ניו EC7 הוא קרוסאובר חשמלי לחלוטין בעל מרכב בסגנון קופה, יחידת כוח בהספק 645 כ"ס וטווח נסיעה של 490 – 635 ק"מ בהתאם לקיבולת הסוללה. בעתיד מתוכנן לצייד אותו בסוללה ייחודית בעלת תאים קשיחים מאת CATL: עם סוללה כזאת היצרנית מבטיחה טווח נסיעה של 940 ק"מ (לפי התקן הסיני CLTC). זהו כבר הדגם השביעי לחברה הסינית NIO, שמרחיב
ניו EC7. המתחרה של אאודי Q8 e-tron ספורטבק
AUTOBOOM

ניו EC7. המתחרה של אאודי Q8 e-tron ספורטבק

ניו EC7. המתחרה של אאודי Q8 e-tron ספורטבק

ניו EC7 הוא קרוסאובר חשמלי לחלוטין בעל מרכב בסגנון קופה, יחידת כוח בהספק 645 כ"ס וטווח נסיעה של 490 – 635 ק"מ בהתאם לקיבולת הסוללה. בעתיד מתוכנן לצייד אותו בסוללה ייחודית בעלת תאים קשיחים מאת CATL: עם סוללה כזאת היצרנית מבטיחה טווח נסיעה של 940 ק"מ (לפי התקן הסיני CLTC). זהו כבר הדגם השביעי לחברה הסינית NIO, שמרחיבה במרץ את קו הדגמים שלה ונכנסת לשווקים בינלאומיים בדומיננטיות מופרזת. נכון להיום, קרוס-הקופה החשמלי הגדול מפלח היוקרה הוא הקרוסאובר הדינמי ביותר מכל ההיצע של יצרנית הרכב, מה שהופך אותו למתחרה ראוי לאאודי Q8 e-tron ספורטבק, שלאחר העדכון של שנת 2022 מסוגל לעבור עד 600 ק"מ על טעינה בודדת.

מכונית הספורט ניו EP9

EC7 הוא הדגם השביעי והדינמי ביותר של החברה, אם לא ניקח בחשבון את מכונית הספורט החשמלית ניו EP9, שיצאה בשנת 2016 במהדורה מוגבלת של 16 יחידות בלבד. באותה שנה EP9 הפכה למכונית הסדרתית המהירה ביותר בעולם, לאחר שסיימה את מסלול הטבעת בנורבורגרינג בזמן שיא של 06:45.900!

מעניין
Nio EL7 2022.

בינתיים לא ידוע האם EC7 יימכר מחוץ לסין, אבל בהתחשב בכך שהדגם ה"קרוב" ביותר, ניו ES7, כבר נמכר באירופה, תחת השם EL7, אין שום סיבה לחשוב ש-EC7 יישאר רק בשוק הפנימי בסין. ייתכן שהמכירות שלו באירופה יתחילו כבר בשנת 2023. מתי (ואם בכלל) הוא יגיע לישראל – טרם ידוע. בסין הקרוסאובר יופיע במאי 2023 במחיר מ-68,800 דולר ארה"ב, מחירה של הגרסה היקרה יותר עם טווח נסיעה מוגבר יתחיל מ-$78,000. עם זאת, אם תרצו לחסוך, ישנה אפשרות לקנות את הרכב ללא הסוללה ולשכור אותה במקום. במקרה כזה המחיר יתחיל מ-60 אלף דולר, התשלום החודשי לסוללה יעמוד על 140 או על 240 דולר בהתאם לקיבולת.

העיצוב החיצוני

ניו EC7 ‏2023. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור

למעשה, ניו EC7 היא גרסה של ES7 (מחוץ לסין נמכר בתור EL7) עם מרכב בסגנון קופה. בעיקרון, EC7 קיבל גג פנורמי משופע בלי סאנרוף ובלי וילון. לחלון היחיד בשטח של 1,94 מ"ר יש שכבת ביניים אלקטרוכרומית, מוצעות חמש אפשרויות של רמת השקיפות לבחירה.

ניו EC7 ‏2023. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור

שני הקרוסאוברים מתבססים על פלטפורמת NT2 דור שני: כברירת מחדל מותקנים מתלי אוויר עם בולמי זעזועים אדפטיביים (עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור), המאפשרים לכוונן את מרווח הגחון בטווח של 90 מ"מ. מפרט האבזור הבסיסי של אאודי Q8 e-tron ספורטבק שנת 2023 גם כולל מתלי אוויר עם אפשרות כוונון מרווח גחון בטווח של 76 מ"מ.

ניו EC7 ‏2023. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
לדברי המפתחים, מדובר בקרוסאובר האווירודינמי ביותר בעולם: מקדם הגרר המוצהר הוא 0,23 בלבד. בחלק האחורי של הדלת החמישית מותקנת כנף נשלפת.

