קיה. התייקרה ויצאה מפלח הזולות
רכבים מאת היצרנית דרום הקוריאנית התייקרו בשנים האחרונות: המחיר הממוצע זינק ב-60%. עם זאת, מה שכלל לא מפתיע אפילו בהתחשב בהתייקרות, היקף המכירות של קיה גדל כמעט בשליש בהשוואה לשנת 2018. יחד עם תג מחיר גבוה יותר נשברה השבלונה הסטנדרטית: הנהלת קיה מאמינה שהמותג יצא מפלח הרכבים הזולים. בעקבות מותגים אחרים, דוגמת רנו, קיה שואפת ליוקרה.
עליית המחירים בשנת 2023 נגעה בדגמים הפופולריים ביותר בישראל: פיקנטו התייקר ב-4,000 שקלים, הקרואסובר ההיברידי ספורטאז' ב-11,000, נירו פלוס EV ב-10,000. שאר הדגמים התייקרו בממוצע ב-5,000 שקלים.
התוכנית לצאת מהפלח הזול הולך יד ביד עם אסטרטגית ההתפתחות של קיה לטווח ארוך, לפיה יצרנית הרכב תהפוך לספקית של "פתרונות ניידות ירוקים" (מה שזה לא אומר).
ב-3-4 השנים הקרובות יפותחו ויועמדו על פס הייצור 7 דגמים חשמליים חדשים. עד סוף 2023 ייצא הרכב החשמלי השלישי של סדרת EV – קיה EV5.
כיום כבר קיימת קיה EV6 שמוצעת בשוק הישראלי בשתי גרסאות: עם הנעה אחורית בהספק 229 כ"ס והנעה כפולה עם מנוע בהספק 325 כ"ס. וכן קיה EV9 הגדול שטרם הגיע לארץ.
בנוסף לכך, החברה דרום הקוריאנית מתכוונת להגביר את השימוש בחומרים ממוחזרים. מטרה נוספת – למשוך קונים צעירים יותר. יותר ויותר לקוחות מתחת לגיל 30, שנוהגים לראשונה ברכב חשמלי, מגלים עניין ברכבי קיה.
חלק ניכר מהיקף המכירות של המותג, בעצם כמו לכל חברה אחרת, מהווים קרוסאוברים עירוניים ורכבי שטח, אבל דווקא ישראל יוצאת דופן!
הקיה הפופולרית ביותר בקרב הצרכנים אצלנו היא הקטנטונת הפרקטית והלא יקרה פיקנטו, אחת ההמכוניות העירוניות הטובות ביותר. חשוב לציין, זוהי לא רק הקיה המבוקשת ביותר בארץ, אלא המכונית המבוקשת ביותר באופן כללי התופסת את המקום הראשון בעשרת הרכבים הפופולריים ביותר בשוק שלנו.
הדור השלישי של קיה פיקנטו אחרי מתיחת פנים של 2020 כבשה את כולם. מנוע בנזין רגיל בנפח 1,2 ליטר, תיבת 5 הילוכים רובוטית, מתלים פשוטים וטיפת חן – זהו סוד ההצלחה. אין שום דבר מיותר, אבל יש את כל מה שנחוץ: הזרקת דלק ישירה ו-84 כ"ס, מולטימדיה, חבילות סטיילינג פנימי ומערכות בטיחות.
דרך אגב, פיקנטו האהובה עלינו בקרוב תעבור עדכון נוסף וככל הנראה תתייקר… אבל לפחות עכשיו תוכלו לשמוח שאתם נוהגים במכונית ממותג פרימיום…