יונדאי קונה EV הוצג רשמית בפברואר שנת 2018 והפך לרכב החשמלי ההמוני השני של Hyundai אחרי ההאצ'בק יונדאי איוניק. כבר בשנת 2019 גם גרסת הבנזין וגם הגרסה החשמלית של קונה זכו בארה"ב בתחרות היוקרתית North American Car, Utility and Truck of the Year. ובישראל הדגם החשמלי השני של יונדאי לקח מקום שני בדירוג המכירות של המות
יונדאי בישראל. המחירים לשנת 2023
AUTOBOOM

יונדאי קונה EV. היתרונות והחסרונות של הקרוסאבור החשמלי מקוריאה

יונדאי בישראל. המחירים לשנת 2023

יונדאי קונה EV הוצג רשמית בפברואר שנת 2018 והפך לרכב החשמלי ההמוני השני של Hyundai אחרי ההאצ'בק יונדאי איוניק. כבר בשנת 2019 גם גרסת הבנזין וגם הגרסה החשמלית של קונה זכו בארה"ב בתחרות היוקרתית North American Car, Utility and Truck of the Year. ובישראל הדגם החשמלי השני של יונדאי לקח מקום שני בדירוג המכירות של המותג הקוריאני אחרי איוניק 5, בכמה החודשים הראשונים של 2022 נמכרו 644 יחידות של קונה EV. הסוכנויות בישראל מציעות את גרסת הדור הראשון (ובינתיים היחיד) של הרכב לאחר מתיחת פנים שנת 2020, אך עוד באוגוסט נגלה התגלתה גרסת הדור החדש לרכב החשמלי העטופה במיסתורין. אלה שיבחרו לקנות אותו, יקבלו רכב עם עיצוב חיצוני בעל קצוות חדים, קווי המתאר שלו מתחקים אחר העיצוב של הקרוסאבור יונדאי טוסון ודגמי איוניק 5 ואיוניק 6. לאור הדור החדש המתקרב של יונדאי קונה EV בואו נברר מהם היתרונות והחסרונות של הקרוסאובר החשמלי מקוריאה.

יודנאי קונה EV מוצע בישראל במחיר מ-143,437 ₪ (נתונים לשנת 2022, כולל אגרת רישוי). תמורת סכום כזה תקבלו גרסה עם מנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס וסוללה בקיבולת 39,2 קוט"ש.

חשוב

מאפיינים עיקריים

מימדי הקרוסאובר החשמלי מאת יונדאי הם לא גדולים: אורך 4,180 מ"מ, רוחב 1,800 מ"מ, גובה 1,570 מ"מ, בסיס גלגלים 2,600 מ"מ. מוצעים שני מנועים חשמליים לבחירה: בהספק 136 או 204 כ"ס, המומנט הוא זהה אצל שניהם – 395Nm. המנוע הראשון מגיע עם סוללה בקיבולת 39,2 קוט"ש, השני ניזון מסוללת 64 קילוואט. טווח הנסיעה – 300 ו-470 ק"מ בהתאם (לפי מחזור WLTP). הגרסה הבסיסית של יונדאי קונה EV מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9,9 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 155 קמ"ש, הגרסה המתקדמת: 7,9 שניות ו-167 קמ"ש.

יונדאי קונה EV ‏2020. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

עם מטען מהיר בהספק 100 קילוואט ניתן להטעין את שתי הסוללות עד 80% תוך כ-54 דקות, כאשר זמן הטעינה דרך המטען הסטנדרטי הוא 6 שעות ו-10 דקות עבור הסוללה הקטנה או 9 שעות ו-40 דקות עבור הגדולה. הדגם בא עם מפרט אבזור עשיר וכולל תצוגה עילית ומטען אלחוטי לסמארטפונים. ישנו מכלול מערכות בטיחות Hyundai SmartSense המכיל: בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית "סטארט-סטופ", מערכת למניעת התנגשות חזיתית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור, מניעת סטיה מנתיב. כמו כן, מפרט האבזור הסטנדרטי כולל 6 כריות אוויר.

