איסוזו מוטורס היא חברת הרכב הוותיקה ביותר ביפן, והייתה הראשונה להתחיל לייצר מנועי דיזל. דווקא מנועי דיזל הם כרטיס הביקור של Isuzu. היא נוסדה בשנת 1916, וייצרה מכוניות נוסעים שעוצבו על פי המותג הבריטי "Wolseley" ולאחר מכן החלה לייצר משאיות. "איסוזו" נקרא על שם נהר איסוזוגאווה הקדוש, הזורם באי היפני הונשו, שמו מתורג
איסוזו. העוזר האמין
AUTOBOOM

איסוזו. העוזר האמין

איסוזו. העוזר האמין

איסוזו מוטורס היא חברת הרכב הוותיקה ביותר ביפן, והייתה הראשונה להתחיל לייצר מנועי דיזל. דווקא מנועי דיזל הם כרטיס הביקור של Isuzu. היא נוסדה בשנת 1916, וייצרה מכוניות נוסעים שעוצבו על פי המותג הבריטי "Wolseley" ולאחר מכן החלה לייצר משאיות. "איסוזו" נקרא על שם נהר איסוזוגאווה הקדוש, הזורם באי היפני הונשו, שמו מתורגם כ-"50 פעמונים". למעשה, זה היה שמו של אחד מדגמי המשאיות שהחברה ייצרה ב-1928. כיום, Isuzu היא אחת היצרניות הגדולות בעולם של משאיות בינוניות וכבדות, אוטובוסים, מיני טנדרים, רכבי שטח SUV, טנדרים. מכוניות Isuzu ידועות בכל רחבי העולם ויש להם מוניטין ללא דופי כעוזרים לעסק.

Isuzu הייתה החברה הראשונה להתחיל לייצר מנועי דיזל ביפן. דווקא מנועי דיזל הם כרטיס הביקור של Isuzu. מבחינת מנועי דיזלים, Isuzu פורצת היא דרך במובנים רבים. בשנת 1936, מנוע הדיזל היפני הראשון, DA6, פותח ויוצר עם מערכת קירור אוויר. בשנת 1950 פיתחה איסוזו את ה-DA80, שהפך למנוע הדיזל V8 הראשון ביפן עם קירור מים. משאיות Isuzu Elf עם מנוע דיזל חסכוני DA640 פשוט היו להיט.

בשנת 1961, Isuzu ייצרה את מנוע דיזל הראשון עבור מכוניות נוסעים - DL201 עם נפח של 1991 סמ"ק. בעדו קיבלה החברה פרס מהאיגוד היפני של מהנדסי מכונות. בשנת 1967, יצא מנוע דיזל 4 פעימות הראשון ביפן עם הזרקה ישירה למשאיות. וב-1981, Isuzu פיתחה לראשונה בעולם מערכת להתנעה מהירה של מנועי דיזל, המאפשרת להימנע מחימום ממושך לפני התנעה. Isuzu היתה הראשונה להשתמש בבקרה אלקטרונית של מנועי דיזל במשאיות.

Trooper ניצח לא פעם אחת במירוצים במסלולים הקשים ביותר, כגון פריז-דקר וספארי אוסטרלי.

איסוזו יצרה את רכב השטח הראשון שלה ב-1985, רודיאו ביגהורן עם שם הבינלאומי שלו «Trooper», שהפך למפורסם מאוד. Trooper ניצח לא פעם אחת במירוצים במסלולים הקשים ביותר, כגון פריז-דקר וספארי האוסטרלי. בתחילת שנות ה-90, איסוזו היתה הראשונה בעולם בהיקף יצור משאיות בינוניות וכבדות.

איסוזו היא מובילה בייצור רכבים מסחריים ביפן. מכוניות Isuzu ידועות בכל רחבי העולם ויש להם מוניטין ללא דופי כעוזרים נאמנים של עסק. לדוגמה, הטנדר TFS (4×2) מוכר לאירופאים בשם אופל קאמפו, וטנדר TFR (4×4) ידוע בשם Vauxhall Bravo. בארה"ב ובאמריקה הלטינית יש טנדר פופולרי מאוד Hombre או שברולט S-10. ואלה גם איסוזו! מיניואן איסוזו - Fargo Filly - דומה לניסאן אלגרנד, נמכר טוב ביפן ובצפון אמריקה.

