אופל אסטרה אלקטריק. מצפים לו בשנת 2023
אופל אסטרה זהו רכב נוסעים פופולרי במיוחד מאת המותג הגרמני Opel שמיוצר משנת 1991 ועד היום, ויש לו דגם מקביל בריטי ווקסהול אסטרה. לאורך היסטוריה ארוכה שלו, לדגם (וגם ליצרנית) היו בעלים רבים: בהתחלה זהו היה General Motors (בין השנים 1991 - 2017), לאחר מכן PSA Group (בין 2017 לבין 2021) ומשנת 2021 הרכב מורכב תחת פיקודו של תאגיד Stellantis. הדבר לא מפריע לרכב להתפתח ולהשתפר ואף להפך. בשנת 2022 יצאה לאור גרסת הדור השישי של אופל אסטרה שמוצע בגרסאות בעלות מרכב האצ'בק או סטיישן ועם מבחר רחב של יחידות הכוח - בנזין, דיזל והיברידיות. ועכשיו, סוף כל סוף הופיע אופל אסטרה חשמלית לחלוטין. (דגם זהה מוצעת גם חברת ווקסהול). בשנת 2023 אנחנו מצפים מאוד לאופל אסטרה החשמלי ומקווים שהוא יגיע לישראל.
בישראל המחיר של אופל אסטרה בצורת מרכב האצ'בק מתחיל מ-161,138 ש"ח. סכום כזה תשלמו תמורת גרסה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר עם הספק 130 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית ברמת הגימור GS Line.
אופל אסטרה בתצורת האצ'בק יגיע לשוק האירופאי בקיץ בשנת 2023, הדגם במרכב סטיישן ייובא לקראת סוף השנה. המחירים עדיין לא פורסמו, אבל סביר להניח שהם לא ירדו מתחת ל-40 אלף יורו (באירופה המחיר של גרסת הבנזין של אסטרה מתחיל מ-25,510 יורו, של הגרסה ההיברידית - מ-38,650 יורו).
מאפיינים מיוחדים
העיצוב החיצוני ושל תא הנוסעים של אופל אסטרה אלקטריק הם כמעט זהים לאלה של גרסאות עם מנוע הבעירה. גרסאות החשמליות, לעומת זאת מגיעות אך ורק ברמות הגימור העשירות בעלות פנסי מטריצה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ' ומבחר רחב של אופציות. הגלגלים הסטנדרטיים בגודל 18 אינץ' קיבלו עיצוב מיוחד. מבחינת. מבחינת הפרקטיות אסטרה חשמלית זהה לגרסתה ההיברידית: לדוגמה, נפח תא מטען של רכב בתצורת סטיישן נע בין 616 לבין 1,553 ליטר, בעוד שבגרסאות הבנזין הוא נע בין 597 לבין 1,634 ליטר.
מבחינה הטכנית אופל אסטרה אלקטריק שנת 2023 כמעט זהה לפיג'ו е-308 החשמלי החדש שהופיע לראשונה בספטמבר בשנת 2022. על הציר הקדמי מורכב מנוע חשמלי עם הספק 156 כ"ס ומומנטום מרבי בסך 270 נ"מ (שזה ב-10 נ"מ גדול יותר בהשוואה לדגם זהה צרפתי). אמנם, מנוע מפיק הספק כזה במצב נהיגה Sport בלבד, בעוד שבמצבי הנהיגה Normal ו-Eco המדדים הם נמוכים יותר.
סוללה ליתיום יון בעלת קיבולת 54 קילוואט (השימושית היא 51 קילוואט) עם קתודה מסגסוגת ליתיום-ניקל-מנגן-קובלט. טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת עומד על 416 ק"מ לפי המחזור WLTP. מטען סטנדרטי בעל מתח משתנה מגיע עם הספק 11 קילוואט, בעוד שטעינת הסוללה מ-20% ל-80% באמצעות יחידת הטעינה מתח ישר עם הספק 100 קילוואט לוקחת 26 דקות. המהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש.