דאצ'יה היא יצרנית רכב רומנית, חלק מקבוצת רנו. המותג נקרא על שם האזור ההיסטורי דאצ'יה, אשר נשא את השם הזה מאז אימפריה הרומית, והיום מהווה את רוב רומניה המודרנית. דאצ'יה היא היצואנית הרומנית הגדולה ביותר והמפעל החמישי באירופה במספר המכוניות שמיוצרים בשנה. המשימה העיקרית של דאצ'יה היא להפוך את המכונית לזולה ביותר. דאצ'י
דאצ'יה. המכונית הזמינה ביותר
AUTOBOOM

דאצ'יה. המכונית הזמינה ביותר

דאצ'יה. המכונית הזמינה ביותר

דאצ'יה היא יצרנית רכב רומנית, חלק מקבוצת רנו. המותג נקרא על שם האזור ההיסטורי דאצ'יה, אשר נשא את השם הזה מאז אימפריה הרומית, והיום מהווה את רוב רומניה המודרנית. דאצ'יה היא היצואנית הרומנית הגדולה ביותר והמפעל החמישי באירופה במספר המכוניות שמיוצרים בשנה. המשימה העיקרית של דאצ'יה היא להפוך את המכונית לזולה ביותר. דאצ'יה קיבלה כמה פרסי מכוניות הבינלאומיים, שני פרסי Autobest מכונית השנה באירופה ומכונית השנה בסקוטלנד, זכתה Dacia Duster. כחברה בת של רנו, דאצ'יה היא חברה של איחוד רנו-ניסן-מיצובישי, שהוא אחד מחמישה יצרני רכב המובילים.

איך הכל התחיל

שיתוף הפעולה של דאצ'יה עם רנו הצרפתית החל עוד בשנת 1965, כאשר מפעל רומני מבטיח החליט לא להמציא גלגל, אלא להתחיל ייצור של מכוניות תחת רישיון של יצרנית במובילה ורנו נבחרה. קונצרן רנו לא רק תמך ביצרן הצעיר, אלא גם הציע לו הדגם החדש שלו באותה עת - רנו R12, אשר כמה שנים מאוחר יותר קיבל את התואר האירופי "רכב השנה 1969/70". אך מאחר ועדיין לא החל ייצור רנו - R12 בצרפת בעצמה, והמפעל דאצ'יה - "UAP" (Uzina autoturismul Pitesti) - כבר נפתח, רנו הציע להתחיל את הייצור של הדגם הקיים כבר של באותה קטגוריה, בהנעה אחורית, רנו 8, תחת המותג דאצ'יה 1100. כך הופיעה המכונית הראשונה של דאצ'יה בשנת 1968.

המכונית הראשונה של דאצ'יה - דאצ'יה 1100 - היא רנו 8. הדאצ'יה 1300 היא רנו R12 הצרפתית.

עובדים רומנים למדו במהירות את השיטת ההרכבה ושנה לאחר מכן במקביל לדגם רנו R12 הצרפתי נכנס לשוק "התאום" סדאן בהנעה קדמית דאצ'יה 1300. ואחר כך על בסיס הדגם, סטיישן 1300 Break וטנדר 1302. בשנת 1979, יצאה דגם דאצ'יה 1310 מעוצב מחדש עם ארבעה פנסים עגולים הוצג SUV קומפקטי הראשון Dacia - ARO 10, גם על בסיס דאצ'יה 1300, אשר נשלח לייצוא תחת בשם דאצ‘יה דאסטר. בשנת 1985 יצאה לשוק האצ'בק 5 דלתות 1320, לאחר עיצוב מחדש בשנת 1990 הוא נקרא 1325 ליברטה ויוצר עד 1996.

איחוד עם רנו

יש לומר כי כל הדגמים המיוצרים על בסיס דאצ'יה 1300 האגדית עוצבו מחדש 4 פעמים, והייצור של מכוניות נוסעים של דאצ'יה על בסיס פלטפורמת רנו R12 הופסק רק בשנת 2004. במשך 35 שנה דגמים דאצ'יה 1300/1310 שלטו בכבישים של רומניה. ורק פעם אחת רנו דאצ'יה בגדה. זה קרה בשנת 1994, כאשר Dacia החלה לייצר האצ‘בק נובה על פלטפורמה של פיג'ו 309. ורק לאחר מכן, רנו הקנאי סוף סוף החליט לקחת דאצ'יה לאישתו! בספטמבר 1999 נקנתה דאצ'יה על ידי רנו במטרה האצילית להפוך את רומניה למרכז תעשיית הרכב במרכז ומזרח אירופה וחברת דאצ'יה פרחה!

