Smart Forfour היא מכונית קטנה במיוחד המיוצרת, על ידי Smart מאז 2004. זהו האצ'בק 5 דלתות סאב-קומפקטי. בניגוד לדגמים אחרים של המותג Forfour יש לו מרכב גדול יחסית וסלון מרווח עם ארבעה או חמישה מושבים. הדור השני של שנת 2014 (נתונים לשנת 2020) מיוצר נכון להיום.
סמארט פורפור ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סמארט פירושו "חכם"

סמארט פורפור ‏2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור, שדרוג

Smart Forfour היא מכונית קטנה במיוחד המיוצרת, על ידי Smart מאז 2004. זהו האצ'בק 5 דלתות סאב-קומפקטי. בניגוד לדגמים אחרים של המותג Forfour יש לו מרכב גדול יחסית וסלון מרווח עם ארבעה או חמישה מושבים. הדור השני של שנת 2014 (נתונים לשנת 2020) מיוצר נכון להיום.

סמארט, בהיותו אחד ממותגי הרכב הצעירים באירופה, נהנה מהצלחה והכרה עולמית. הסיבה לכך היא הניידות העירונית המדהימה שלו. המכונית זריזה, תעבור במקומות צרים מאוד ותחנה היכן שרק נהג של סמארט יעז לחנות. חסכוני מאוד בצריכת דלק בנסיעה רגועה וקצת יותר כמובן צורך בפקקים. משתלב טוב בזרם של מכונות קונבנציונליות. תנאיי כביש בעייתיים אינו מכשול עבורו. אתה מרגיש בטוח ונוח בו.

דור ראשון

יוצר בין 2004 ל-2006. בניגוד לדגמים אחרים של המותג Forfour יש לו גודל מרכב גדול יחסית וסלון מרווח של ארבעה או חמישה מושבים. אורך המכונית 3,752 מ"מ, רוחבה 1,684 מ"מ וגבוהה 1,450 מ"מ. בסיס גלגלים בשל העובדה כי הגלגלים ממוקמים "בפינות" של המרכב הוא די גדול - 2500 מ"מ.

פורפור הראשונה צוידה במנועים של 1.1 ליטר (64 כ"ס או 75 כ"ס, צריכת דלק ממוצעת של 4.5-6.9 ליטר ל-100 ק"מ) ו-1.5 ליטר (בנזין 109-122 כ"ס ודיזל 68-109 כ"ס). התיבה מכנית או רובוטית בעלת 5 הילוכים. מתלים פשוטים מאוד: מקדימה מתלה מקפרסון, מאחורה - מוט פיתול.

בניגוד לדגמים אחרים של המותג Forfour יש לו גודל מרכב גדול יחסית וסלון מרווח של ארבעה או חמישה מושבים.

מאז 2005 יוצרה גרסת ספורט מעניינת, שהוכנה על ידי סטודיו בראבוס. גרסה זאת צוידה במנוע טורבו בהספק של 177 כ"ס. מהירות מרבית - 221 קמ"ש, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לקחה רק 6.9 שניות.

ביוני 2006 עקב מכירות נמוכות, ייצור של פורפור הופסק. עם זאת, המצב השתנה לאחר תחילת המכירות המוצלחת של דגם אחר של Smart, רכב דו מושבי Fortwo בארצות הברית, כמו גם עקב הפופולריות הגוברת של מכוניות קטנות. מאז 2014 חודש ייצור המכונית על בסיס טכני חדש.

דור שני

מיוצר מ- 2014 ועד היום (נכון לשנת 2021). ה-Smart Forfour החדש השתנה לא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים: הדור החדש הוא גרסה בעלת 4 מושבים של דגם ForTwo. שני הדגמים בנויים על בסיס שלדה עם הנעה אחורית ומנוע אחורי של הדור השלישי של רנו טווינגו.

החלק החיצוני הוא חדש ביסודו, אך לא איבד את תכונות ההיכר המסחרייות שלו: פנסים מעט מוארכים, מעוגלים עם שורה של נורות LED כאור דרך. גריל אלגנטי עם לוגו היצרן שמורכב מחלות דבש קטנות. ממש מתחתיו, בתחתית הפגוש יש יונק אוויר מוארך, מכוסה ברשת פלסטיק. בשוליו ממוקמים אורות ערפל עגולים קטנים.

