התוצאות של שנת 2022: כל רכב עשירי שנרכש הוא חשמלי
בשנת 2022 נפח המכירות של רכבים חשמליים מרשים. בהתאם לנתונים ממקורות שונים, בין 7.23 לבין 7.8 מיליון מכוניות בעלות סוללות מצאו את בעליהן, שזה בין 10 לבין 13% מהנפח הכללי של שוק הרכב. כל מכונית עשירית (לפחות) בעולם שנמכרה בשנה שעברה היא רכב חשמלי. המדד הוא גבוה יותר ב-68% בהשוואה לשנה שלפניה.
במקום הראשון עדיין נמצאת טסלה האמריקאית שמכרה 1.13 מיליון יחידות רכב. אבל, לראשונה החלק שלה מכלל המכירות העולמיות לא עלה, אלא ירד מ-23% ל-18%. וזה ברור: העניין הוא בהעלאת הביקוש בסגמנט נגיש יותר, שבו נוספו מתחרים רבים.
לכן *המקום השני נתפס על-ידי התאגיד הסיני BYD נמצא בפיגור משמעותי, אבל משיג את המוביל בקצב טוב. עם התוצאה בסך 913 אלף יחידות רכב חשמלי שנמכרו, היצרנית הצליחה לשפר פי 2 את התוצאה של שנת 2021: 13% כנגד 7%
את המקום השלישי* לקחה יצרנית נוספת מסין, תאגיד SAIC ששיווק 672 אלף יחידות רכב עם סוללה (החלק שלו ירד מ-13% ל-9%).
פולקסווגן עשה את דרכו למקום הרביעי (571 אלף), אחריו שוב תאגיד נוסף מסין Geely (384 אלף יחידות רכב חשמלי).
כל רכב עשירי שנמכר בעולם בשנה שעברה הוא חשמלי. המדד הזה גבוה ב-68% בהשוואה לשנה הקודמת.
יש להוסיף, כי שוק הרכב החשמלי צומח מהר יותר מהשאר בסין ובאירופה: בשנת 2022 באירופה החלק של המכוניות החשמליות לחלוטין שנמכרו עמד על 11%, בסין - 19%. בגרמניה, שהיא הלקוח הגדול ביותר במדינות העולם הישן, כל רכב רביעי שנמכר הוא דגם חשמלי (25%). בנוסף, בשנה שעברה בעולם נמכרו 2.86 מיליון יחידות רכבים היברידיים נטענים. המוביל בסגמנט הזה הוא בי.אי.די. עם תוצאה של 944 אלף יחידות הרכב שסופקו ללקוחות. לכן, עם נוסיף לתוצאה הזאת את הרכבים החשמליים לחלוטין, מתקבל מוביל חד-משמעי לפי כמות הרכבים עם יחידות כוח חשמליות שנמכרו, התוצאה הכוללת היא 1 מיליום 857 אלף יחידות הרכב!