מסכמים את התוצאות של שנת 2022. המובילים בשוק הישראלי הם רכבים חשמליים וסיניים
מסכמים את התוצאות של שנת 2022: במשך 11 חודשים (מתחילת ינואר עד סוף נובמבר) בישראל נמכרו כ-257,000 יחידות רכב חדש, שזה ב-9.8% פחות מהמדד הזה בשנה הקודמת. למען ההשוואה, בשנת 2021, לאורך אותה התקופה נמכרו בסביבות 285,000 יחידות רכב חדש. עם זאת, הנובמבר של השנה היה מוצלח במיוחד - לישראל סופקו 22,004 יחידות רכב חדש כנגד 15,588 יחידות הרכב בנובמבר בשנה הקודמת. המדד הגבוה של נובמבר נובע קודם כל מהגעתם של הרכבים החשמליים החדשים לשוק הישראלי ומחשש מעלייתו של מס על הרכבים מהסוג. כבר כיום, בלי להמתין לסוף השנה, אפשר להגיד בבטחה שהמובילים בשוק הישראלי הם רכבים חשמליים וסיניים.
רוצים לדעת מי היה המוביל בשוק הרכב הישראלי בשנת 2021, אילו דגמים היו הפופולריים ביותר ולמה השנה הקודמת נחשבת למוצלחת - קראו על זה בסקירה שלנו...
בשנת 2022, הקונים החליטו לא לחכות לשנת הדגמים החדשה 2023 והעדיפו לבחור בקנייה המוקדמת של הרכבים החשמליים כדי להימנע מהתשלומים הנוספים עקב עליית המס האפשרית. בינתיים לא ידוע באילו צעדים תנקוט הממשלה החדשה - האם היא תקפיא את העלאת המס על הרכבים החשמליים או תממש את ההחלטה הקודמת על הגברת המס… במקרה האחרון, כבר בינואר בשנת 2023 ''המס הירוק'' על הרכבים החשמליים יצמח מ-10% ל-20%, והנפח ההטבות המרבי ירד ל-60,000 ש''ח (במקום 75,000 ש''ח הקודמים).
הדירוג בנובמבר בשנת 2022 הוא הבא:
- מקום ראשון - קיה: נמכרו 3,116 מכוניות
- מקום שני - טויוטה: נמכרו 2,413 מכוניות
- מקום שלישי - בי.אי.די: נמכרו 2,333 מכוניות
- מקום רביעי - טסלה: נמכרו 2,300 מכוניות
- מקום חמישי - ג'ילי: נמכרו 1,182 מכוניות
תוצאה: רכבים חשמליים תופסים 3 מקומות בדירוג מתוך חמישה (בי.אי.די, טסלה, ג'ילי) ויצרניות הרכב הסיניות (בי.אי.די. וג'ילי) לקחו 2 מקומות. רוצים לדעת למה כלי רכב חשמליים סיניים יכבשו את העולם - כבר יש לנו תשובה על השאלה הזאת.
נפח המכירות לפי 11 חודשים של שנת 2022 (בין ינואר לבין נובמבר):
*בסוגריים מצוינים אחוזי המכירות נכון לתקופה המצוינת בשנת 2021
- 1. יונדאי— 42,327 (43,096)
- 2. קיה— 36,697 (39,397)
- 3. טויוטה— 35,298 (39,129)
- 4. מאזדה— 18,538 (15,007)
- 5. סקודה— 13,031 (19,396)
- 6. מיצובישי— 11,656 (12,746)
- 7. סיטרואן— 7,904 (7,217)
- 8. סוזוקי— 7,690 (10,335)
- 9. ג'ילי— 6,042 (106)
- 10. פיג'ו— 5,569 (7,291)
תוצאה
הדגמים של התאגיד הסיני לראשונה נכנסו לרשימה של 10 הרכבים הפופולריים בישראל. וזה אף למרות העובדה שהמכוניות של ג'ילי הופיעו בדירוג המכירות לפני חודשיים בלבד - באוקטובר בשנת 2022. חברת יונדאי ממשיכה להוביל, אולם היא הפסידה 1.8% בהשוואה לשנת 2021. לקיה הורדת נפח המכירות גדולה עוד יותר - 6.9%. לטויוטה המדד הזה עומד על 9.8%. נפח המכירות של חברת מאזדה, לעומת זאת, צמח ב-23.5%, בעוד שהמכירות של סקודה הצ'כית צנחו ב-32,8%.
שוק הרכב החשמלי
בנוסף, על-פי התוצאות של נובמבר של שנת 2022, דווקא חברת ג'ילי עם הקרוסאובר בצורת האצ'בק המוצלח במיוחד שלה ג'ילי גיאומטרי C מובילה בשוק הרכב החשמלי הישראלי. נפח המכירות שלה עומד על 6,042 מכוניות, והיא אף עוקפת את טסלה המפורסמת ביותר שתופסת מקום שני (נמכרו 4,929 יחידות הרכב). מעניין, כי במקום השלישי נמצאת יצרנית הרכב הסינית נוספת בי.אי.די. והקרוסאובר החשמלי הקומפקטי שלה אטו 3 שמיוצר מסתיו של שנת 2022. בנובמבר נמכרו 2,799 יחידות דגם, מה שהפך את בי.אי.די אטו 3 לרכב החשמלי הפופולרי ביותר בישראל בנובמבר בשנת 2022.
המחיר של גיאומטרי C החדשה, כולל אגרת רישוי, מתחיל מ-140,437 ש''ח. זהו המחיר של הגרסה בעלת סוללה עם קיבולת 53 קילוואט ברמת הגימור Pure. המחיר של בי.אי.די. אטו 3 החדש מתחיל מ-157,037 ש''ח. להשוואה - תמורת הגרסה ה''פשוטה'' ביותר של טסלה תשלמו כבר 225,719 ש''ח. כל הנתונים תקפים לסוף של שנת 2022.