קיה EV5 החדש יהפוך לתושב סין
באוגוסט של 2023 בתערוכת הרכב בצ'נגדו תתקיים הפרימיירה הרשמית של הדגם החדש מאת קיה – הקרוסאובר החשמלי EV5. תחילת השיווק מתוכננת לנובמבר של 2024. קיה EV5 החדש יהפוך לתושב סין – הרכב החשמלי יורכב בסין וממנה יימסר לשאר העולם.
כבר פורסמו התצלומים של הגרסה הסופית. הקרוסאובר החשמלי מעוצב בסגנון החדש של המותג "Digital Tiger Face". אבל ה"נמר", שהפך לדיגיטלי, עבר מוטציה רצינית. המראה של הדגם החדש לא בא כהפתעה: במרץ נחשף לציבור קונספט בעל אותו השם וכן העיצוב של הגלגלים. ההבדל: מראות צד מסורתיות במקום מצלמות.
במבט ראשון, קיה EV5 החדש נראה כמו גרסה מוקטנת של EV9. הדגם החדש שייך לקטגורית המימדים הבינוניים: אורך 4,615 מ"מ, רוחב 1,875 מ"מ, גובה 1,715 מ"מ, בסיס גלגלים 2,750 מ"מ.
קיה EV5 החדש מצויד במנוע חשמלי אחד המפיק 218 כ"ס ו-310Nm ובסוללת ליתיום-ברזל-פוספט בקיבולת 82 קוט"ש המספקת 600 ק"מ של טווח נסיעה בין טעינות. כרגע לא ידוע אם יוצעו סוללות אחרות. לרכב החשמלי מערכת טעינה 400 וולט במקום 800 וולט המהירה אך גם היקרה יותר.
מפרט האבזור של קיה EV5 שנת 2023/2024 טרם נחשף. אבל הקונספט קיבל 4 מושבים נפרדים, הגה קטן רב צלעות ומסך מגע מלבני האחראי על כל הפונקציות. הרצפה השטוחה והמרחב הגדול בתא הנוסעים יוצרים "אחידות", כאשר הטבע, האדם והטכנולוגיות מתקיימים בהרמוניה. הגימור מבוצע מחומרים ידידותיים לסביבה המיוצרים מאצות ים ובקבוקי פלסטיק ממוחזרים.
בדרום קוריאה קיה EV5 יעלה בין 50 – 57 מיליון וון (בערך 37,500 – 42,750 דולר).
להזכירכם, בישראל כבר מוצע הקרוס-האצ'בק החשמלי קיה EV6 בשתי גרסאות: עם מנוע אחד (הנעה אחורית) בהספק 229 כ"ס או שני מנועים (הנעה כפולה) בהספק כולל של 325 כ"ס. כל הדגמים מצוידים בסוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש. טווח הנסיעה הוא 528 ו-484 ק"מ, בהתאם. תג המחיר ההתחלתי של הגרסה הבסיסית הוא 249,000 ש"ח, הגרסה הבכירה – 299,000 ש"ח.