בוגאטי ויירון גראנד ספורט זוהי הגרסה הפתוחה בעלת מרכב רודסטר של מכונית ההייפר בוגאטי ויירון מסדרת 16.4. השם «Grand Sport» הינו אזכור לדגמי Bugatti Type 40 ו-Bugatti Type 43. ההשקה התקיימה באוגוסט 2008 בתערוכת הרכב Pebble Beach Concours d'Elegance בארה"ב, הייצור הסדרתי החל בשנת 2009. בסך הכל יוצרו 150 עותקים, המחיר ש
בוגאטי . מרכב, צורה.
AUTOBOOM

הרודסטרים הבלעדיים בוגאטי ויירון גראנד ספורט

בוגאטי . מרכב, צורה.

בוגאטי ויירון גראנד ספורט זוהי הגרסה הפתוחה בעלת מרכב רודסטר של מכונית ההייפר בוגאטי ויירון מסדרת 16.4. השם «Grand Sport» הינו אזכור לדגמי Bugatti Type 40 ו-Bugatti Type 43. ההשקה התקיימה באוגוסט 2008 בתערוכת הרכב Pebble Beach Concours d'Elegance בארה"ב, הייצור הסדרתי החל בשנת 2009. בסך הכל יוצרו 150 עותקים, המחיר של כל אחד מהם התחיל מ-1,4 מיליון יורו. בוגאטי ויירון גראנד ספורט הראשון נמכרה במכירה פומבית של Gooding & Company תמורת 2,9 מיליון דולר. למכונית שהוכנה בהתאמה אישית הוענקה לוחית שם עם ספרה "1".

Bugatti Type 40 Grand Sport Roadster 1927.

הייחודיות של הרודסטר הייתה בכך שהוא צויד בחלק מרכזי קשיח נשלף של הגג העשוי מפוליקרבונט שקוף למחצה, וכן כלל מעין סוכך בד אשר הותקן במקום הגג בזמן גשם. בשל השינויים באווירודינמיקה, מאפייני המהירות של גראנד ספורט נבדלו מאלו של הקופה: ויירון ה"רגיל" היה יכול להאיץ עד 360 קמ"ש, עם גג בד – עד 130 קמ"ש בלבד, עם גג קשיח מותקן – עד 407 קמ"ש. הרודסטר האיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2,7 שניות, עד 200 קמ"ש תוך 7,3 שניות, עד 300 תוך 16,7 שניות.

Bugatti Type 43 Grand Sport Roadster 1927–31.

אך ברצוננו לספר לא על הרודסטר ה"טיפוסי", אלא על הגרסאות המיוחדות שלו – עותקים בלעדיים שהוטבעו בזיכרון הודות להופעתם הבלתי שגרתית (והמחיר המוגזם).

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu. "דם כחול"

הוצגה באוגוסט 2009 לכבוד יום הולדת המאה של החברה. «Sang Bleu», בתרגום מצרפתית – "דם כחול". מרכב המכונית מבוצע בעיצוב דו-גוני: קרבון כחול לא צבוע שהושלם על-ידי דלתות וכנפיים הקדמיות עשויות אלומיניום מבריק. תא הנוסעים נצבע בצבע חום עם תת-גוון כתמתם.

Bugatti Veyron Grand Sport Soleil de Nuit. "שמש לילית"

יוצרה במיוחד עבור שוק המזרח התיכון והוצגה בדובאי בדצמבר 2009 לצד שתי גרסאות מיוחדות של הקופה. «Soleil de Nuit» – "שמש לילית" בצרפתית. למכונית שנוצרה בעותק בודד העניקו צבע כחול כהה, שפע אלומיניום מבריק ותא נוסעים בצבע כתום בהיר. מחיר – 1,55 מיליון יורו.

Bugatti Veyron Grand Sport Royal Dark Blue ו-Bugatti Veyron Grand Sport Grey Carbon. "כחול כהה מלכותי" ו"קרבון אפור"

הדגמים הוצגו בתערוכת הרכב של ז'נבה בשנת 2010. מכוניות בלעדיות אלו אינן קרויות כך באופן רשמי, הכינויים «Royal Dark Blue» (כחול כהה מלכותי) ו-«Grey Carbon» הוענקו להם על ידי התקשורת. Royal Dark Blue נצבע בכחול כהה ובלבן בוהק. Grey Carbon נצבע בגוון אפור-כהה מלמעלה ומגומר באלומיניום מושחז בחלקו התחתון. תא הנוסעים של Royal Dark Blue מרופד בעור כחול עם קווי תפר לבנים על ההגה, על המושבים, על הקונסולה המרכזית ועל מוט ההילוכים. חלל הפנים של Grey Carbon מבוצע מעור "כסוף" עם תפרים לבנים. הדגמים נמכרו תמורת 1,75 ו-1,65 מיליון יורו, בהתאם.

Bugatti Veyron Grand Sport Matte White. "לבן מט"

דגם נוסף שנחשף באפריל 2011 בתצוגת הרכב של שנגחאי ונטול שם רשמי גם הוא. אולם העיתונאים מיד העניקו לו כינוי «Matte White» (לבן מט). הרכב נצבע בלבן עם אלמנטים כחולים בתחתית המרכב. כמו כן, בכחול נצבעו הג'נטים וחלל הפנים.

