו.

כמו שבלי GM, לא יהיה Cadillac, כך שבלי Cadillac, כנראה שלא יהיו GM! לפחות, בדיוק כפי שאנחנו מכירים אותו - תאגיד הרכב האמריקני הגדול ביותר, ומזה 77 שנים יצרנית הרכב ,לשעבר ,הגדולה בעולם. Cadillac היא תמצית היוקרה של GM. מותג Cadillac נשאר הסמל של מותרות הרכב בארצות הברית.

אלביס פרסלי אהב מאוד את המכונית הוורודה, היא הייתה אחת החביבות עליו! אפילו הגנרל דאגלס מקארתור השתמש ב Cadillac מסדרה 75 כמכונית בלעדית בחברה שלו. Cadillac הינה ספקית הרכב הבלעדית של הבית הלבן מאז 1993, הרכב של הנשיא המכונה" Beast The "-"המפלצת".

אלביס פרסלי היה מעריץ גדול של Cadillac. לאחר שהרוויח את הכספו הראשון, הוא מיד קנה לעצמו Cadillac ולאחר מכן התעדכן בדגם חדש באופן קבוע. המכונית הוורודה הייתה אחת החביבות עליו! אפילו הגנרל דאגלס מקארתור השתמש ב Cadillacמסדרה 75 כמכונית החברה שלו. נשיאים אמריקאים רבים העדיפו את Cadillac על פני רבים אחרים, ביניהם היו: ביל קלינטון, ג'ורג' וו. בוש, ברק אובמה ודונלד טראמפ. Cadillac הייתה ספקית הרכב הבלעדית של הבית הלבן מאז 1993, הרכב של הנשיא המכונה" Beast The ". "המפלצת" של דונלד טראמפ מבוסס על Cadillac CT6, אך בהשוואה לדגם הייצור, המכונית עוצבה באופן שונה לחלוטין מסיבות ביטחוניות, מעט מאוד ידוע עליו באופן רשמי, אולם לפי השמועות הלימוזינה הנשיאותית שוקלת כ-9 טון, ועובי השריון שלה מגיע ל-20 ס"מ. משמר הנשיא נוסע ברכב צנוע יותר, אך גם ממוגן במיוחד, Cadillac Escalade .

"חיים, חופש ושאפתנות!" - זו הסיסמה של Cadillac, המהדהדת מתוך זכויות האדם הבסיסיות בהכרזת העצמאות של ארה"ב. Cadillac הייתה זו שהפכה למותג הרכב הראשון שנמכר רשמית לאפרו-אמריקאים, בזכות נשיא Cadillac ניקולס דריישטט, שהגן על זכויותיהם של הקונים השחורים.

עיצוב אמנות ומדע

והיום, Cadillac מתעדכנת עם התקופה, ומתנגדת למגמה של ייצור דגמי "רטרו", למשל דוגמת החיפושית החדשה של Volkswagen. במאה ה-21, העיצוב של Cadillac נקרא עיצוב אמנות ומדע (A&S), עיצוב מודרני, אנרגטי מעולם ההיי-טק המשלב קווים יציבים, עקומות כבדות וזוויות חדות. העיצוב החדש מבית CTS המקורי נראה בכל טווח רכבי המודל, ממש עד XLR Roadster.

אפילו המתחרים מכבדים את הפילוסופיה החדשה של A&S. הנה מה שאמר המעצב הראשי של BMW על ה- Cadillac CTS: "אני מכבד את האנשים בדטרויט על כך שנטשו באומץ את הרטרו לטובת עיצוב הטכנו הרדיקלי. המראה של Cadillac עוסק במחשבים, מדע בדיוני, סייבורגים ומלחמות כוכבים. כל מה שהבורגנים האירופאים חושבים על אמריקה והוליווד. וזה אכן כך...

Cadillac של המאה ה-21 זה מחשבים, מדע בדיוני, סייבורגים ומלחמות כוכבים.

ברוב המכוניות ניתן למצוא פרופורציות דומות של עיצוב חיצוני הדומה לקופה CTS שקיים בדרך כלל רק בקרבי מכוניות קונספט. הקדילאק CTS-V המודרני נחשב בעיני מומחים רבים למכונית הסדאן המהירה ביותר בעולם. אך לא בלי סיבה מוצדקת! קאדילק CTS-V האוטומטי, מתחרה ישיר ל M5 BMW, השלים את הקפה שלמה במרוץ בנורבורגרינג ב -7:59.32, זהו זמן שיא!

חלוץ בתעשיית הרכב

ניתן לומר בביטחון כי Cadillac, יחד עם Ford, הם שהניחו את היסודות לייצור המוני מודרני של מכוניות. Cadillac הייתה זו שהפגינה לראשונה את החלפה המלאה של כל החלקים המדויקים במכונית וביססה את עצמה כמותג הראשון של המכוניות האמריקאיות בסטטוס הגבוה ביותר.

Cadillac פיתחה גאדג'טים לרכבים רבים, הייתה חלוצה בשימוש במערכת חשמל אחידה שכללה מתנע, הצתה ותאורה. היא הייתה זו שהציגה את תיבת הילוכים הידניים הדוממת והמסונכרנת הראשונה. המזגן הראשון לרכב הותקן בCadillac- אב הטיפוס הראשון של "בקרת אקלים" - מערכת חימום / מיזוג אוויר אוטומטית לחלוטין המאפשרת לך להתאים את הטמפרטורה – הייתה ההמצאה של Cadillac. "מושב זיכרון" (memory seat), אפשרו לרכב לזכור את הגדרות המיקום של מושב הנהג ולהתאימו לנהג באופן אוטומטי, גם הם הותקנו לראשונה ברכבי Cadillac. Cadillac היה הראשון שהמציא זכוכית טריפלקס עמידה בפני זעזועים בשמשה הקדמית, והיה הראשון ליצור גג פלדה שלם על מכונית נוסעים, יש לציין שלפני זה כל הגגות המכוניות היו עשויות מעץ.

החברה הוציאה את רכב השטח הראשון שלה - Cadillac Escalade הכריזמטי - רק בשנת 1998.

שלושה מנועים פותחו תחת המותג Cadillac, שאחד מהם - השסתום התקורה V8 - קבע את הסטנדרט לתעשיית הרכב האמריקאית כולה. פיתוח והטמעה של מנועים בעלי עוצמה גבוהה ושקטה - V8, V16 ו- V12 - עזרו להפוך את Cadillac ל"סטנדרט לעולם כולו ".

אגב, החברה הוציאה את רכב השטח הראשון שלה - Cadillac Escalade הכריזמטי - רק בשנת 1998. רק לאחר שהתברר כי לחברה אין מה להציע ללקוחות בתמורה למתחרה העיקרית של Cadillac - דגם Navigator Lincoln. לפני כן, מאז שהיה קיים 95 שנים, Cadillac מעולם לא ייצר רכב שטח. ובכן, היום דגם Escalade מנצח בכל ללא כל תחרות.

Cadillac נותרה במשך יותר ממאה שנה סמל וסטנדרט של מותרות ויוקרה בתעשיית הרכב בארצות הברית.