אאודי. ברית עם SAIC – הכל למען רכבים חשמליים
החברה הגרמנית אאודי והתאגיד הסיני SAIC אינם שותפים חדשים: המיזם המשותף של החברות בשנחאי עוסק בייצור רכבי פולקסווגן, סקודה ואאודי. בשנת 2020 המפעל הוציא 300 אלף רכבים חשמליים ממותגים אלו. ב-2023 התקבלה ההחלטה להרחיב את מסגרת הברית – הכל למען רכבים חשמליים.
אאודי ו-SAIC הסכימו להרחיב את מסגרת שיתוף הפעולה ומתכננים לפתח ביחד רכבים חשמליים עבור השוק הסיני.
מעניין שאת הטכנולוגיות עבור הרכבים החשמליים העתידיים יספק דווקא התאגיד הסיני. במקור אאודי תכננה להשתמש בפלטפורמת Premium Platform Electric שפותחה בשיתוף עם פורשה, אך התוכנה המיושנת של חברת האם, פולקסווגן, אילצה את אאודי לפנות למומחים הסיניים שעובדים במהירות שיא.
SAIC מייצר בהצלחה את הרכבים החשמליים של אאודי עבור סין: בשנת 2021 הוצג הקרוסאובר אאודי Q5 e-tron עם 3 שורות מושבים המבוסס על פלטפורמת MEB. עקב בעיות עם התוכנה, הפלטפורמה תישאר בשימוש: הגרסה המעודכנת שלה +MEB תשמש כבסיס לפחות עוד לעשרה של דגמים חדשים.
להזכירכם: התאגיד SAIC מחזיק, בין היתר, במותג IM Motors המתקמד בעיקר ברכבים חשמליים יקרים.
כמו כן, ל-SAIC שייכים MG, Maxus, Roewe, Baojun ו-Feifan ומיזמים משותפים רבים. נכון להיום להרכב של SAIC נכנסים יותר מ-50 עסקים באזור הסחר החופשי של שנחאי.
על בסיס הפלטפורמה שעל גביה מורכבים הסדאן IM L7 והקרוסאובר LS7, יפתחו את הדגמים החשמליים העתידיים של אאודי עבור סין. הפלטפורמה תומכת במערכת חשמל 800 וולט.
צפוי שהפלטפורמה הסינית תהווה תחרות לפלטפורמה החשמלית SSP (Scalable Systems Platform) שפותחה על-ידי VW. הראשון לוקח את העוגה, שום דבר אישי!