ה-Smart Forfour החדש הוא עדיין האצ'בק עם ארבעה מושבים. רוחבו 3,495 מ"מ (נמוך מקודמו), רוחבו 1,665 מ"מ, גובהו 1,554 מ"מ, בסיס הגלגלים 2,494 מ"מ ומרווח גחון 132 מ"מ. מרווח גחון כזה אופייני למכוניות שהמרחב שלהן - רחובות אספלט של העיר והכבישים המהירים. תא המטען של המכונית הוא זעיר מאוד, הסיבה לכך היא תא המנוע הממוקם בחלק האחורי של המכונית. עם הגב המוגבה של שורת המושבים השנייה, יש רק 185 ליטר של שטח פנוי, אבל אם מקפלים את הגב של השורה השנייה של המושבים, תקבלו 975 ליטר של שטח שימושי.

סמארט, בהיותו אחד ממותגי הרכב הצעירים באירופה, נהנה מהצלחה והכרה עולמית. הסיבה לכך היא הניידות העירונית המדהימה שלו.

מנוע הבסיסי של פורפור 2019/2020 הוא מנוע 3 צילינדרים בנזין 1 ליטר, 71 כ“ס. עם המנוע ההאצ'בק מאיץ למהירות של 100 קמ"ש ב- 15.9 שניות, ומהירותו מרבית היא 151 קמ"ש, צריכת דלק של 4.8 ליטר ל-100 ק"מ בעיר, 3.8 ליטר - בכביש בין עירוני. גרסה חזקה יותר בעלת מנוע בנזין 3 צילינדרים עם ונפח 898 ס"מ מעוקבים. הודות למדחס טורבו הוא מפיק 109 כ"ס. האצה למאה עם מנוע כזה מתרחשת ב- 10.5 שניות, והמהירות המרבית - 180 קמ"ש; צריכת הדלק בעיר היא 5.4 ליטר ו-4.2 בכביש.

ה-Smart Forfour בשנת 2020/2021 מצויד בתיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים או רובוטית עם שני מצמדים יבשים Getrag והנעה אחורית. בדור השני מתלים זהים אבל עם שדרוגים. מקדימה מתלים עצמאיים, מסוג מקפרסון עם מניפות חדשות המאפשרות לסובב לגלגלים ב-51 מעלות ולהגדיל את יכולת התמרון, ומאחורה המכונית קיבלה מתלים תלויים למחצה מסוג De Dion עם בולמי זעזועים וקפיצים חדשים. הגלגלים הקדמיים מצוידים בבלמי דיסק, מאחורהעדיין בלמי תוף. אבזור בסיסי כבר כולל מערכותABS, EBD ESP ו- ASR, מערכת Crosswind Assist לייצוב במסלול התנועה במשבי רוח צד חזקים.

בהתאם לתפיסה של בטיחות Mercedes Real Life Safety בוצעו בדיקות התרסקות עם מכוניות גדולות וכבדות S- ו- C-class. והדגם הציג ביצועים טובים בהתנגשויות חזיתיות.

כמו כל מכונית קטנה, סמארט פורפור חייבת להיות בעלת טיעון חזק שהיא יכולה לספק את רמת הבטיחות נאותה לנהג ולנוסעים שלה. בהתאם לתפיסה של בטיחות Mercedes Real Life Safety בוצעו בדיקות התרסקות עם מכוניות גדולות וכבדות S- ו- C-class. והדגם הציג ביצועים טובים בהתנגשויות חזיתיות. לדור החדש יש את אזורי העיוות הגדולים ביותר ופיזור עומסים יעיל יותר. במקרה של התנגשות חזיתית חזקה, המסגרת האחורית עוזרת גם לספיגת האנרגיה. העומס מופנה לתא בטיחות מוצק המשמש כמסגרת מגן. מיכל הדלק ממוקם מחוץ לאזור העיוות מול הגשר האחורי. משענות הראש של הנהג ונוסע קדמי משולבות בגב המושבים. זה מפחית את הסיכון לנזק בצוואר במקרה של פגיעה מאחורה.

איזו מהמכוניות אופטימלית לתנאים עירוניים?
4 קולות