יודנאי איוניק 5 בעל סוללה בקיבולת 77,5 קוט"ש כבר מוצע בדרום-קוריאה. הגיוני לצפות לו גם בשווקים אחרים, בקרוב הדגם עם הסוללה המוגדלת יופיע בשוק ארה"ב. ובינתיים יש להסתפק בסוללת 72,6 קוט"ש הקודמת. הסוללה אמורה להאריך את טווח הנסיעה ב-10%: איוניק 5 יצליח לעבור עד 480-490 ק"מ במקום 433 הקודמים. הצמיחה בקיבולת הושגה בזכו
יונדאי איוניק 5 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

יונדאי איוניק 5 הצטייד בסוללה גדולה יותר

יונדאי איוניק 5 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

יודנאי איוניק 5 בעל סוללה בקיבולת 77,5 קוט"ש כבר מוצע בדרום-קוריאה. הגיוני לצפות לו גם בשווקים אחרים, בקרוב הדגם עם הסוללה המוגדלת יופיע בשוק ארה"ב. ובינתיים יש להסתפק בסוללת 72,6 קוט"ש הקודמת. הסוללה אמורה להאריך את טווח הנסיעה ב-10%: איוניק 5 יצליח לעבור עד 480-490 ק"מ במקום 433 הקודמים. הצמיחה בקיבולת הושגה בזכות הגדלת כמות מודולי הסוללה מ-30 עד 32.

נזכיר כי כיום היצרנית מתקינה באיוניק 5 סוללות בקיבולת 58 ו-72,6 קוט"ש, ניתן לבחור בין שתי גרסאות. גרסת ההנעה האחורית חד-מנועית מספקת 225 כ"ס ו-350Nm של מומנט. טווח הנסיעה של גרסה זו הוא 483 ק"מ. הגרסה הדו-מנועית מסוגלת להפיק 320 כ"ס ו-605Nm ולעבור עד 433 ק"מ בטעינה אחת. דגם Limited AWD הבכיר אמור לעבור 393 ק"מ עד התרוקנות הסוללה.

בישראל משווק יונדאי איוניק 5 החדש בשתי גרסאות: הנעה אחורית (225 כ"ס, טווח 483 ק"מ) והנעה כפולה (320 כ"ס, טווח 433 ק"מ). שתיהן מצוידות בסוללת 72,6 קוט"ש.

עובדה מעניינת

כמו כן, יש לצפות מיונדאי להשקת עדכון תוכנה על גבי האוויר עבור הרכב החשמלי. העדכון יגע במערכות העזר לנהג, בכריות האוויר ובמערכת ההפעלה של הרכב. יהיו גם שינויים אחרים בהקשר לכך שהחל משנת 2022 חברת החשמל של קוריאה תאפשר לספק חשמל לרשת ביתית מרכב חשמלי.

איזה איוניק 5 "לארוז" בשבילך?
22 קולות