זיקר. הגרסה הבכירה של 001 עוברת מעל 1,000 ק"מ בין טעינות
דגם הליפטבק זיקר 001 הופיע בשוק בשנת 2021 וצויד באחת משתי סוללות – בקיבולת 86 או 100 קוט"ש. בשנת 2023 המכונית זכתה לסוללה בקיבולת 140 קוט"ש! זוהי הסוללה הגדולה ביותר להיום. עמה הגרסה הבכירה של 001 מסוגלת לעבור יותר מ-1,000 ק"מ על טעינה בודדת. אולם השיטה בה השתמשו למדידה היא CATL שנוטה להגזים את המציאות, לכן טווח הנסיעה בפועל כנראה עומד על 600-700 ק"מ. אך אפילו תוצאה כזאת תשמח 9 מתוך 10 נהגים.
זיקר 001 החשמלי במרכב ליפטבק קבע שני שיאי עולם ונכנס לספר השיאים של גינס. הוא הצליח להשיג את המהירות הגבוהה ביותר במהלך דריפט, 207,9 קמ"ש, ולעבור בסלאלום בין 50 קונוסים בזמן שיא בקטגורית המכוניות החשמליות – 49,05 שניות.
מוקדם יותר כבר כתבנו על כך שזיקר 001 קיבל בסין גרסה חדשה המסוגלת לעבור מעל 1,000 ק"מ בין טעינות, וכיום צצו פרטים חדשים. סוללת הליתיום-יון שייכת לדור הסוללות החדש ומיוצרת על-ידי חברת CATL. הודות לצורה המיוחדת של התאים, לסוללה צפיפות אנרגיה של 255 וואט"ש/ק"ג, לכן הקיבולת של 140 קוט"ש נכנסת כמעט לאותם מימדים כמו 100 קוט"ש. באופן כזה, הושגה הצפיפות הגבוהה ביותר בין רכבים חשמליים סדרתיים.
חברת NIO עובדת על סוללה בקיבולת 150 קוט"ש, אבל זיקר הייתה הראשונה.
הגרסה בעלת הטווח הארוך ביותר של 001 מצוידת במנוע חשמלי אחד בהספק 272 כ"ס ו-343Nm המסובב את הגלגלים האחוריים. מבחוץ, הרכב מתאפיין בג'נטים R19, וזהו לא הגבול: חבילת הספורט המוצעת בנפרד כוללת ג'נטים R22, בלמי ברמבו ומושבים אנטומיים. המחיר של גרסת הקצה – 57,300 דולר, כאשר הגרסה הבסיסית עולה 42,700 דולר.
דגם אחר של זיקר, המיניוואן 009, מיוצר גם עם סוללת CATL החדשה.