התקבל מידע, שהעלאת המחירים בשנת 2023 יגע כמעט בכל הדגמים הפופולריים ביותר של המותג הקוריאני קיה שמיוצגים בישראל. קיה פיקנטו תתייקר ב-4,00 ש"ח, המחיר של הגרסה ההיברידית הנטענת של קרוסאובר קיה ספורטאז' יעלה ב-11,000 ש"ח, של רכב חשמלי קיה נירו Plus EV - ב-10,000 ש"ח, וגם שאר הדגמים יעלו ב-5,000 ש"ח בממוצע. המחירו
קיה בישראל. העלאת המחירים בשנת 2023
AUTOBOOM

קיה בישראל. העלאת המחירים בשנת 2023

קיה בישראל. העלאת המחירים בשנת 2023

התקבל מידע, שהעלאת המחירים בשנת 2023 יגע כמעט בכל הדגמים הפופולריים ביותר של המותג הקוריאני קיה שמיוצגים בישראל. קיה פיקנטו תתייקר ב-4,00 ש"ח, המחיר של הגרסה ההיברידית הנטענת של קרוסאובר קיה ספורטאז' יעלה ב-11,000 ש"ח, של רכב חשמלי קיה נירו Plus EV - ב-10,000 ש"ח, וגם שאר הדגמים יעלו ב-5,000 ש"ח בממוצע. המחירון המעודכן לשנת 2023 פורסם על-ידי חברת טלקאר, היבואן הבלעדי של קיה בישראל.

העלאת המחירים התקיימה עקב עדכון הנוסחה לחישוב המס לאיכות הסביבה והעלאת המס לרכישת רכבים היברידיים נטענים ומכוניות חשמליות. להזכירכם, החל מינואר 2023 המס על רכישת רכבים היברידיים נטענים צמח מ-40% ל-50% ונפח ההטבות המרבי ירד מ-40,000 ל-30,000 ש"ח. המס לרכישת הדגמים החשמליים לחלוטין צמח מ-10% ל-20% ונפח ההטבות המרבי ירד מ-75,000 ל-60,000 ש"ח. כתוצאה, המחיר של רוב הדגמים של קיה עלה בממוצע בין 1,000 לבין 4,000 ש"ח. ההתייקרות של הרכבים ההיברידיים הנטענים והחשמליים היא משמעותית עוד יותר ונעה בין 8,000 לבין 11,000 ש"ח בממוצע.

קיה EV6

המכירות של הקרוסאובר החשמלי בישראל התחילו בסוף דצמבר בשנת 2022. קיה EV6 שנת 2023 החדשה מגיעה בשתי גרסאות: גרסה בעלת הספק 229 כ"ס, הנעה אחורית וטווח נסיעה מרבי בסך 528 ק"מ וגרסה בכירה בעלת הנעה כפולה, הספק 325 כ"ס וטווח נסיעה מרבי בסך 484 ק"מ. כל הגרסאות מצוידות בסוללה עם קיבולת 77,4 קילוואט. יש אפשרות של טעינה מהירה ממקור מתח ישר עם הספק עד 350 קילוואט, לצד טעינה רגילה משקע ביתי בעל זרם חילופין עם הספק עד 11 קילוואט. ניתן לקרוא בפירוט על הגרסאות ורמות הגימור של הדגם קראו כאן. המחיר של הגרסה הבסיסית 2WD מתחיל מ-249,000 ש"ח, של הגרסה הבכירה AWD - מ-299,000 ש"ח. חברה טלקאר טוענת, שהמחיר כבר כולל את העלאת המס על הרכבים החשמליים, לכן, כפי שהובטח קודם, הדגם הנוכחי ישמור על המחירים ההתחלתיים, אבל ככל הנראה זה לא יחול על ההספקות העתידיות.

קיה פיקנטו

דגם פיקנטו נמכר בישראל לאורך כבר 10 שנים. בשוק הישראלי קיה פיקנטו החדש לאחר מתיחת פנים בשנת 2020 מוצע אך ורק בגרסה בעלת מנוע אטמוספרי בנפח 1.2 ליטר עם הספק 84 כ"ס, תיבת 5 הילוכים רובוטית בעלת דיסק אחד והנעה קדמית. המחיר של הרכב בתצורת האצ'בק בשנת 2022 נע בין 87,740 לבין 89,140 ש"ח תמורת הגרסה המובילה. הדגם מגיע עם אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ. היחס המצוין בין המחיר לבין האיכות אפשר לרכב להפוך לרכב השלישי במדד המכירות בישראל. קודם כתבנו בפירוט על היתרונות והחסרונות של הדגם. בשנת 2023 המחיר על כל הגרסאות שלו צמח ב-4,000 ש"ח, כיום הוא מתחיל מ-92,900 ש"ח.

