פורד טרנזיט קסטום היא הגרסה הקומפקטית יותר של פורד טרנזיט האגדי במימדים בינוניים עם הנעה קדמית, שמיועדת להובלת חפצים קטנים למרחקים שונים. הדגם הופרד לקו משלו בשנת 2012 על-ידי החטיבה האירופית של חברת פורד. הוא מוצע בגרסאות שונות: שתי אפשרויות אורך, שתי אפשרויות גובה, שתי אפשרויות בסיס גלגלים ומספר תצורות מרכב, כולל Va
פורד טרנזיט קסטום. דור ראשון שנת 2012
AUTOBOOM

פורד טרנזיט קסטום. דור ראשון שנת 2012

פורד טרנזיט קסטום. דור ראשון שנת 2012

פורד טרנזיט קסטום היא הגרסה הקומפקטית יותר של פורד טרנזיט האגדי במימדים בינוניים עם הנעה קדמית, שמיועדת להובלת חפצים קטנים למרחקים שונים. הדגם הופרד לקו משלו בשנת 2012 על-ידי החטיבה האירופית של חברת פורד. הוא מוצע בגרסאות שונות: שתי אפשרויות אורך, שתי אפשרויות גובה, שתי אפשרויות בסיס גלגלים ומספר תצורות מרכב, כולל Van להובלת מטען, Combi להובלת נוסעים ומטען עם כמות שונה של מקומות ישיבה ומסחרית דו-קבינה Double Cab-in-Van. המשקל הכולל נע בין 2,6 ל-3,4 טון, עומס המטען הייעודי – 1,450 ק"ג. קלפי המיקוח של הדגם הפופלרי הם העיצוב הבולט, הנוחות במהלך הנסיעה וכושר העמסה מכובד. הרכב מיועד בראש ובראשונה לעסק עירוני קטן ובינוני. היצירה של טרנזיט קסטום הוא צעד מבריק מצד פורד, הודות למסחרית הזו בעלי עסק רבים קיבלו הזדמנות לבצע משלוחים באופן מהיר ונייד במסגרת העיר.

עיצוב חיצוני

מבחינת העיצוב פורד טרנזיט קסטום יצא הרמוני. החזית מעוצבת בסגנון התאגידי של החברה: גריל לא גדול המחולק לשניים על-ידי פס כרום עם סמל במרכז. תחתיו ממוקם כונס אוויר בצורת טרפז הבולט החוצה. בצידי הפגוש מותקנות תוספות שחורות יפות המאכסנות את פנסי הערפל. השמשה הקדמית נמשכת כמעט עד החלק האופקי של הגג, מה שמגביר משמעותית את הראות. מאחור מותקנות דלתות ציר עם זווית פתיחה עד 180°. הואן נראה מסוגנן וכאילו מציג בגאווה את המידות הסולידיות שלו. בעוד שהוא לא רק נראה טוב, אלא הוא גם בטיחותי: זהו הרכב היחיד בקטגוריה שלו שקיבל את ציון 5 הכוכבים המרבי בדירוג הבטיחות של Euro NCAP.

חלל פנימי ואבזור

המהנדסים השקיעו היטב הן בתא הנוסעים והן בתא המטען. הקבינה של גרסת Van מיועדת לשלושה נוסעים ומופרדת מתא המטען על-ידי מחיצה. בגרסאות אחרות אין מחיצה. לוח המחוונים הוא אנלוגי-דיגיטלי, על הקונסולה המרכזית ממוקם מסך גדול של מערכת המולטימדיה, בצדדים מוצבים פתחי האוורור. מתחת למולטימדיה נמצא בלוק בקרת האקלים. לידיו מותקנת הידית ה"מרחפת" של התיבה הידנית. לרשות הנהג מושב עם תמיכת צד מובהקת, מילוי טוב ומשענת יד אישית. בצידו ממוקם מושב דו-מקומי המיישב שני נוסעים ללא בעיה, אולם רמת הנוחות פחות גבוהה. הנהג יכול למצוא תנוחת ישיבה נוחה הודות לכוונון המושב בשמונה כיוונים וכוונון ההגה בשתי צורות.

בתא הנוסעים יש תא די מרווח לחפצים קטנים. כמו כן, ניתן להניח חפצים מתחת למושב הנוסעים. תא המטען מצויד בכל מיני ווים ועיגונים למטען. הם מותקנים בצדדים וניתנים להזזה ופתרון כזה מספק רצפה ישרה בתא. למסחרית אפשר להכניס בקלות מטען סטנדרטי בגודל 2,44 × 1,22 מטר או שלושה משטחי יורו. הודות למחיצה עם פתח ניתן למקם אפילו חפצים באורך עד 3,4 מטר.

טרנזיט קסטום החדש מוצע בכמה גרסאות, אבל לישראל מייבאים רק את גרסת המטען Van ואת גרסת הנוסעים-מטען Combi עם מספר מקומות ישיבה שונה (עד 9). כבר בגרסה הבסיסית מוצע מפרט אבזור מכובד: מכלול עוזרים אלקטרוניים (ABS, ESP, סיוע בבלימה וסיוע בזינוק בעליה), מזגן, מערכת שמע עם 4 רמקולים, תקשורת דרך Bluetooth, חלונות חשמל, מראות צד עם כוונון חשמלי וחימום. רשימת האופציות כוללת חימום שמשה, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית המשדרת את התמונה למראה הפנימית, מערכת המולטימדיה עם פונקצית תפעול קולי ואפשרות חיבור מכשירים חיצוניים.

יחידות כוח

פורד טרנזיט קאסטום 2012. מנוע. מסחרית, 1 דור

פורד טרנזיט קסטום 2012/2013 מוצע עם מנוע טורבו דיזל בהספק שונה. לישראל מייבאים גרסאות עם מנוע 2 ליטר בהספק 130 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. ההנעה היא קדמית בלבד. צריכת הדלק הממוצעת היא 6,8 – 7,8 ליטר ל-100 ק"מ (תלוי בגרסה).

מתיחת פנים שנת 2017

מתיחת הפנים העניקה לרכב שיפור משמעותי במראה החיצוני, בהתאם למגמות העיצוב החדשות; חל שינוי באבזור של תא הנוסעים ותאי המטען עברו שיפור קל. כל הגרסאות מצוידות באורות יום עם לדים, ברמת הגימור הבכירה זמינים פנסי קסנון. מערכת המולטימדיה קיבלה מסך גדול יותר, כעת היא מאפשרת לחבר סמארטפונים ולשדר את המידע מהם על המסך. כמו כן, המערכת מצוידת בניווט "חכם" המזהה פקודות קוליות בסגנון שיחה טבעית. עם זאת, החלק הטכני נותר כלל ללא שינויים.

האם לדעתכם ואן כזו נוח לתפעול של עסק?
8 קולות