פורד טורנאו קאסטום זהו מיניוואן מסחרי שכולל עד 9 מקומות ישיבה. להזכירכם, הדגם התפצל לסדרה נפרדת בשנת 2012, הוא התנתק מדגם המקור פורד טרנזיט ויצא לדרכו העצמאית. גרסת הנוסעים קיבלה שם טורנאו קאסטום, הגרסה המסחרית - טרנזיט קאסטום. אחרון מהם עבר מתיחת פנים במאי בשנת 2022, והציג לעולם וואן חשמלי ראשון פורד E-טרנזית קאסטום
פורד טורנאו קאסטום. דור 2 שנת 2023
AUTOBOOM

פורד טורנאו קאסטום. דור 2 שנת 2023

פורד טורנאו קאסטום. דור 2 שנת 2023

פורד טורנאו קאסטום זהו מיניוואן מסחרי שכולל עד 9 מקומות ישיבה. להזכירכם, הדגם התפצל לסדרה נפרדת בשנת 2012, הוא התנתק מדגם המקור פורד טרנזיט ויצא לדרכו העצמאית. גרסת הנוסעים קיבלה שם טורנאו קאסטום, הגרסה המסחרית - טרנזיט קאסטום. אחרון מהם עבר מתיחת פנים במאי בשנת 2022, והציג לעולם וואן חשמלי ראשון פורד E-טרנזית קאסטום, במקביל, הובטח כי צפוים לנו מיניבוסי נוסעים חשמליים טורנאו קאסטום ו[טורנאו קורייר] (https://autoboom.co.il/magazine/ford-tourneo-courier-delivery-without-pathos). ועד לשנת 2035 Ford יציע באירופה רכבים מסחריים חשמליים בלבד (הפסקת ייצור של רכבי נוסעים עם מנוע בעירה מתוכננת לשנת 2030). ועכשיו יצאה לאור גרסת דור שני של פורד טורנאו קאסטום דגם שנת 2023. אכן, זהו רכב חשמלי! אבל אין מה לדאוג, יש גם גרסאות סטנדרטיות עם מנוע טורבו דיזל והברידיות נטענות. בנוסף, לראשונה הופיעו גרסאות בעלות הנעה כפולה!

Ford Tourneo Custom 2017. Minivan, 1 generation, restyling.

בינתיים בישראל מוצעת גרסת דור ראשון של פורד טורנאו קאסטום לאחר מתיחת פנים בשנת 2017 עם מרכב סטנדרטי וגם בגרסה המוארכת באורך 5,340 מ"מ, בעלת בסיס גלגלים בסך 3,300 מ"מ. המחיר של מיניוואן כזה מתחיל מ-282,985 ש"ח (נתונים לסוף שנת 2022).

חשוב

הייצור של גרסת הדור החדש של קאסטום יהיה באותו המפעל Ford Otosan בטורקיה, שבו מייצרים דגם נוכחי. וואן טרנזיט קאסטום יופיע כבר ברבעון הראשון בשנת 2023. מיניבוס טורנאו קאסטום, לעומת זאת, צפוי לא מוקדם מהקיץ של שנת 2023. בעוד שבהתחלה יגיעו רכבים בעלי מנוע דיזל והגרסאות ההיברידיטצ והחשמליות יופיעו מאוחר יותר.

העיצוב החיצוני

התצורה של פורד טורנאו קסטום שנת 2023 לא השתנתה. מיניבוס עדיין מגיע בגרסאות בעלות אורך המרכב שונה (5 או 5.3 מטר) עם בסיס גלגלים שונה, והגבה של רוב הגרסאות לא עולה על 2 מטרים. אבל כיום, כבר מפרט האבזור הבסיסי של מיניוואן נוסעים קיבל פנסי לד, בתוספת תשלום מוצעים פנסי מטריצה. הפלטפורמה היא חדשה לחלוטין, במקום קורת "משא" אחורית על קפיצים מורכבים מתלים קפיציים עצמאיים. דלתות הזזה לראשונה קיבלו הנעה חשמלית המופעלת בתנועה של הרגל. המדרגות לא מורכבים מבחוץ, אלא מובנים בספי הדלתות. בין האופציות נוספו גג זכוכית בשורת המושבים השניה והשלישית, והקוטר המרבי של הגלגלים עומד על 19 אינץ'. למעשה, קסטום החדש הפך ליקר יותר ובסגנון של רכב נוסעים. עדיין יש גרסאות Sport ו-Active בעלות ערכת גוף ספורט ו"קרוסאובר".

