נכון להיום, הדגם הנמוך ביותר בהיררכיה של יונדאי הוא הקרוסאובר הקטן קספר – זמין רק בארץ המוצא שלו, דרום קוריאה, ורק עם מנועי בנזין. אבל עד סוף 2024 תופיע גרסה חשמלית שפותחה במיוחד לאירופה ואמורה לעלות לא יותר מ-20,000 יורו (כ-80,000 שקלים).
יונדאי מכינה את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הקטן קספר שיעלה לא יותר מ-80 אלף שקל
AUTOBOOM

יונדאי מכינה את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הקטן קספר שיעלה לא יותר מ-80 אלף שקל

יונדאי מכינה את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הקטן קספר שיעלה לא יותר מ-80 אלף שקל

נכון להיום, הדגם הנמוך ביותר בהיררכיה של יונדאי הוא הקרוסאובר הקטן קספר – זמין רק בארץ המוצא שלו, דרום קוריאה, ורק עם מנועי בנזין. אבל עד סוף 2024 תופיע גרסה חשמלית שפותחה במיוחד לאירופה ואמורה לעלות לא יותר מ-20,000 יורו (כ-80,000 שקלים).

מכוניות עירוניות קטנות נעלמות בהדרגה מהמחירונים, שכן הן לא רווחיות במיוחד עבור יצרניות הרכב. אבל פורמט המיני ממשיך ליהנות מביקוש. לכן, המעבר לחשמל ייתן הזדמנות לשקול מחדש את פורמט המיני. הרכב החשמלי התת-קומפקטי יכול לצאת הרבה יותר נגיש להמונים ולפתוח את עולם המכוניות הירוקות לנהגים רבים. וזה בדיוק מה שיונדאי קספר החשמלי החדש מבטיח לעשות.

יונדאי קספר שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

יונדאי קספר הוא קרוסאובר תת-קומפקטי המיוצר משנת 2021. לדברי יונדאי, קספר עלול לחולל מהפכה בשוק מכוניות המיני הזולות. החברה קוראת לו בגאווה קרוסאובר, הרי יש לו בודי קיט שחור ומוטות גג. אבל, למעשה מדובר בהאצ'בק מאוד דומה לקיה פיקנטו, המוכרת היטב בישראל.

קיה פיקנטו שנת 2023. מיני 5 דלתות, דור 3, שדרוג 2.

הדגם נקרא דווקא על שם תרגיל הסקייטבורד Casper – כאשר הסקייטבורדר מחזיק את הקרש הפוך עם רגליו ומתאזן על קצה הזנב, ולא על שם רוח הרפאים הידידותית והחמודה בשם קספר, גיבור הסרט המצויר באותו שם

מעניין
יונדאי קספר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
זהו הקרוסאובר הקטן ביותר של יונדאי: אורך 3,595 מ"מ, רוחב 1,595 מ"מ וגובה 1,575 מ"מ, בסיס גלגלים – 2400 מ"מ.

נכון להיום זהו הקרוסאובר הקטן ביותר בהיצע של המותג דרום הקוריאני: אורך 3,595 מ"מ, רוחב 1,595 מ"מ וגובה 1,575 מ"מ, בסיס גלגלים – 2400 מ"מ. למרות המידות הקטנות, קספר מצויד בשפע מערכות בטיחות אקטיבית ופאסיבית.

המחוונים מוצגים על מסך LCD בגודל "4,2.

מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "8 תומכת ב- Hyundai Blue Link, Apple CarPlay ומתחברת לסמארטפון, המסך מסוגל להציג את התמונה ממצלמת הרוורס. המחוונים מוצגים על מסך LCD בגודל "4,2. תא הנוסעים מגיע בשלוש פלטות צבעים לבחירה. הרכב מיישב 4 נוסעים, את המושבים הקדמיים ניתן לקפל ל"שולחנות" ישרים, הספה האחורית מחולקת לשני חלקים שווים, החצאים ניתנים להטייה בזווית של עד 39 מעלות, והספה עצמה מתכווננת לאורך בטווח של 160 מ"מ.

תא הנוסעים מגיע בשלוש פלטות צבעים לבחירה.

אך המנועים של קספר הם צנועים, ופועלים רק על בנזין: מנוע 3 ציל' המפיק 76 כ"ס ו-95Nm ומנוע טורבו חזק יותר בעל הזרקה ישירה המפיק 100 כ"ס ו-172Nm. ההנעה היא קדמית בלבד.

יונדאי קספר ‏2021. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הקרוסאובר נהנה מהצלחה בדרום קוריאה: ב-2023 נמכרו 45,451 יחידות של הדגם – יותר מיונדאי קונה (34,707 יח')

נתונים
קספר EV העתידי במבחני כביש.

אבל לקראת סוף שנת 2024 יונדאי קספר יושק בתור רכב חשמלי! בהתבסס על תצלומי הריגול, בהם קספר EV העתידי נמצא במבחני כביש, הדגם החשמלי כמעט ולא נבדל בדבר מדגם הבנזין, למעט הפנסים, עיצוב החזית השונה ושקע הטעינה בחזית במקום מכסה מיכל הדלק מאחור.

הרכב החשמלי הזול אמור לצאת באורך לא יותר מ-3,7 מ' וברוחב של כ-1,7 מ', על מנת לספק כושר תמרון גבוה בתנאים עירוניים, בין היתר במהלך חנייה. עדיין אין מידע על תא הנוסעים. צפוי כי מסך המולטימדיה יהיה רחב יותר מזה של גרסת הבנזין. קרוב לוודאי שהקונסולה המרכזית, שעליה ממוקמת ידית ההילוכים בקספר הרגיל, תשתנה: בדגם החשמלי היא צפויה להגר לגל ההגה.

כרגע אין פרטים טכניים. הבעיה ביצירת מכוניות חשמליות קומפקטיות כאלה היא שגודלן אינו מאפשר להתקין סוללה גדולה. ישנן השערות שיונדאי קספר EV החדש יקבל סוללת CATL LFP בקיבולת 35,2 קוט"ש, שתאפשר לעבור קצת יותר מ-200 ק"מ על טעינה בודדת. טעינת הסוללה מ-10% ל-80% תיקח בערך 40 דקות (בעת זרם בהספק 150 קילוואט).

יונדאי קספר. מרכב, צורה.

צפוי שגרסתו הבסיסית של יונדאי קספר EV באירופה תעלה קרוב ל-20 אלף יורו

מחירים

ככל הנראה, הייצור של הקספר החשמלי יתבצע במפעל יונדאי בנושוביצה (צ'כיה). עדיין לא ידוע אם יהיה לו דגם מקביל תחת המותג קיה. גם אין מידע לגבי תוכניות משלוחים לישראל.

מה לדעתכם יהיה המחיר של יונדאי קספר החשמלי בישראל (אם יובא)?
16 קולות