סקודה. סופרב החדש יקבל גרסה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה של עד 100 ק"מ: מחכים לנובמבר 2023
המכונית המשפחתית הפופולרית במרכבי ליפטבק וסטיישן מאת החברה הצ'כית, שנכנסת להרכב התאגיד פולקסווגן, מתכוננת להחליף דור. הופעת הבכורה של הדור הרביעי לספינת הדגל של סקודה תתקיים בנובמבר 2023. לאחרונה נודע שסקודה סופרב תקבל גרסה היברידית פלאג-אין עם טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ.
לסקודה סופרב העתידית ולדור הבא של פולקסווגן פאסאט במרכב סטיישן יש הרבה במשותף. על הפיתוח של השני הדגמים החדשים אחראית סקודה, לכן השינויים בין סופרב ופאסאט הם מינימליים. בגדר של עיצוב מדובר רק בפגושים ופנסים שונים.
למעשה, סופרב החדשה, המשפחתית הגדולה הפופולרית ביותר בישראל, תישמור על כל הערכים של הדורות הקודמים: מרווח פנימי מצוין, איכות גבוהה, תא מטען ענקי. והפעם הכל אף יותר טוב. הפלטפורמה היא גרסת ה-Evo המעודכנת של MQB. יוצעו 6 צבעי מרаב ולא פחות מעשרה ג'נטים לבחירה. בשונה מפאסאט החדש, הדור הרביעי של סופרב יהיה זמין במרכבי סטיישן וגם ליפטבק. שתי הגרסאות יהיו גדולות יותר מהדגמים הנוכחיים.
אורך בסיס הגלגלים של סקודה סופרב 2024 לא השתנה – 2,841 מ"מ. שני המרכבים התרחבו ב-15 מ"מ (ל-1,849 מ"מ). הליפטבק התארך ב-43 מ"מ (ל-4,912 מ"מ) והסטיישן ב-40 מ"מ (ל-4,902 מ"מ). הליפטבק גבה ב-12 מ"מ (ל-1,481 מ"מ), הסטיישן ב-5 מ"מ (1,482 מ"מ). נפח תא המטען: ליפטבק – 645 ליטר (20+ ליטר בהשוואה לדור הקודם), סטיישן – 690 ליטר (30+ ליטר).
העיצוב של סקודה סופרב 2023/2024 בינתיים לא נחשף לחלוטין, אבל בהתבסס על התיאור, צפוי שלא נראה שינויים מהותיים מפאסאט החדש: מוט התיבה האוטומטית נדד לגל ההגה, הותקן מסך מולטימדיה חדש בגודל "12,9.
סקודה מבטיחה עד 28 אביזרי Simply Clever פרקטיים, ביניהם: וילון חשמלי לתא המטען, כיסים כפולים בגבי המושבים הקדמיים, מחזיק לטאבלט במשענת היד המרכזית מאחור ומשפך מובנה במיכל נוזל השמשות.
מפרט האבזור כולל 9 או 10 כריות אוויר וכן את מערכות העזר האלקטרוניות החדישות ביותר שאפשרו לסופרב החדש לצבור את הציון המרבי בדירוג הבטיחות של Euro NCAP.
סופרב החדש, כמו גם פאסאט, פונה דווקא לצרכנים השמרניים, לכן בחרו עבורו במערכות הנעה יותר אולדסקוליות, למרות שהפעם לא יהיה גיר ידני, שכן הוא לא מאפשר לרכב לעמוד בתקני זיהום האוויר הרצויים. סופרב החדש מצויד רק בתיבת DSG (אוטומטית כפולת מצמדים) עם 7 הילוכים בכל הגרסאות, פרט להיברידית פלאג-אין עם 6 הילוכים.
סופרב החדש יוצע עם מנועים מסורתיים ללא "תוספות" חשמליות. TSI (בנזין טורבו) 2 ליטר בהספק 204 כ"ס עם הנעה קדמית ו-265 כ"ס עם הנעה כפולה . TDI (דיזל טורבו) 2 ליטר בהספק 150 כ"ס עם הנעה קדמית ו-193 כ"ס עם הנעה כפולה.
יהיו שתי גרסאות היברידיות עם הנעה קדמית על בסיס מנוע 1.5 TSI:
- היברידית קלה עם מתנע-גנרטור 48 וולט בעלת הספק מרבי של 150 כ"ס.
- היברידית פלאג-אין עם מנוע חשמלי בעלת הספק כולל של 204 כ"ס. קיבולת הסוללה במקרה זה גדלה כמעט פי 2 – מ-12,7 ל-25,7 קוט"ש, טווח הנסיעה במצב חשמלי מגיע ל-100 ק"מ לפי WLTP (הגרסה הנוכחית עוברת כ-60 ק"מ).
המטען של הגרסה ההיברידית פלאג-אין גם עבר שכלול משמעותי: סופרב החדש יכול להיטען בהספק עד 11 קילוואט באמצעות מכשיר טעינה ביתי או עד 50 קילוואט בתחנת טעינה מהירה.