Bugatti Veyron Grand Sport Bijan Pakzad. "לוע האמת"

נקרא על שם המעצב Bijan Pakzad, שעבד במשך זמן רב יחד עם בוגאטי על הסדרה המיוחדת Grand Sport בסדר גודל של 10 עותקי. הדגם הקרוי על שמו הוצג בשנת 2011 כבר לאחר פטירתו של המעצב. למכונית הספורט היה מרכב בצבע צהוב-בהיר ודפנות מאלומניום מלוטש, וכן בתמונה של "לוע האמת" על מכסה המנוע (שבגללו הוענק לו הכינוי הלא רשמי). שבכת הגריל מעוצבת בצורת השמות «Bijan» המסודרים זה על גבי זה. בתא הנוסעים הצהוב של המכונית הכינו מקום מיוחד עבור שני בקבוקים בושם מקוריים והשעון עוטר ביהלומים.

Bugatti Veyron Grand Sport L’Or Blanc. "זהב לבן"

הוצג בשנת 2011. הדגם בצבע כחול כהה, בעל עיטור לבן "חרסינה" הינו פרי שיתוף הפעולה בין בוגאטי לבין מפעל החרסינה המלכותי של ברלין. תחילה, יצרנית החרסינה הייתה אמורה לספק רק פסלון של פיל מרקד שיותקן על הגריל (אותו הפיל שרמברנדט בוגאטי מיקם על הגריל של Bugatti Type 41 Royale). אך העניין לא הסתיים בפיל אחד – פריטי חרסינה הופיעו הן מבחוץ והן מבפנים. ל- L’Or Blanc מחיר של 1,65 מיליון יורו.

Bugatti Veyron Grand Sport Red Edition. "אדום"

פרט לעובדה שהדגם אדומה לחלוטין – המרכב, חלל הפנים, הג'נטים – אין למעשה מה להוסיף. הרכב הוצג בתצוגת הרכב של פרנקפורט בספטמבר 2011. וגם הפעם, את הכינוי «Red Edition» הוא קיבל מהעיתונאים, אין לה שם רשמי.

Bugatti Veyron Grand Sport Middle East Versions. "מזרח-תיכוני"

כן-כן, המזרח התיכון – אחד משווקים האהובים על בוגאטי. חלק מהמדינות באזור אינן רק אוהבות ומעריכות מכוניות אלה, אלא גם מסוגלות להרשות אותן לעצמן. לפיכך, בתצוגת רכב נוספת בדובאי בשנת 2011 הוצגו כבר שלושה דגמים בלעדיים של ויירון גראנד ספורט, אשר קיבלו את השם «Middle East Versions» (גרסאות מזרח-תיכוניות).

  • מרכבו של הדגם הראשון שילב בין צבע צהוב בחלק העליון לבין שחור בתחתית, כולל ג'נטים שחורים. את תא הנוסעים הצהוב גיוונו אלמנטים שחורים: הקונסולה המרכזית, לוח המחוונים, ההגה, הדלתות. מחיר – 15,8 מיליון יורו.
  • הדגם השני שילב בין כחול מלמעלה לבין אלומיניום מלמטה. תא הנוסעים עשוי בצבע כתום עם אלמנטים מאלומיניום, קרבון כחול ועור כחול כהה. מחיר – 1,74 מיליון יורו.
  • מרכב הדגם השלישי העשוי מקרבון ירוק כהה כלל דלתות, כנפיים ובתי מראות צד מאלומיניום מבריק. תא הנוסעים נצבע בגוונים ירוקים וכסופים. מחיר – 1,74 מיליון יורו.

Bugatti Veyron Grand Sport Wei Long 2012. "דרקון אדום-לבן"

לבן מבחוץ ואדום מבפנים – «Wei Long 2012» אשר הופיע בתצוגת הרכב בבייג'ינג בשנת 2012 מוקדש לשנת הדרקון הסינית. ושוב נטל בו חלק אקטיבי מפעל החרסינה המלכותי של ברלין, אשר ייצר תבליטי חרסינה עם דמות של דרקון על מכסי מיכל הדלק ותא האחסון הפנימי. משענות הראש והשטיחים מעוטרים בכתב סיני רקום המסמל את המילה "דרקון". אותו הכיתוב מוסיף הדר גם לחישוקי הגלגלים. מחיר – 1,58 מיליון יורו.

Bugatti Veyron Grand Sport Bernar Venet. "התגלמותה של אומנות"

ברנרד וונה – אמן-קונספטואליסט צרפתי מפורסם, פסל ויזם שעיצב את מגורי המלכים הצרפתיים במבני הפלדה העצומות שלו. לא בכדי הוקנה שמו לויירון הייחודי שהוצג בתערוכת האמנות Art Basel Miami Beach (ארה"ב) בשנת 2012. וונה בעצמו לקח חלק פעיל בעיטור המרכב וחלל הפנים בנוסחאות מתמטיות ומדעיות שונות, והצבע ה"חלוד" הוא התייחסות ליצירות הפיסול של האמן.

למה לדעתכם עשירים קונים רכבים ייחודיים בעותקים בודדים?
15 קולות