שיתוף פעולה עם GM

Isuzu משתפת פעולה עם ג'נרל מוטורס, חברת הרכב האמריקאית הגדולה ביותר, בפיתוח כלי רכב מסחריים ומנועי דיזל עבור GM. כיום, Isuzu, צועדת עם הזמן, שוקדת על הייצור מנועי דיזל בעלי פרמטרים סביבתיים גבוהים. העבודה מתבצעת במסגרת הסכם עם ג'נרל מוטורס, שבו איסוזו בתפקיד מומחית הראשית.

באופן כללי, שיתוף הפעולה בין Isuzu ו- GM נמשך כבר כמעט 50 שנה, מאז 1971, כאשר Isuzu מכרה 35% ממניותיה לאמריקאים. שותפות זו הייתה כה מוצלחת, עד שב-1972 בארה"ב יצאה טנדר שברולט LUV, שפותח במלואו על ידי מהנדסים יפנים. מחוץ לאמריקה הוא נקרא Isuzu Faster. ב-1974 יצאה מכונית נוסעים Gemini, המבוססת על הפלטפורמה Chevrolet T-Car. המכונית הזאת יוצרה בכל רחבי העולם תחת שמות שונים. באוסטרליה - בשם Holden Gemini, בארה"ב - כמו Buick Opel ו-Chevrolet Chevette, בהתאם לגרסה, באירופה - כמו Opel Kadett C. אבל הכי חשוב, Isuzu לא שמה את הלוגו שלה על מוצרים של אחרים, ובאמת באופן פעיל שיתפה פעולה עם ג'נרל מוטורס, עזרה בתכנון של מכוניות על בסיס פלטפורמת GM. מכוניות אלה הן תוצאה של פעילות משותפת פעילה של שתי החברות.

פרויקט משותף מוצלח נוסף של איסוזו וג'נרל מוטורס היה קופה-ספורט פיאצה אשר נמכרה בארצות הברית בשם Impulse. סטודיו העיצוב איטלקי המפורסם בשם Jugaro לקח חלק בעיצובו. Piazza הייתה מוצלחת מאוד ויוצרה במשך 10 שנים! עם זאת, למרות ההצלחה של מכוניות קטנות, איסוזו ושברולט החליטו להתרכז בג'יפים וטנדרים, ובמהלך שנות ה-90 נכנסו לשותפות עם הונדה, שהחלה תחת המותג שלה למכור מכוניות איסוזו. מה שקרה ש-Honda Passport ו- Acura SLX הם למעשה Isuzu Rodeo ו- Isuzu Trooper.

Isuzu Gemini ו- Isuzu Aska מבוססים על Honda Domani ו-Honda Accord.

שברולט עדיין משתמשת בפיתוחים של מהנדסים יפנים ומייצרת טנדר בגודל מלא Isuzu D-Max תחת מותג שלו. בשווקים אחרים הוא נמכר תחת המותג Isuzu. גם ג'נרל מוטורס וגם Isuzu רואים את בדגם הזה את ההישג החשוב ביותר של שיתוף הפעולה ארוך הטווח שלהם. לאחרונה, Isuzu הציגה גרסה מחודשת של טנדר D-Max, אשר בהחלט תהיה תחרותית מאוד ביחס ליצרנים אחרים.

מהו ISUZU D-Max החדש

מראה מסוגנן ועיצוב גזעי, כוח ספורטיבי, ממדים אידיאליים, תא הנוסעים מרווח - אחד הטובים ביותר בקטגוריה מבחינת נוחות לנוסעים, מרווח ופונקציונלי, מושבים ארגונומיים בתוספת הנעה 4x4 משופרת ומנוע דיזל המפורסם של Isuzu, בעל צריכת דלק נמוכה והספק גבוה - כל זה מספק לטנדר "איסוזו D-max" עבירות גבוהה איזון ויציבות האופטימליים. לכן, כל נסיעה למרחקים ארוכים בהחלט תהיה נוחה מאוד.

ISUU D-Max מיוצר בתאילנד ומיוצא ליותר מ-100 מדינות. Isuzu וג'נרל מוטורס חוזות מכירות שנתיות של D-Max כ- 500,000 יחידות.

חטיבת רכבי השטח של ג'נרל מוטורס -Isuzu Commercial Truck הייתה כל כך מוצלחת שאיסוזו החליטה לעבוד עם GM על מנת לייצר מנועי הדיזל DMAX שלה באוהיו, וכעת המפעל מייצר יותר מ- 600 מנועים ביום. מנוע דיזל Duramax 6600, על פי חברת הרכב המקצועית Ward's Communications, הוכר כאחד מעשרת המנועים הטובים!