Toyota Camry - מכונית מסגמנט "E" מאת יצרנית המכוניות היפנית Toyota. מיוצרת משנת 1982. נכון להיום הושקו כבר 8 דורות של המכונית. בשוק הישראלי ניתן לרכוש את גרסת הדור ה-8 האחרונה של טויוטה קאמרי שנת דגם 2018. מכונית זו נמכרת לרוב בגרסה בעלת מרכב סדאן, אך בתקופות שונות היא שווקה בגרסאות סטיישן, האצ'בק, ליפטבק וא
טויוטה קאמרי ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור
AUTOBOOM

טויוטה קאמרי. המלכה עם הכתר

טויוטה קאמרי ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 8 דור

Toyota Camry - מכונית מסגמנט "E" מאת יצרנית המכוניות היפנית Toyota. מיוצרת משנת 1982. נכון להיום הושקו כבר 8 דורות של המכונית. בשוק הישראלי ניתן לרכוש את גרסת הדור ה-8 האחרונה של טויוטה קאמרי שנת דגם 2018. מכונית זו נמכרת לרוב בגרסה בעלת מרכב סדאן, אך בתקופות שונות היא שווקה בגרסאות סטיישן, האצ'בק, ליפטבק ואף קבריולה. בעוד שאנו רגילים לגרסת קאמרי בעלת הנעה קדמית, ישנן גם גרסאות בעלות הנעה כפולה.

מקור השם "Camry" טמון ברישום הפונטי של ההירוגליף היפני 冠 (קאנמורי) שפירושו "כתר". ואכן, המכונית ללא ספק זכאית לכתר. טויוטה קאמרי המלכותית, בת כמעט 40 שנה, נהנית מביקוש צרכנים יציב ומפופולריות רבה בכל רחבי העולם.

דור ראשון

הדור הראשון של Toyota Camry יוצר בין השנים 1982 לבין 1986. תחילה המכונית נמכרה רק בשוק היפני, תחת השם Toyota Vista. קאמרי דור ראשון הייתה בעלת הנעה קדמית, הגיעה בתצורת סדאן או האצ'בק וצוידה במנועי בנזין.

דור שני

טויוטה קאמרי דור שני יוצרה בין השנים 1986 לבין 1990 והייתה להמשך המצופה של הדור הראשון. המרכב של קאמרי דור שני סיווג לעצמו קווים מעוגלים יותר, אך עדיין שמר על צורתו ה"ריבועית". זהו היה המעבר בין הדור השני לשלישי. קאמרי דור שני יוצר לא רק ביפן, אלא גם בארה"ב ובאוסטרליה, בגרסאות בעלות מרכב סדאן וסטיישן.

דור שלישי

טויוטה קאמרי דור שלישי יוצרה בין השנים 1990 לבין 1994 והייתה מיועדת רק עבור השוק היפני הפנימי. הדגם נמכר תחת השם Toyota Scepter. קאמרי דור 3 "היפנית" יוצרה בגרסאות בעלות מרכב סדאן או הארדטופ (סדאן ללא התמוכה המרכזית) וכן בגרסאות בעלות הנעה כפולה.

דור רביעי

גרסת הייצוא של טויוטה קאמרי, שהופיעה בשווקים שונים בשנים 1991 ו-1993, הייתה דומה למקור מבחינת המבנה, אך גדולה יותר, כבדה יותר, שונה בעיצוב ומצוידת במנועים חזקים יותר. מכאן, כי באותה תקופה התקיימו בו-זמנית שתי גרסאות קאמרי שונות. הגרסה עבור השוק היפני והגרסה הגדולה יותר, המיועדת לייצוא. כך שניתן לומר, שזהו היה הדור השלישי והרביעי בו-זמנית של טויוטה קאמרי שיוצרה עד שנת 1996.

מקור השם "Camry" טמון ברישום הפונטי של ההירוגליף היפני 冠 (קאנמורי) שפירושו "כתר". ואכן, המכונית, ללא ספק, זכאית לכתר. טויוטה קאמרי המלכותית, בת כמעט 40 שנה, נהנית מביקוש צרכנים יציב ומפופולריות רבה בכל רחבי העולם.