קיה ספורטאז'

רב המכר הקוריאני הזה זכה פעמים רבות בתואר "רכב השנה". בין היתרונות נמצאים רמת השליטה ויכולת תמרון הטובים, מנועים חזקים וחסכוניים במקביל. בישראל מוצעת גרסת הדור החמישי של ספורטאז' שנת 2021. הלקוחות יכולים לבחור באחת ממספר הגרסאות של הקרוסאובר בעלות מנוע בנזין או דיזל או יחידת כוח היברידית.

מגוון המנועים טורבו בנזין: מנוע בנפח 1.6 ליטר עם הספק 180 כ"ס שמגיע עם תיבת 7 הילוכים רובוטית או מנוע בנפח 2 ליטר שפועל בשיתוף עם תמסורת אוטומטית בעלת 6 הילוכים. מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר עם הספק 136 כ"ס מגיע עם תיבת 8 הילוכים אטומטית. המחיר של קיה ספורטאז' חדשה שנת 2023 צמח בסך הכל בין 1,000 לבין 5,000 ש"ח ומתחיל מ-168,900 ש"ח.

קיה ספורטאז' HEV ההיברידית זוהי הגרסה החסכונית ביותר: יחידת הכוח על בסיס מנוע 1,6 T-GDi בשיתוף עם מנוע חשמלי בעל הספק 60 כ"ס מפיקה 230 כ"ס ומומנטום של 350 נ"מ. הקרוסאובר צויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית ואך ורק בהנעה קדמית. צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 6 ליטר ל-100 ק"מ. גרסת ספורטאז' ההיברידית מאובזרת בטכנולוגיות חדשניות של קיה, כמו מערכת E-Ride המיועדת לשמירה על נסיעה חלקה בעת מעבר דרך המכשולים (כמו פסי האטה) ומערכת להגברת יציבות בפניות E-Handling. בשנת 2023 "המחיר של גרסת 1.6 Turbo Plug-in צמח ב-11,000 ש"ח, לכדי 249,900 ש"ח** (כלומר המחיר כמעט הגיע למחירה של קיה EV6 2WD החשמלית ברמת הגימור Premium).

קיה נירו

קרוסאובר היברידי קומפקטי בעל הנעה קדמית כבר יצא בגרסת הדור השני, שמגיעה עם מצב נהיגה מיוחד בשם "נסיעה באזור ירוק". הגרסאות ההיברידיות HEV (hybrid electric vehicle) או היברידיות נטענות PHEV (plug-in hybrid) עוברות באופן עצמאי לנסיעה על כוח חשמל בעת הצורך. בעזרת מערכת ניווט או רשימה של נסיעות הקודמות, הרכב יודע להגדיר את "האזורים הירוקים" שכוללים שכונות מגורים, בתי ספר ובתי חולים, אפשר להוסיף לרשימה גם את הבית או משרד. באירופה, קיה נירו החדש מועמד לתואר "רכב השנה 2023".

בינתיים, קיה נירו החדשה מיוצגת בישראל בגרסת הדור הראשון לאחר מתיחת פנים בשנת 2019. הגרסה ההיברידית מצוידת ביחידת כוח בעלת הספק 141 כ"ס הכוללת מנוע בנפח 1.6 ליטר, מנוע חשמלי צנוע ,סוללה ליתיום-יון עם קיבולת 1.56 קילוואט בלבד, תיבת 6 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול והנעה קדמית. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 4.9 ליטר ל-100 ק"מ. גרסת Plug-in Hybrid הנטענת משקע היא חזקה יותר: מנוע חשמלי בעל הספק 61 כ"ס ו-170 נ"מ וסוללה עם קיבולת 8.9 קילוואט שמספקת טווח נסיעה בסך 49 ק"מ על כוח חשמל בלבד (לפי WLTP). בשנת 2023 צפויה העלאת המחיר של שתי הגרסאות בסך בין 3,000 לבין 5,000 ש"ח.

בנוסף, בישראל נמכרת גרסה חשמלית לחלוטין קיה נירו EV בעלת מנוע עם הספק 204 כ"ס וסוללה עם קיבולת 64 קילוואט, שמספקט טווח נסיעה על טעינה אחת בסך 420 ק"מ. לפי התוצאות של סקר שביעות רצון שנערך על-ידי J.D. Power בין 10 אלף בעלי רכב חשמלי או היברידי נטען, קיה נירו לקחה מקום ראשון ועקפה את המתחרים במדדים של טווח נסיעה אמיתי, נוחות ונגישות של מטען, שביעות רצון מהנהיגה והיחס "בין המחיר לבין האיכות". בשנת 2023 מחיר של קיה נירו פלוס EV צמח ב-10,000 ש"ח - לכדי 199,900 ש"ח.

מה דעתכם על העלאת המחירים?
54 קולות