סונטה הראשונה הופיעה עוד בשנת 1985, משנת 2019 נמכר כבר הדור השמיני של היפהפיה המבוגרת המוצעת היום בשוק הישראלי. במרץ של 2023 תגיע אלינו המכונית המעודכנת בצורת מרכב סדאן. מתיחת הפנים הביאה שינויים משמעותיים בעיצוב החיצוני, יחידות תאורה חדשות, תא נוסעים חדש לחלוטין והנעה כפולה. שינויים רציניים בשביל מודרניזציה אחת, אב
יונדאי סונטה. דור 8, מתיחת פנים שנת 2023
AUTOBOOM

יונדאי סונטה. דור 8, מתיחת פנים שנת 2023

יונדאי סונטה. דור 8, מתיחת פנים שנת 2023

סונטה הראשונה הופיעה עוד בשנת 1985, משנת 2019 נמכר כבר הדור השמיני של היפהפיה המבוגרת המוצעת היום בשוק הישראלי. במרץ של 2023 תגיע אלינו המכונית המעודכנת בצורת מרכב סדאן. מתיחת הפנים הביאה שינויים משמעותיים בעיצוב החיצוני, יחידות תאורה חדשות, תא נוסעים חדש לחלוטין והנעה כפולה. שינויים רציניים בשביל מודרניזציה אחת, אבל קל להסביר זאת: המכונית שהייתה פעם פופולרית במיוחד מתחילה לאבד את האטרקטיביות שלה ומפסידה לדגמים הרבה יותר פרוגרסיביים. בהצלחתו המסחרית של הדגם החדש תלוי הגורל של יונדאי סונטה: נכון להיום היקף המכירות נמוך מהצפוי, לכן יונדאי כבר מוכנה להוריד מההיצע את מכונית המנהלים.

יונדאי אלנטרה 2023. סדאן, דור 7, מתיחת פנים

החל משנת 2023 כל דגמי הסדאן של יונדאי מעוצבים בסגנון החדש של החברה ומצוידים ביחידות תאורה משוכללות: יונדאי אלנטרה, אחד מהרכבים האהובים בישראל שנכנס לעשרת המובילים בשוק הישראלי בשנת 2022, אקסנט וגרנדיור. ועכשיו גם סונטה.

עובדה

עיצוב חיצוני

השינויים החשובים ביותר בוצעו בחזית, הם כל-כך דרסטיים שפשוט אי-אפשר לזהות את סונטה 2023 המעודכנת מלפנים. התאורה ה"מוסוות" החדשה צוידה בפס לד של אורות היום לכל רוחב החרטום. מאחור גדל שטח הקטע האמצעי של הפנסים ושונתה צורת הפגוש.

חלל פנימי

החלל הפנימי של סונטה עוצב בסגנון של הקרוסאובר החדש יונדאי קונה, שדורו השני יצא בתחילת 2023. מול הנהג ממוקם מסך מעוקל גדול המורכב מלוח המחוונים בגודל "12,3 וממסך המולטימדיה באותו הגודל. בורר ההילוכים כעת נמצא מתחת להגה וההגה רב התכליתי החדש קיבל עיצוב סולידי יותר.

יחידת כוח

יונדאי סונטה ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור, שדרוג

מידע לגבי השכלולים הטכניים ייחשף בזמן הפרמיירה הרשמית שתתקיים ב-30 במרץ 2023 בתצוגת הרכב בסיאול, גרסת הייצוא תוצג ב-6 באפריל בתצוגת הרכב בניו-יורק. אבל הפרט הכי חשוב כבר ידוע – תופיעה הנעה כפולה. יונדאי תצייד את סונטה AWD במנוע GDI אטמוספרי בנפח 2,5 ליטר בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומצמד אלקטרו-הידראולי לשילוב הסרן האחורי. צפוי שהספק המנוע יהיה 194 כ"ס ו-245Nm. סביר שגרסאות עם הנעה קדמית יישארו. בינתיים אין מידע לגבי שינויים בהיצע המנועים. קרוב לוודאי שיונדאי סונטה 2023 תוצע בדרום קוריאה עם מנוע 2 ליטר בהספק 160 כ"ס או מנוע טורבו 1,8 ליטר בהספק 180 כ"ס. בנוסף לכך, תוצע גרסה עם יחידת כוח היברידית על בסיס מנוע בנזין בנפח 2 ליטר.

המתחרה של יונדאי סונטה, טויוטה קאמרי 2020. סדאן, דור 8, מתיחת פנים.

הנעה כפולה היא אופציה שתופיע לראשונה ביונדאי סונטה, בעוד שהמתחרה הראשית, טויוטה קאמרי כבר מזמן מוצעת עם הנעה לארבעה גלגלים.

מתחרים
בחירתכם?
30 קולות