דור חמישי

הדור החמישי של טויוטה קאמרי, שהופק בין השנים 1996-2002, היה מגוון רחב של גרסאות מרכב ומגוון רחב של שמות עבור שווקים שונים: Camry – סדאן משפחתית המשווקת באירופה, Camry Solara – קופה וקבריולה המיוצרות בקנדה, Avalon – סדאן מסגמנט פרימיום עם בסיס גלגלים מוארך, המיוצר בארה"ב, Windom ו- Gracia – רמות הגימור פרימיום של Toyota Camry.

דור שישי

קאמרי דור שישי יוצרה בין השנים 2001 ו- 2006. בשנת 2004 עברה מתיחת פנים. בין דגמי הדור השישי כבר לא נמצאה גרסת הסטיישן, אך במקומה הופיע מיניוואן Toyota Sienna ושני סוגי קרוסאובר - Toyota Kluger או Highlander ו-Toyota Harrier, בשמו האחר - Lexus RX300. הדגמים האלה יוצרו על אותה פלטפורמה עם Camry. לאחר מתיחת הפנים, קאמרי דור 6 אובזרה בגיר 5 הילוכים אוטומטי.

דור שביעי

טויוטה קאמרי דור שביעי יוצרה בין השנים 2006 לבין 2011. בשנת 2009 עברה מתיחת פנים. השדרוג רק במעט שינה את העיצוב החיצוני של הדגם. מהנדסים מיפן, ארה"ב, אוסטרליה וצרפת עבדו על פיתוח טויוטה קאמרי דור 7. זאת הסיבה לכך, שגרסאות טויוטה קאמרי דור 7 יכולות להיות שונות משמעותית זו מזו בשווקים שונים. הדור השביעי של קאמרי לראשונה השיק את הגרסה המאובזרת ביחידת הכוח ההיברידית. Toyota Camry Hybrid נמכרה באופן רשמי רק בצפון אמריקה וביפן. מתיחת הפנים של שנת 2009 הוסיפה לקאמרי דור 7 רשת גריל מחודשת ופגוש קדמי חדש. מראות צד שודרגו באיתותי פנייה. ברמות הגימור המתקדמות יותר, מכסה תא המטען עוטר בקו כרום. תא הנוסעים של קאמרי דור 7 שודרג בקונסולה מרכזית בגימור כסף ובמסך מגע מוגדל.

דור שמיני

טויוטה קאמרי דור שמיני מיוצרת משנת 2011 ועד היום. בשנים 2014 ו-2017 עברה מתיחת פנים. קאמרי דור שמיני זכתה במרכב שונה ובעיצוב מחודש, המיוצג על-ידי יפנים כיוקרתי יותר. טויוטה קאמרי זכתה לביקוש בקרב הצרכנים מרוסיה, לשם כך, לאחר עיצוב הפנים של שנת 2014 היצרן שם דגש על חימום של כל משטח השמשה, חימום מושבים קדמיים ואף אחוריים ושדרג את המכונית בעמדת טעינה אלחוטית עבור טלפונים ניידים. עם זאת, קאמרי דור שמיני עוצבה באופן שונה בהתאם לאזור הייצור והשיווק. בשוק הפנימי ביפן, קאמרי דור שמיני הוצעה רק בגרסה ההיברידית.

מתיחת הפנים של שנת 2018 שדרגה את קאמרי בסוג מרכב חדש. רבים קוראים לו הדור התשיעי של טויוטה קאמרי. המרכב החדש הפך ארוך ורחב יותר בהשוואה לקודמו. העיצוב המחודש הפך את המראה החיצוני של המכונית לאקספרסיבי יותר. קאמרי שנת 2018\2019 צוידה במנועים משודרגים וחזקים יותר ובתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. בדור השמיני המהנדסים פיתחו סוג מכונית אחיד עבור כל השווקים, ונטשו את הרעיון של פיתוח עיצוב שונה עבור ארה"ב, יפן ומזרח אירופה.