סיטרואן מרחיבה את טווח הנסיעה של е-C4 ושל-C5 איירקרוס PHEV
סיטרואן е-C4 – דגם חשמלי מאת Stellantis Group המצויד במנוע חשמלי בהספק 100 קילוואט (136 כ"ס) ובסוללת 50 קוט"ש, המסוגלת לספק טווח נסיעה של 350 ק"מ ללא טעינה. הודות לשכלולים טכנולוגיים אחרונים, אשר יושמו גם בדגמים אחרים של סדרת e-CMP, טווח של e-C4 החדש הורחב ב-7 ק"מ – עד 357. במציאות ניתן לצפות להגדלת טווח הנסיעה עד 30 ק"מ, הכל תלוי בתנאי השימוש.
נזכיר שבישראל מוצע סיטרואן e-C4 החדש. האצ'בק 5 דלתות בעל הנעה קדמית ברמת גימור Shine Electro עולה כ- 165,520 ₪ (כולל אגרת רישוי).
בין האמצעים הטכניים להרחבת טווח הנסיעה, היצרנית ציינה שינוי ביחסי ההעברה והתקנת משאבת חום חדשה עם שליטה מדויקת יותר הודות למד לחות בתא הנוסעים. כמו כן, סיטרואן נעלה את e-C4 בצמיגים אפקטיביים יותר בעלי התנגדות נמוכה לגלגול.
יתר על כן, סיטרואן הציגה עדכון עבור דגם PHEV C5 Aircross Hybrid, אשר מסתכם בתזכורות קבועות לנהג על הצורך להטעין את הסוללה. מתברר, שנהגים רבים פשוט מתעלמים מהאפשרות לנסוע במצב חשמלי, ולכן לא מטעינים את הסוללה. התזכורות, כפי שמתכוונים המפתחים, אמורות להוביל לאופטימיזציית הביצועים של דגמי פלאג-אין היברידיים ולהפחתת השפעת הרכב על הסביבה.
בישראל מוצע היבריד נטען 5 איירקרוס בגרסת 1.6L Puretech AT 225. הקרוסאובר בהנעה קדמית מצויד ביחידת כוח על בסיס מנוע 1,6 ליטר טורבו וסוללת 13,2 קוט"ש. טווח הנסיעה בטעינה מלאה – 61 ק"מ, צריכת דלק – 1,4 ליטר ל-100 ק"מ (בממוצע). מחיר – החל מ- 222,345 ₪ (כולל אגרת רישוי).
התזכורות מופיעות על מסך מערכת האינפוטיינמנט לאחר 5-10 ימי נסיעה ללא טעינת סוללה – פעם ביום. אם הרכב לא נטען במשך 30 ימים, התזכורת מתחילה להופיע פעמיים ביום. ההודעה אמורה לעודד את הנהגים להטעין את הסוללה בזמן. אופציה זו כבר מיושמת בבריטניה ובצרפת, לשאר המדינות היא תגיע בתחילת 2022.