מתיחת הפנים של מרצדס משנת 1993 הידועה, עם מרכב W124, הנציח את הופעתו של כינוי חדש עבור סדרת מכוניות הידועות כעת בתור E-קלאס: האות E שהתמקמה בתחתית הסולם וציינה בעבר את ההבדלים בין דגמים עם מנועי ההזרקה (einspritz – הזרקה), צעדה קדימה בכדי להתחיל לציין שייכות לקלאס.
מרצדס E-Class ‏1984. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
AUTOBOOM

מרצדס E-קלאס הראשונה. סיפור ההתחלה.

מרצדס E-Class ‏1984. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

מתיחת הפנים של מרצדס משנת 1993 הידועה, עם מרכב W124, הנציח את הופעתו של כינוי חדש עבור סדרת מכוניות הידועות כעת בתור E-קלאס: האות E שהתמקמה בתחתית הסולם וציינה בעבר את ההבדלים בין דגמים עם מנועי ההזרקה (einspritz – הזרקה), צעדה קדימה בכדי להתחיל לציין שייכות לקלאס.

החידוש של 124 הביא לשורה של שדרוגים מעניינים. מנועי דיזל אטמוספריים (למעט מנוע בנפח 2 ליטר בעל 4 צילינדרים), השתדרגו ב-4 שסתומים לכל צילינדר, מה שהביא לא רק לשיפורו של מומנט התנועה והביצועים, אלא אפשר בנוסף להוריד את צריכת הדלק עד 8% ואת פליטת חלקיקי הזיהום המוצקים כמעט בשליש. מנוע הבנזין בנפח 2,8 ליטר בעל 6 צילינדרים, אשר הושק שישה חודשים קודם לכן, זכה בשדרוג של הפחתת הספק מ-145 עד 142 קילוואט, אשר אפשרה להעביר את הדגם לקטגוריה נמוכה יותר בביטוח הרכב.

הכינוי המוכר לנו לסדרת "E-קלאס" הופיע בזכות מרצדס 124 המשודרגת

כל הדגמים של סדרת 124 שודרגו בעיצובם בהתאם לסדרות האחרות. קשה שלא לציין את צלעות מערכת הקירור המעוצבת בהתאם לדגם S-קלאס, המוטמעת בצורה מלוטשת בתוך מכסה המנוע. כוכב בעל שלושת הקודקודים עבר למכסה המנוע. עוצבו מחדש הוינקרים, מכסה תא המטען, הגלגלים והפגושים.

ביוני של שנת 1995 דגמי W124 הוחלפו בדגמים מסדרת W210. זמן קצר לאחר מכן, הייצור של דגמי סדאן מסדרת 124 הופסק. סך הכל לאורך אחת עשרה שנים של ייצור, הוצאו לאור 2,213,167 דגמי סדאן, 2,342 סדאנים עם בסיס גלגלים מוארך ו-6,398 שאסי בתור חלקי חילוף.