סוזוקי. פרטים חדשים לגבי הרכב החשמלי הראשון של החברה
סוזוקי מכינה להשקה את הרכב החשמלי הראשון שלה, eVX, שנמצא כרגע בשלב הפיתוח. היפנים לא ממהרים עם המעבר לחשמל, וכשהחליטו סוף-סוף להתחיל לפתח סוג חדש של רכב, הם פנו לקולגות מנוסים יותר מטויוטה. הקרוסאובר עובר עכשיו מבחנים בכבישי דרום אירופה.
הקרוסאובר החשמלי הראשון של סוזוקי יהיה אלטרנטיבה ירוקה לסוזוקי S-קרוס או SX4. ההשקה באירופה מתוכננת לשנת 2025.
אב הטיפוס נתפס כבר פעמיים על-ידי צלמים-מרגלים, אך עדיין לא ניתן לומר דבר ודאי לגבי המראה החיצוני של הדגם: הקרוסאובר נמצא תחת הסוואה כבדה. למרות זאת, אפשר להבחין במספר פרטים: הרכב קיבל מכסה מנוע מובלט, מולדינגים בדפנות, מראות צד מסורתיות וידיות קדמיות רגילות, הידיות האחוריות כנראה מוסוות בקורות הגג.
כבר קיבלנו הצצה קטנה לתא הנוסעים. שם לא נצפה שום דבר מפתיע: לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה נפרד.
הדגם הסדרתי הולך להתבסס על הקונספט סוזוקי eVX. דגם התערוכה הוצג בתחילת שנת 2023 בתערוכת Auto Expo בהודו. וכבר אז היצרנית הבטיחה להפוך אותו לדגם גלובלי. הקונספט של סוזוקי פותח בשיתוף עם המותג היפני טויוטה ולכן לא נשללת האפשרות שטויוטה תשיק דגם "תיאום" משלה מאוחר יותר.
אורך המרכב של הקרוסאובר החשמלי הוא 4,3 מ', עם זאת, אורך בסיס הגלגלים הוא מרשים למדי – 2,7 מ'. המותג היפני מיומן מאוד ביצירת דגמים קומפקטיים ותת-קומפקטיים, ו"הנאה אמיתית מנהיגה" היא אחת המטרות העיקריות שהוא מציב בפני עצמו.
הקונספט המודרני והמסוגנן צויד בסוללה בקיבולת 60 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-550 ק"מ בין טעינות, אולם לפי התקן ההודי MIDC, הרי השוק ההודי הוא חשוב במיוחד עבור היפנים. אם להמיר את הנתונים לשיטת WLTP, טווח הנסיעה אמור להיות בוודאות גבוה מ-400 ק"מ.
את הגרסה הסדרתית של סוזוקי eVX מתכננים להציג בשנת 2024, אך הרכבים הראשונים יגיעו לסוכנויות באירופה רק ב-2025. הדגם אמור להפוך לגלובלי, מפני שהוא יושק לא רק בהודו, אלא גם באזורים אחרים בעולם.