יתרונות

  • טווח נסיעה מכובד על טעינה בודדת
יונדאי קונה EV ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

לרגע השקת הדגם, טווח הנסיעה של קונה אלקטריק היה בין הארוכים ביותר.

  • תא נוסעים ארגונומי ונוח

הכל ממוקם באופן נוח ואינטואיטיבי על הפאנל הקדמי. השורה האחורית היא טובה כמו הקדמית, היא מציעה מספיק מקום לשלושה נוסעים ומספיק מרווח לרגליים.

  • דינמיקה טובה
יונדאי קונה EV ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

הרכב הוא דינמי, כמו גם קרוסאוברים חשמליים טובים רבים: האצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,9 שניות היא תוצאה מכובדת בהחלט.

  • חסכוניות
יונדאי קונה EV ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

הבעלים של הרכב מחשיבים אותו לחסכוני אפילו בהשוואה לרכבים החשמליים: צריכת החשמל הממוצעת עומדת על 14-16 קילוואט ל-100 ק"מ. פרט מעניין: קונה החשמלי צויד במצב בקרת אקלים Drivers Only (אוורור ומיזוג רק של אזור לנהג על מנת לחסוך סוללה).

  • מפרט אבזור עשיר

מפרט האבזור כולל: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', הגה רב-תכליתי עם כוונון גובה ועומק, מזגן עם בקרת אקלים, מסך מגע 7 אינץ' של מערכת המולטימדיה עם בלוטוס, Apple CarPlay ו-Android Auto, סט כריות אוויר ומצלמה אחורית. הגרסה בשביל ישראל קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה על התנגשות FCA עם פונקצית זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה על התנגשות בשטח מת BCA עם פונקצית סיוע לנהג במעבר נתיב, מערכת התרעה על התנגשות בעת נסיעה לאחור RCCW עם מניעת סטיה מנתיב LKA. יתר על כן, יש מערכת התרעה על עייפות הנהג DAW.

חסרונות

כשזה מגיע לרכבים חשמליים, לעתים קרובות מדברים על הנטייה שלהם לעלות באש. המקרה הידוע ביותר של התלקחות ספונטנית של קרוסאובר חשמלי מאת יונדאי תועד בעיר דאגו שבקוריאה: דווקא הרכב הזה היה אמור לחזור ליצרנית במסגרת ריקול וביקר במוסך דווקא למניעת התלקחות. למרבה העצר, בשל מאפייני הבעירה של סוללות ליתיום-יון הכבאים לא הצליחו לכבות את המכונית והיא נשרפה לחלוטין. נכון לינואר 2021, סך הכל תועדו בעולם 15 מקרים של התלקחות עצמית של יונדאי קונה EV. היצרנית טיפלה בבעיה וביצעה ריקול של 77 אלף יחידות להחלפה של מערכת בקרת הסוללה ולאחר מכן נאלצה להחליף את הסוללות עצמן. בקונה החשמלית מותקנות סוללות ממותג LC Chem (כיום LG Energy Solution). סוללות כאלו מותקנות גם בשברולט בולט, שגם איתו היו מקרים של התלקחות.

LG Energy Solution
בקונה החשמלית מותקנות סוללות ממותג LC Chem (כיום LG Energy Solution).

בין החסרונות פחות חמורים מציינים היעדר זיכרון הגדרות מושב לנהג השני, מה שיהיה לא נוח למשפחות עם שני נהגים. תושבי המדינות עם אקלים קשים יותר ציינו היעדר של גרסאות עם הנעה כפולה: סחרור הגלגלים על משטחים רטובים מפריע מאוד. למי שמעוניין בתחושה נעימה יותר במהלך נהיגה מומלץ שיפור של בידוד הרעשים והרטטים.

ואתם מפחדים מהתלקחות של רכב חשמלי?
70 קולות