עיצוב הפנים

מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 13 אינץ'. הבורר של תיבת הילוכים אוטומטית הפך לידית העברת הילוכים שנמצאת מימין להגה, כיום כרית אוויר של הנוסע הקדמי מורכבת על הגג (המקום הקודם שלה נתפס על-ידי תא לחפצים קטנים). נוסף הגה שניתן לשינוי: גלגל ההגה ניתן לסובב יחסית לחישוקים ומקבל מצב אנכי, למשל כדי להרכיב ממנו שולחן לעבודה עם מסמכים או לארוכה.

הרצפה של תא הנוסעים הפכה לנמוכה יותר, גרסאות יקרות יותר מגיעות עם שלושה מושבים נפרדים בשורת המושבים השנייה שניתן לסובב נגד כיוון הנסיעה. כיום מושבי צד הם מחוממים. שורת המושבים השלישית עם 3 מקומות כוללת כורסא אחת ושפה דו-מקומית שניתן לכוונן אותם בנפרד. פונקציית כיוונון הפכה לפשוטה יותר, והמושבים - לקלים יותר, לכן השינוי של תא הנוסעים נעשה בקלות. בין האופציות יש בקרת אקלים תלת-אזורית ומערכת שמע מתקדמת Bang & Olufsen.

המנועים

כמו שאמרנו קודם, פורד טרנזיט קאסטום שנת 2023 החדש יוצע בשלוש גרסאות: עם מנוע טורבו דיזל, עם יחידת כוח היברידית נטענת והגרסה החשמלית לחלוטין. כל הגרסאות ניתן לקבל עם בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכת שמירה על נתיב, מצלמה היקפית ומערכת חניה אוטומטית.

  • גרסה בעלת מנוע טורבו דיזל: מנוע EcoBlue בנפח 2 ליטר שמפיק 136, 150 או 170 כ"ס. תמסורת היא תיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית לבחירה. בנוסף להנעה קדמית, לראשונה הוצעה הנעה כפולה, אבל תמסורת עם מצמד אחורי ניתן לקבל אך ורק בגרסה בעלת תיבת הילוכים אוטומטית. גרסת הדיזל יכולה למשוך נגרר בגודל כולל עד 2,500 ק"ג.
  • הגרסה ההיברידית הנטענת טורנאו קאסטום PHEV שנת 2023 מצוידת ביחידת כוח חדשה. מערכת רציפה עם מנוע חשמלי ומנוע טורבו בנזין 1.0 EcoBoost עם 3 צילינדרים התגלתה כלא רלוונטית לרכב גדול כל-כך, לכן מיניבוס חדש קיבל מערכת מקבילה: מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר שפועל לפי מחזור אטקינסון, הוא מגיע בשילוב עם מנוע חשמלי ווריאטור אלקטרומכני. קיבולת של הסוללה ירדה מ-13.6 ל-11.8 קילוואט, אבל טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמל צמח מ-40 ל-50 ק"מ. הגרסה ההיברידית יכולה למשוך נגרר בגודל כולל עד 1,850 ק"ג.
  • הגרסה החשמלית פורד E-טורנאו קאסטום שנת 2023 היא מכונית הדגל של הסדרה. מנוע חשמלי עם הספק 218 כ"ס מורכב על הציר הקדמי. סוללה עם קיבולת 74 קילוואט מספקת טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת בסך 370 ק"מ לפי המחזור WLTP. ההספק של מטען עם זרם חילופין עומד על 11 קילוואט, של מטען עם זרם ישיר - 125 קילוואט. הגרסה החשמלית נטולת אפשרות הרכבה מושב דו-מקומי בשורת המושבים הקדמי, שמספק לתא נוסעים קיבולת בסך 9 מקומות. אמנם, קאסטום החשמלי יכול למשוך נגרר בגודל כולל עד 2,000 ק"ג.
איזו גרסה של פורד טורנאו קאסטום אתם בוחרים?
262 קולות