קיה סורנטו המעודכן: עיצוב בסגנון של EV6
קיה סורנטו המעודכן יושק לקראת סוף שנת 2023. הרכב יקלב עיצוב בסגנון המקורי "Opposites United Kia", שיושם לראשונה בדגם EV6 (ומאוחר יותר ב-EV9). העדכון יביא בנוסף מערכת מולטימדיה חדשה וחידושים אחרים בתא הנוסעים. היצע המנועים יישאר ללא שינויים: מנועי בנזין ודיזל ומערכות הנעה היברידיות.
כל הפרטים לגבי קיה סורנטו 2023/2024 ייחשפו רשמית באמצע אוגוסט – אז יתחיל השיווק של הקרוסאובר בדרום קוריאה. שאר השווקים יקבלו את הרכב לפני סוף 2023.
הקרוסאובר הגדול קיה סורנטו בגרסת הדור הרביעי הנוכחית הוצג בשנת 2020. הרכב מוצע בישראל עם מנועי ודיזל וכן עם מערכות הנעה היברידיות, כולל גרסת פלאג-אין. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה.
התמדית החדשה של הקרוסאובר כעת הרבה יותר פרוגרסיבית, אך גם מעורר מחלוקת: במקרה של קיה EV6 החשמלית וEV9 הגדולה יותר ואפילו פיקטנו המיניאטורית המעודכנת, העיצוב בעל הקווים השבורים והחדים נראה מוצדק, אבל הדגם הגדול שפונה בעיקר לקהל מבוגר ושמרני אמור להפגין אמינות.
פילוסופית העיצוב Opposites United נבדלת באופן דרסטי מהסגנון ה"נמרי" של פיטר שרייבר שבו השתמשו בעשורים האחרונים.
פנסי החזית האנכיים, הפסים הנועזים של אורות היום, הגריל הענקי עם רמז לסגנון הקודם – קיה סורנטו החדש יוצר רושם אחר לחלוטין. החלק האחורי של הקרוסאובר עבר "מוטציה" פחות ניכרת, הוא קיבל פס המחבר בין הפנסים ופגוש חדש. בנוסף לכך, הופיעו ג'נטים חדשים.
העדכון הנוכחי התרחש במלאת 21 שנה לדגם: קיה סורנטו הראשון הושק בשנת 2002.
תא הנוסעים של קיה סורנטו 2023/2024 עבר שינוי מהותי גם הוא. הופיעה מערכת מולטימדיה חדשה בגרסה העדכנית ביותר. היא נקראת ccNC ויכולה לזהות נהגים שונים לפי טביעת אצבע.
דרך אגב, יש מידע שסורנטו המעודכן יקבל פאנל מעוקל יחיד ללא מגן שמש, המורכב משני מסכים בגודל "12,3 של המולטימדיה והמחוונים. לכן מבנה הפאנל חווה מספר שינויים. יהיו פתחי אוורור אחרים ובלוק בקרת אקלים חדש. הגיוני לצפות לחומרי גימור שונים ולהגה בעיצוב חדש.
צפוי שמפרט העזר האלקטרוניות יתרחב: חלקן יעברו מרשימת האופציות לאבזור מערכות הסטנדרטי. מפרט האבזור הבסיסי יכלול ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור. תוכן חבילות האבזור ישתנה ויהפוך את הכוונון החשמלי למושבים, את חיישני הגשם והאור ואופציות אחרות לנגישות יותר.
החלק הטכני של קיה סורנטו 2023/2024 יישאר זהה. הדור הרביעי לקרוסאובר מצויד במנועי בנזין בנפח 2,5 ליטר (182-285 כ"ס), בנזין V6 בנפח 3,5 ליטר (272 כ"ס), מערכת היברידית על בסיס מנוע טורבו 1,6 ליטר T-GDi בהספק כולל של 230-265 כ"ס ומנוע דיזל Smartstream D 2.2 CRDi בהספק 202 כ"ס. תיבה – אוטומטית 8 הילוכים למנועי בנזין ודיזל ו-6 הילוכים בגרסה ההיברידית.