למרצדס כבר יש ארבעה קרוסאוברים חשמליים: ה-EQA הקומפקטי שנוצר על בסיס GLA, ה-EQB במימדים בינוניים, התאום החשמלי של GLB, EQC במימדים קצת יותר גדולים, הדגם הראשון של תת המותג החשמלי EQ והגרסה החשמלית של קרוסאובר GLC וכן EQS SUV הגדול והמפואר, הממשיכו של EQS המוצלח במרכב ליפטבק והמקביל של GLS מבחינת המימדים. ועכשיו
מרצדס EQE SUV. מקבילו החשמלי של GLE
AUTOBOOM

מרצדס EQE SUV. מקבילו החשמלי של GLE

מרצדס EQE SUV. מקבילו החשמלי של GLE

למרצדס כבר יש ארבעה קרוסאוברים חשמליים: ה-EQA הקומפקטי שנוצר על בסיס GLA, ה-EQB במימדים בינוניים, התאום החשמלי של GLB, EQC במימדים קצת יותר גדולים, הדגם הראשון של תת המותג החשמלי EQ והגרסה החשמלית של קרוסאובר GLC וכן EQS SUV הגדול והמפואר, הממשיכו של EQS המוצלח במרכב ליפטבק והמקביל של GLS מבחינת המימדים. ועכשיו, בתצוגת הרכב בפריז של שנת 2022 הוצג מרצדס EQE SUV החדש, מקבילו החשמלי של GLE. אפשר בקלות להבדיל בין GLS לבין GLE, אבל העיצוב של הקרוסאוברים החשמליים EQS ו-EQE הוא מאוחד ככל האפשר, לכן היצרנית מיקמה לוחיות עם אינדקס הדגם בבסיס קורות השמשה הקדמית.

תמורת ספינת הדגל של מרצדס EQS SUV היום מבקשים באירופה לפחות 111 אלף יורו. EQE SUV שהרמה שלו נחשבת לפחות גבוהה, יעלה כ-90 אלף יורו, למרות שמרצדס GLE הבסיסי עולה 76 אלף. GLE חדש של הדור השני בדגם שנת 2018 מוצע בישראל במחיר מ-618,719 ₪ (נתונים לשנת 2022).

עובדה מעניינת
מרצדס EQE SUV הוא העתק קטן יותר של ספינת הדגל EQS SUV.

למעשה, מרצדס EQE SUV הוא העתק קטן יותר של ספינת הדגל EQS SUV: שני הקרוסאוברים מבוססים על פלטפורמת MEA, יש להם פרופורציות דומות ועיצוב פנימי כמעט זהה (פרט למידות). בנוסף לכך, הייצור של EQE SUV גם יתבצע באותו המפעל בטסקלוסה (אלבמה, ארה"ב) שבו מיוצר EQS SUV. המכירות מתוכננות להתחיל באביב 2023. בהתחלה יהיו זמינות 5 גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה (שתיים מהן גרסאות AMG), הקרוסאובר החשמלי EQE עם טווח הנסיעה הארוך ביותר יוכל לעבור בין טעינות 590 ק"מ (לפי WLTP).

עיצוב חיצוני

למרות העובדה ש-EQE SUV חולק את הפלטפורמה המודולרית MEA (Modular Electric Architecture) עם EQS SUV, בסיס הגלגלים שלו הוא קצר יותר: 3,030 מ"מ לעומת 3,210 מ"מ אצל EQS SUV. הקרוסאובר החשמלי כמעט זהה באורך (4,863 מ"מ) וברוחב (1,940 מ"מ) לדגם GLE, אבל מצד שני נמוך ממנו ב-100 מ"מ (1,686 מ"מ). בין שני הקרוסאוברים החשמליים דמיון מדהים: EQE מגיע עם אותו חלק אטום במקום הגריל (עם עיצוב בצורת כוכבים תלת-קודקודיים) כמו ב-EQS, מאחור ניתן לזהות את EQE SUV רק בגלל ההיעדר של פס הכרום על הפגוש. מקדם הגרר של הדגם החדש הוא נמוך יחסית: 0,25. מוצעות ידיות דלת נשלפות (כאופציה), ג'נטים בקוטר מ-"19 עד "22 ופנסי מטריקס סטנדרטיים (כאופציה פנסי Digital Light המקרינים על הכביש הוראות מידע לנהג בצורות חצים וסמלים). זמין בודי קיט AMG Line עם עיצוב אגרסיבי יותר של הפגושים.

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים של מרצדס EQE SUV מאוחד כמעט במלואו עם EQS SUV, אך בשונה מהקרוסאובר החשמלי הבכיר EQE הוא מיועד לחמישה נוסעים, זהו ההבדל העיקרי מ-EQS בעל 3 השורות. מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים נפרד, מערכת המדיה MBUX עם מסך אנכי ותצוגה עילית. MBUX Hyperscreen המרהיב מוצע כאופציה, מדובר במשטח זכוכית רציף על פני כל רוחב תא הנוסעים עם לוח מחוונים בגודל "12,3, טאצ' סקרין מרכזי בגודל "17,7 ומסך מגע לנוסע הקדמי בגודל "12,3. ההבדל המשמעותי העיקרי מ-EQS SUV הוא מפרט אבזור צנוע יותר. רמת הגימור הסטנדרטית מגיעה ללא ריפוד עור, כוללת בקרת אקלים עם שני אזורים בלבד, השורה השלישית אינה מתכווננת לאורך, אבל משענת הגב מתחלקת לשלושה קטעים (ביחס 40:20:40). תצטרכו להוציא סכום נוסף על פונקצית כוונון זווית משענת הגב המאפשרת לשנות את נפח תא המטען מ-520 ל-580 ליטר (עם מושבים אחוריים מקופלים קיבולת תא המטען מגיעה ל-1,675 ליטר).

יחידות כוח ושאסי

כבר ידוע שמרצדס EQE SUV שנת 2023/2024 יוצע בחמש גרסאות עם סוללה זהה לכולן בקיבולת 90,6 קוט"ש. אבל שתיים מהן שייכות לגרסת AMG העוצמתית שעליה נספר בנפרד. השאסי הסטנדרטי כולל מתלי קפיצים, מתלי אוויר עם טווח כוונון מרווח גחון של 45 מ"מ ובולמי זעזועים אדפטיביים זמינים בתוספת תשלום. בתור אופציה מוצעת מערכת היגוי כפול: הגלגלים האחוריים יכולים לפנות בזווית עד 10 מעלות ובכך להקטין את רדיוס הסיבוב מ-12,3 ל-10,5 מטר.

גרסאות:

  • EQE 350+ SUV הבסיסית: מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי המפיק 292 כ"ס ו-565Nm. טווח הנסיעה לפי הדרכון הוא הארוך בהיצע: 590 ק"מ לפי מחזור WLTP.
  • EQE 350 4Matic SUV עם הנעה כפולה: שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 292 כ"ס ומומנט של 858Nm. טווח נסיעה: 558 ק"מ.
  • EQE 500 4Matic SUV הבכירה: שני מנועים חשמליים בהספק 408 כ"ס ו-858Nm. טווח נסיעה בין טעינות לפי הדרכון: 547 ק"מ.
מרצדס. הקרוסאובר החשמלי החדש EQE SUV כבר בישראל
מטען זרם חילופין הסטנדרטי פועל בהספק 11 קילוואט, כלומר טעינה מלאה של הסוללה משקע תלת פאזי רגיל יקח מעל שמונה שעות.

כל שלושת הקרוסאוברים כוללים את מצבי הנהיגה Sport, Comfort, Eco ו-Individual, הגרסאות עם הנעה כפולה מגיעות בנוסף עם מצב Offroad לשטח קל. כל הגרסאות עם הנעה כפולה מסוגלות למשוך נגרר במשקל עד 1,800 ק"ג. המערכת החשמלית פועלת במתח 396 וולט (כמו בטסלה), מטען הזרם הישר תומך בהספק 200 קילוואט. מטען זרם חילופין הסטנדרטי פועל בהספק 11 קילוואט, כלומר טעינה מלאה של הסוללה משקע תלת פאזי רגיל תיקח מעל שמונה שעות. בתוספת תשלום מוצע מטען 22 קילוואט שמקצר את זמן הטעינה בחצי. קיימת אפשרות לעדכן את תוכנת בקרת הסוללה בצורה אלחוטית ממערכת המדיה.

עד כמה מגוון השמות של כל הקרוסאוברים החשמליים מאת מרצדס נשמע מבלבל?
12 קולות