המימדים של הרכב הגדול הם: אורך 4,968 מ"מ, רוחב 1,974 מ"מ, גובה 1,714 מ"מ. בהתאם לכך, אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 2,960 מ"מ. מבחינת המידות שלו הוא קרוב לאאודי Q8 e-tron ספורטבק, אפילו קצת גדול ממנו. עם זאת, נפח תא המטען שלו הוא רק 441 ליטר (עם שורת מושבים אחורית מקופלת – 1,449 ליטר), זוהי קיבולת יחסית קטנה לרכב בגודל כזה. אבל לדברי המפתחים, מדובר בקרוסאובר האווירודינמי ביותר בעולם: מקדם הגרר המוצהר הוא 0,23 בלבד. בחלק האחורי של הדלת החמישית מותקנת כנף נשלפת.

תא הנוסעים ואבזור

גימור איכותי, חומרים יקרים, כולל עור נאפה.

תא הנוסעים של ניו EC7 משכפל כמעט במלואו את ES7. העיצוב שלו מתקדם ומינימליסטי, מקורי ונעים מאוד לעין. הגימור הוא איכותי, עם חומרים יקרים, כולל עור נאפה. מפרט האבזור כולל מולטימדיה עם מסך בגודל "12,8, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,2 ומסך נוסף בתקרה, עוזר קולי NOMI Mate 2.0 ושירותי אונליין רבים אחרים. מערכת הבטיחות המתקדמת Aquila מבוססת על 33 חיישנים שונים, כולל לידאר, 5 רדארים, 11 מצלמות וטכנולוגית V2X. כל זה פועל על שבב NVIDIA DRIVE Orin. הרחבת היכולות של האוטופיילוט תהיה זמינה דרך עדכון תוכנה אלחוטי בזמן אמת.

הדינמיקה וטווח הנסיעה

ניו EC7 שנת 2023 החדש עם הנעה כפולה מצויד באותה יחידת כוח כמו ES7: בסרן הקדמי מותקן מנוע חשמלי בהספק 245 כ"ס, מאחור מותקן מנוע בהספק 408 כ"ס. הספק השיא הכולל של שני המנועים החשמליים הוא 653 כ"ס ו-866Nm: הקרוסאובר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות בלבד, המהירות המרבית שלו היא מעל 200 קמ"ש. אמנם, עוצמה כזאת זמינה רק במצב Sport Plus, בשאר המצבים ההספק יוגבל בנקודת 645 כ"ס, אזי ההאצה ל-100 קמ"ש תיקח כבר 5,7 שניות. מרחק הבלימה של הרכב הוא 33,9 מטר ממהירות של 100 קמ"ש הודות לבלמי 6 בוכנות קדמיים מאת ברמבו. אאודי e-tron 55 ספורטבק החדש גם קיבל שני מנועים והנעה כפולה: הקדמי מפיק 170 כ"ס, האחורי 190 כ"ס, ביחד 360 כ"ס, הספק השיא של יחידת הכוח מגיע ל-408 כ"ס ו-664Nm. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש – 5,7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב-200 קמ"ש.

ניו EC7 ‏2023. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
הקרוסאובר מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,8 שניות בלבד, המהירות המרבית שלו היא מעל 200 קמ"ש.

בתחילת המכירות קרוס-הקופה מסין יוצא עם שתי סוללות בקיבולת שונה: 75 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 490 ק"מ או 100 קוט"ש עם טווח נסיעה של 635 ק"מ. המדידות בוצעו לפי התקן הסיני האופטימי CLTC, כך שבפועל טווח הנסיעה יהיה קטן יותר משמעותית. את הסוללה ניתן להחליף בתחנה מיוחדת תוך פחות מ-2 דקות, אבל בינתיים האפשרות הזאת זמינה בסין בלבד. לדברי NIO, כל תחנה כזאת מסוגלת לשרת 400 רכבים ביום.

בסרטון: ניו EC7 2023 שנת. ג'יפ.

מאוחר יותר היצרנית מבטיחה להוסיף סוללה חדשה בקיבולת 150 קוט"ש מתוצרת CATL. הייצור שלה יתבצע תוך שימוש בטכנולוגית תאים קשיחים למחצה עם צפיפות אנרגיה גבוהה, 360 קוט"ש לק"ג, מה שגבוה בכ-50% בהשוואה לסוללות ליתיום-יון הטובות ביותר כיום. עם סוללה כזאת NIO מבטיחה טווח נסיעה של 940 ק"מ (שוב, לפי CLTC). ובכל זאת, זה הרבה מאוד! אאודי Q8 e-tron ספורטבק שנת 2022/2023 מסוגל לעבור עד 600 ק"מ.

Audi Q8 Sportback e-tron 2019. SUV Coupe, 1 generation.

כיום בישראל ניתן לרכוש את גרסת הדור הראשון טרום מתיחת פנים של אאודי e-tron ספורטבק. קרוס-הקופה מצויד ביחידת כוח בהספק 360 כ"ס ובהנעה כפולה. טווח נסיעה – 409 ק"מ. המחיר מתחיל מ-547,037 ₪ (נתונים לסוף שנת 2022).

חשוב
בחירתכם?
20 קולות