בסתיו 2022 יצא הדור השני לואן המסחרי במימדים בינוניים פורד טרנזיט קסטום. להזכירכם, הדגם התנתק מה"הורה" פורד טרנזיט והופרד לקו משלו בשנת 2012. גרסת הנוסעים קיבלה את השם טורנאו קסטום, גרסת המטען נקראת טרנזיט קסטום. מוצעת בחירה בין שתי אפשרויות אורך, שתי אפשרויות גובה ושתי אפשרויות של בסיס הגלגלים. כמו כן, הרכב זמין בכמ
פורד טרנזיט קאסטום ‏2023. מרכב, צורה. מסחרית, 2 דור
AUTOBOOM

פורד טרנזיט קסטום. דור 2 שנת 2022

פורד טרנזיט קאסטום ‏2023. מרכב, צורה. מסחרית, 2 דור

בסתיו 2022 יצא הדור השני לואן המסחרי במימדים בינוניים פורד טרנזיט קסטום. להזכירכם, הדגם התנתק מה"הורה" פורד טרנזיט והופרד לקו משלו בשנת 2012. גרסת הנוסעים קיבלה את השם טורנאו קסטום, גרסת המטען נקראת טרנזיט קסטום. מוצעת בחירה בין שתי אפשרויות אורך, שתי אפשרויות גובה ושתי אפשרויות של בסיס הגלגלים. כמו כן, הרכב זמין בכמה תצורות מרכב: Van להובלת מטען, Combi להובלת נוסעים ומטען ו-Double Cab-in-Van עם קבינה כפולה.

Ford Transit E Custom 2022. Van, 2 generation.

בדור החדש פורד טרזניט קסטום "התאחד" עם המתחרה האירופי העיקרי שלו פולקסווגן טרנספורטר. הפיתוח המשותף שלהם מנוהל על-ידי פורד במסגרת הברית שנחתם בשנת 2020 בין פורד ל-VW. החל משנת 2023 הדגם המסחרי הקל של פורד יוצע עם מנוע דיזל EcoBlue, בתור ההיברידי PHEV וכן בגרסה חשמלית (עליה כתבנו ברחבה בנפרד). בעוד שהגרסה החשמלית שיצאה לפני השאר היא החשובה ביותר בשביל החברה, שהרי עד שנת 2035 פורד מתכוונת להתחיל לשווק באירופה אך ורק רכבים מסחריים חשמליים (הויתור המוחלט על מנועי הבעירה הפנימית בקו מכוניות הנוסעים מתוכנן לשנת 2030). ייצוא הרכבים עם מנועי דיזל יתחיל באמצע שנת 2023, דגמי PHEV ו-EV יופיעו מאוחר יותר.

עיצוב חיצוני

פורד טרנזיט קסטום 2023 החדש הורכב על בסיס פלטפורמה אחרת לגמרי, שאותה הוא חולק עם פולקסווגן טרנספורטר. יצע תצורות המרכב יכלול: ואן סטנדרטי עשוי פלדה, ואן דו-קבינה, קומבי ואפילו גרסה חד-מקומית. הדגם יהיה זמין בשתי אפשרויות אורך ועם גג בשתי אפשרויות אורך. צפוי שבהמשך פורד תציג גם את מיניוואן המשפחתי טרנזיט קסטום. הרכב החל להיראות הרבה יותר מודרני מבחוץ: השתנה הגריל, כעת הוא כולל חריצים אנכיים ופתחים מוגדלים לקירור המנוע וכן כונסי האוויר הצדדיים. לבחירה יוצעו 6 רמות גימור: Trail, Active, Limited, Trend, Base ו-Sport עם מספר הבדלים בעיצוב: Base תקבל פגושים לא צבועים ועיצוב אחר של הפנסים, Trail תקבל כיסויי אלומיניום ו-Sport תכלול חצאיות צד מורחבות.

חלל פנימי

בתא הנוסעים מותקנת מערכת מולטימדיה העדכנית ביותר SYNC4 עם מסך מגע בגודל 13 אינץ', אמנם לא ברור אם היא תכלל כברירת מחדל או תהיה זמינה רק בגרסאות הבכירות. מתחת למסך ממוקמים מקשים חמים רגישים למגע. כל רמות הגימור מצוידות בפלטפורמת Ford Pro עם תוכנה משלה ושירותים כגון מערכת האינטגרציה Ford Pro Upfit והשירות הנייד Ford Pro Mobile Service.

יחידות כוח וגרסאות

פורד טרנזיט קאסטום 2023. חלק ממרכב. מסחרית, 2 דור
פורד E-טרנזיט קסטום החשמלי לחלוטין: מצויד במנוע חשמלי אחד בסרן האחורי עם שתי אפשרויות הספק (136 או 217 כ"ס)
  • גרסה עם מנוע בעירה פנימית: מצוידת במנוע הדיזל המקורי EcoBlue עם מספר אפשרויות ההספק: 109, 134, 148 ו-168 כ"ס. בנוסף לתיבת 6 הילוכים סטנדרטית, שיכולה להגיע עם דיפרנציאל מוגבל החלקה ידני אופציונלי, תוצע תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה אופציונלית. על פי פורד, כושר הגרירה המרבי של גרסת הנעה כפולה יעמוד על 2,500 ק"ג.
  • הגרסה ההיברידית פלאג-אין פורד טרנזיט קסטום PHEV: משלב מנוע בנזין 2,5 ליטר ומנוע חשמלי עם סוללה. פורד לא חשפה את נתוני ההספק, אבל אנו משערים שהוא יהיה קרוב ל-222 כ"ס, כמו ברכבי השטח עם יחידת כוח דומה, דוגמת קוגה או אסקייפ PHEV. הסוללה בקיבולת 11,8 קוט"ש תספק טווח נסיעה חשמלי של 57 ק"מ. בנוסף לכך היא יכולה לשמש כספק חשמל לכלי עבודה וציוד חיצוני באמצעות מערכת ProPower.
  • פורד E-טרנזיט קסטום החשמלי לחלוטין: מצויד במנוע חשמלי אחד בסרן האחורי עם שתי אפשרויות הספק (136 או 217 כ"ס) ובסוללה גדולה יותר בקיבולת 74 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 380 ק"מ לפי שיטת WLTP. מערכת ProPower Onboard תאפשר לחבר לרכב מכשירי חשמל חיצוניים.
איזה פורד טרנזיט הייתם בוחרים?
157 קולות