סין נכנסת לאירופה: החברה הצרפתית רנו וענקית הרכב הסינית Geely Holding Group Co המחזיקה בוולוו, לוטוס וכו', התאגדו כדי ליצור היברידיים. כל צד יחזיק ב-50% מהמיזם המשותף העתידי חתמו על ההסכם בנובמבר של 2022. המיזם עם מפעלים בסין ודרום קוריאה ייצר רכבים עם יחידות כוח היברידיות. יותר מכך, רנו רוצה להפריד בין הייצור ש
רנו וג'ילי מתאגדים - היברידיים חדשים בדרך
AUTOBOOM

רנו וג'ילי מתאגדים - היברידיים חדשים בדרך

רנו וג'ילי מתאגדים - היברידיים חדשים בדרך

סין נכנסת לאירופה: החברה הצרפתית רנו וענקית הרכב הסינית Geely Holding Group Co המחזיקה בוולוו, לוטוס וכו', התאגדו כדי ליצור היברידיים. כל צד יחזיק ב-50% מהמיזם המשותף העתידי חתמו על ההסכם בנובמבר של 2022. המיזם עם מפעלים בסין ודרום קוריאה ייצר רכבים עם יחידות כוח היברידיות. יותר מכך, רנו רוצה להפריד בין הייצור של רכבים חשמליים לרכבים עם המנועים המסורתיים.

Renault logo
תאגיד רכב צרפתי שנוסד בשנת 1899. החברה מבוססת בבולון-בילנקורט, ליד פריז. חלק מברית רנו-ניסאן-מיצובישי.

המיזם המשותף ישתמש בצרפת כספקית של אמצעי הייצור של אחד ממפעלי ג'ילי, בתהליך הייצור יתבצע שימוש בטכנולוגיות ובפיתוחים סיניים, בזמן שהשותפים מצרפת יתמקדו במכירות ובשיווק. כמו כן, דווח שבעתיד יתחיל פיתוח של רכבים חשמליים.

המיזם המשותף ישתמש בצרפת כספקית של אמצעי הייצור של אחד ממפעלי ג'ילי.

לפי Bosch, בשנת 2020 היקף המכירות הכללי של רכבים חשמליים בעולם עלה על 9 מיליון יחידות. עד שנת 2025 מומחים חוזים צמיחה עד 12 מיליון בשוק העולמי. כיום, מכוניות המצוידות במנוע בעירה פנימית בשילוב עם מנוע חשמלי הוא דבר שגרתי. גם למכוניות עירוניות זולות וגם למכוניות-על יש גרסאות היברידיות. כאן תמצאו כל מה שרציתם לדעת על רכבים היברידיים.

מעניין
לינק אנד קו. מרכב, צורה.
Lynk&Co, מותג רכב שוודי-סיני הנמצא בבעלות Geely Automobile Holdings. נוסד בגטבורג, שוודיה, בשנת 2016.

תולדה נוספת של שיתוף הפעולה: מיזם משותף בדרום קוריאה, שם רנו נמצאת כבר יותר מ-20 שנים בשוק. הוא ייקח על עצמו את הייצור של רכבים היברידיים מאת המותג Lynk&Co הנמצא בבעלות ג'ילי. בתוכניות להקים 17 מפעלים ו-5 מרכזי מחקר ופיתוח, עם מקום ל-19 אלף עובדים. המוצרים יהיו מיועדים לחברות כמו דאצ'יה, וולוו, ניסאן ומיצובישי. המשלוחים יתבצעו ל-130 מדינות.

בנוסף לכך, לא מזמן חברת רנו הכריזה על כך שמתכננת להפריד בין ייצור של רכבים חשמליים לרכבים עם מנועים מסורתיים. החטיבה החדשה והעצמאית Ampere תעסוק בייצור רכבים חשמליים ופיתוח תוכנות עבורם. גרעין השליטה בחברה החדשה יישאר בידי רנו.

לדעתכם: עד כמה מבטיח שיתוף הפעולה בין החברות הגדולות?
8 קולות