לבסוף, דגמים חדשים יצאו לשוק אחרי 35 שנה! החברה בעזרת רנו עברה מודרניזציה עמוקה, הצוות שלה הוכשר בסטנדרטים של ייצור המערבי. והנה בא רב המכר - דאצ'יה לוגן טוב או רנו לוגן, וזה אותו הדבר. דאצ'יה לוגן הפך לדגם המוצלח ביותר לאחר 1300 ואחד המכוניות הפופולריות ביותר במרכז ומזרח אירופה, וגם ברוסיה. המכונית זכתה בפרס רכב השנה בשנת 2013. המשימה העיקרית של דאצ'יה ורנו - לייצר מכונית זולה וזמינה - הושגה!

"לוגן" הרומנית-צרפתית היא מכונית סופר-קומפקטית. כדי להפוך את המכונית לזולה ככל האפשר, מתכננים ומעצבים עשו כמה טריקים כדי להפחית את העלות שלה. איחוד רחב עם דגמים אחרים של רנו: מתלים קדמיים נלקחו מרנו קליאו, מתלים אחוריים מרנו מודוס, היגוי מרנו סימבול, תיבת הילוכים ומצמד מרנו Megane. נעשה שימוש במנועים בדוקים שיוצרו כבר בייצור המוני, פנלים של מרכב בעלי עקמומיות קטנה, זכוכייות בעלי עקמומיות קטנה, חלקי פלסטיק יצוקים גדולים בתא הנוסעים. ברמת גימור הפשוטה ביותר של לוגן אין הגה כוח, מיזוג אוויר, כרית אוויר לנוסע הקדמי, חלונות חשמליים.

אבל.... יש מרווח גחון של 155 מ"מ עבור כבישים גרועים. הרצפה של דאצ'יה לוגן תוכננה למנוע אפשרות פגיעה במערכת בלמים. מתלים בצורה תמוכות קפיצים מקדימה, מתלים אחוריים עצמאיים וחזקים, עם זרועות מחוברות, קפיציים. מנוע בנזין 8 שסתומים מותאם לעבודה על דלק באיכות נמוכה ומספר אוקטן מינימלי! סופר זול! במדינות שונות, לוגן נמכר תחת מותגים שונים - דאצ'יה, רנו או אפילו ניסן. דאצ'יה לוגן נמכר באירופה ובמרוקו. רנו לוגן נמכר ברוסיה, אוקראינה ואמריקה הלטינית. במקסיקו לוגן נמכר תחת השם ניסן Aprio. בהודו נמכר תחת המותג Mahindra Verito.

במדינות שונות, לוגן נמכר תחת מותגים שונים - דאצ'יה, רנו או אפילו ניסן. דאצ'יה לוגן נמכר באירופה ובמרוקו. רנו לוגן נמכר ברוסיה, אוקראינה ואמריקה הלטינית. במקסיקו לוגן נמכר תחת השם ניסן Aprio. בהודו נמכר תחת המותג Mahindra Verito.

בשנת 2012 הדור השני של לוגן וסנדרו הוצג בתערוכת המכוניות בפריז. לדור שני של המכוניות יש הרבה מהמשותף במראה החיצוני אך הן מצוידות במערכות בטיחות משופרות, מנוע חדש וציוד חדש אחר. בסוף 2018 לוגן קיבל גרסה Stepway עם פגוש חדש ומרווח גחון מוגדל. עוד ללוגן Stepway יש גרסה city עם תיבת הילוכים ווריאטור. עד שנת 2005 דאצ'יה יצרה כ -2.5 מיליון מכוניות, לאחר שיווקו של לוגן ומעבר לדגמים מודרניים, ייצור מכוניות דאצ'יה גדל מאוד!

בשנת 2009 Dacia הוציאה לשוק SUV הראשון שלה - Duster 2015. הקלפים המנצחים העיקריים של DUSTER היו: עלות זולה, אמינות והנעה כפולה. הוא נמכר גם תחת שם רנו Duster. אחרי עיצוב מחדש בשנת 2015, מכונית זו צברה עוד יותר פופולריות! הוא הפך להיות נוח, עם מרווח גחון גבוה, מתאים לנסיעה ברחבי העיר ותנאיי שטח קלים. תיבת ההילוכים מותאמת לשינויי טמפרטורה גדולים. למרות הממדים הקטנים שלה ל- Duster יש תא הנוסעים מרווח תא המטען בגודל סביר. ובנוסף, רנו Duster הוא די חסכוני!

איחוד מעניין בין נערה רומנית פשוטה דאצ'יה לבין צרפתי הנלהב רנו!