טויוטה. נחשף העיצוב של לנד קרוזר החדש לפני הפרמיירה
ב-2 באוגוסט 2023 יוצג רשמית הדור הבא של לנד קרוזר (ידוע בתור לנד קרוזר פראדו בשווקים מסוימים), ובינתיים לאט-לאט חושפים את העיצוב שלו. כרגע אין הרבה תמונות טיזר (חתיכה של החרטום מהצד והצללית), אבל אפילו מתמונות אלו אפשר לקבל מושג לגבי עיצובו של הדגם החדש.
רכב השטח במימדים בינוניים לנד קרוזר (פראדו) מיוצר משנת 1987. הדור הרביעי של לנד קרוזר החזיק על פס הייצור 14 שנים שלמות: הוא יצא בשנת 2009 ועבר מספר עדכונים. הרכב מוצע בישראל בגרסה אחרי עדכון של 2020.
החל מהדור השלישי, על בסיס לנד קרוזר (פראדו) מיוצר לקסוס GX היוקרתי. והדור החמישי החדש לא יהיה יוצא דופן. לכן, על בסיס הדגם של לקסוס שיצא מוקדם יותר אפשר לנחש איך ייראה רכב השטח של טויוטה, שיתבסס על אותו המרכב כמו GX החדש: כל החלק המרכזי, כולל הדלתות, הזיגוג וקשתות הגלגלים יישארו ללא שינוי.
אורך המרכב של לקסוס GX החדש הוא 4,950 מ"מ ואורך בסיס הגלגלים שלו עומד על 2,850 מ"מ. כך שלנד קרוזר 2023/2024 בבירור ייצא גדול יותר בהשוואה לדור הנוכחי בעל מרכב באורך 4,850 מ"מ ובסיס גלגלים באורך 2,790 מ"מ.
תמונות הטיזר מראות שלנד קרוזר (פראדו) החדש יקבל גריל מלבני אנכי המהודר בכיתוב טויוטה ופנסים מלבניים גדולים. הגריל והחלק המרכזי של הפגוש צבועים בשחור. מאחור יופיעו פנסים אנכיים גדולים במקום פס הלד היחיד של לקסוס, מעל גומחת לוחית הרישוי יוצב שם המותג, ומשמאל – שם הדגם.
לנד קרוזר (פראדו) שנת 2023/2024 עוצב בסגנון גס וקשוח עם נגיעות של רטרו. לא בכדי בתמונות הטיזר רכב השטח מוצב לצד לנד קרוזר סדרה 60 האגדי, שיוצר בין השנים 1987 – 1989. הרכב העמיד והאמין מרמז על כך שגם היורש שלו לא יחמיץ.
והודות לשלדת הסולם ופלטפורמת GA-F אנו בהחלט יכולים לקוות לכך. קרוב לוודאי שהמנוע הבסיסי עבור הדור החמישי של טויוטה לנד קרוזר יהיה בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2,7 ליטר מאת הטנדר היילקס, והמונע הבכיר – טורבו 2,4 ליטר בשילוב עם מנוע חשמלי המפיקים ביחד 330 כ"ס (מערכת היברידית).
טויוטה לנד קרוזר מוצע בישראל עם מנועי בנזין ודיזל, תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה בלבד.