שברולט. GM מפסיקה את הייצור של שברולט קרוז
ג'נרל מוטורס מפסיקה את הייצור של הדגמים הזולים במרכבי סדאן והאצ'בק שברולט קרוז. להחלטה זו יש סיבה אחת פשוטה – ירידה חדה בביקוש עקב צמיחת הפופולריות של רכבים בפורמטים אחרים. הצרכנים כיום מעדיפים קרוסאוברים. לצורך השוואה, בשנת 2012 היקף המכירות של שברולט קרוז עמד על 600 אלף יחידות, ובשנת 2019 הוא נפל ל-82 אלף.
בסך הכל במהלך 15 שנות הייצור של הדגם נמכרו מעל 2,5 מיליון יחידות של שברולט קרוז. בתקופות שונות המכוניות יוצרה ב-11 מדינות בעולם.
המכונית כבר עזבה את שווקי צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה. בשנים האחרונות הדור השני של קרוז יוצר בארגנטינה ונמכר בדרום אמריקה. בסין המכונית הוחלפה על-ידי דגם הסדאן מונזה במחיר מ-13,700 עד 15,700 דולר, הממוצבת מלכתחילה כגרסה פשוטה וזולה יותר של קרוז; זוהי המכונית הזולה ביותר של שברולט בשוק הסיני החל מספטמבר 2022.
שברולט קרוז נמכר בישראל משנת 2019. בארץ מוצעים דגמי סדאן והאצ'בק 5 דלתות בגרסת הדור השני אחרי עדכון של 2018. שני הרכבים מצוידים במנוע 1,4 ליטר בהספק 155 כ"ס בשילוב עם תיבה אוטומטית. ככל הנראה, זהו הקרוז האחרון בשוק שלנו.
לאחר סיום ההרכבה של שברולט קרוז, על אותו פס הייצור בארגנטינה תתחיל ההרכבה של רכב השטח הקטן שברולט טרקר המיוצר על-ידי תאגיד GM תחת המותג שברולט משנת 2013. אמנם, בכל העולם, פרט לרוסיה וברזיל, הקרוסאובר נמכר תחת השם שברולט טראקס (כולל ישראל).