המיניוואן רנו סניק נשלח לפנסיה לפני שנה, אך המותג הצרפתי החליט לא לנטוש את השם החשוב עבור האירופאים. סניק חוזר בתור קרוסאובר חשמלי – רנו סניק E-Tech Electric. הוא יוצג בספטמבר 2023 בתערוכת IAA Mobility במינכן. ובינתיים קבלו את אב הטיפוס.
רנו סניק חזר בתור קרוסאובר חשמלי: קבלו את רנו סניק E-TECH החדש
AUTOBOOM

רנו סניק חזר בתור קרוסאובר חשמלי: קבלו את רנו סניק E-TECH החדש

רנו סניק חזר בתור קרוסאובר חשמלי: קבלו את רנו סניק E-TECH החדש

המיניוואן רנו סניק נשלח לפנסיה לפני שנה, אך המותג הצרפתי החליט לא לנטוש את השם החשוב עבור האירופאים. סניק חוזר בתור קרוסאובר חשמלי – רנו סניק E-Tech Electric. הוא יוצג בספטמבר 2023 בתערוכת IAA Mobility במינכן. ובינתיים קבלו את אב הטיפוס.

רנו סניק 1996. מיניוואן, דור 1.

רנו סניק הראשון בדגם שנת 1996 הוא אחד מחלוצי קטגורית הקומפקט-וואנים, שהייתה פופולרית במיוחד בסוף שנות ה-90: היקף המכירות של סניק באירופה הגיע ל-300 אלף יחידות בשנה. בעשור הקודם הביקוש לרכבים כאלה החל לדעוך על רקע מגמת הקרוסאוברים וכיום הם נחשבים לזן בסכנת הכחדה. כך שלא מפתיע שרנו סניק החדש הוא דווקא קרוסאובר.

להזכירכם
רנו מגאן E-Tech שנת 2022. האצ'בק 5 דלתות, דור 1.

רנו עצמה נמנעת מלהשתמש במונח "קרוסאובר" ביחס לסניק החדש, וקוראת לו פשוט רכב משפחתי קומפקטי. סניק החדש מבוסס על הפלטפורמה החשמלית המודולרית CMF-EV שעל גביה מורכב רנו מגאן E-Tech. אבל בקונספט Scenic Vision, שעל בסיסו נוצר הדגם סדרתי, היא מותאמת למערכת היברידית.

רנו סניק. מרכב, צורה.

מבחוץ, הקרוסאובר החשמלי דומה מבחינות רבת למכונית התערוכה. יש לו קווי מתאר זהים, פנסי לד צרים ואורות יום בצורת בומרנגים וכן אותם הפנסים האחוריים ה"שבורים". עם זאת, במקום מצלמות מותקנות מראות רגילות, הופיעו קורות מרכזיות וידיות דלת נשלפות. הדלתות האחוריות התנפחות נגד כיוון התנועה לא יעבור לדגם הסופי.

מימדי המרכב של הקרוסאובר העתידי לא נחשפו, אבל המימדים של הקונספט: אורך 4,490 מ"מ, רוחב 1,900 מ"מ, גובה 1,590 מ"מ, בסיס גלגלים 2,835 מ"מ. כלומר, במידה והמידות יהיו זהות, רנו סניק יהיו קצר יותר מפולקסווגן טיגואן, אך בסיס הגלגלים שלו יהיה ארוך יותר.

רנו סניק E-Tech Electric החדש מיועד לחמישה נוסעים. החלל הפנימי של הרכב עדיין לא נחשף, אבל סביר להניח שהדגם הסדרתי לא יקבל הרבה מתא הנוסעים העתידני של Scenic Vision. ללא ספק ישאירו את לוח המחוונים הוירטואלי ואת מסך המגע של מערכת המולטימדיה המאוחדים בצורת L (כמו לרנו רפאלה או מגאן E-Tech).

רנו רפאלה שנת 2023. קרוסאובר קופה, דור 1.

הקרוסאובר החשמלי יקבל כמה גרסאות הנבדלות בעוצמה ובטווח הנסיעה. הפלטפורמה מאפשרת להתקין מערכת הנעה כפולה (מנוע אחד בכל סרן), אבל האם רנו סניק E-Tech Electric יקבל גרסה כזו, נגלה רק אחרי הפרמיירה.

הקונספט הפך לקרוסאובר הראשון של רנו הפועל על מימן, הוא מצויד במנוע חשמלי בהספק 217 כ"ס (160 קילוואט), בסוללה בקיבולת 40 קוט"ש ובתאי דלק. אפשרות כזו בגרסה הסופית של סניק היא לא אפשרית: הוא יימכר בתור רכב חשמלי רגיל, שכן רנו תצליח להשיק ייצור המוני של מערכות מימן לא לפני העשור הבא.

להזכירכם
המתחרה של רנו סניק E-Tech Electric החדש, קיה EV6.

רנו סניק E-Tech Electric החדש יתחרה בפולקסווגן ID.4, יונדאי איוניק 5 וקיה EV6.

מצפים לסניק החדש, גם אם הוא לא מיניוואן אלא קרוסאובר חשמלי?
6 קולות