יונדאי קונה EV N-Line שנת 2024: גרסה ספורטיבית חדשה בעלת עיצוב אגרסיבי וטווח נסיעה של 500 ק"מ
אחד הקרוסאוברים החשמליים הפופולריים ביותר בישראל זכה לגרסת N-Line ספורטיבית. יונדאי קונה EV N-Line שנת 2024 קיבל עיצוב אגרסיבי מבחוץ ומבפנים, מרכב דו-גוני עם גג שחור, מפרט אבזור מורחב ואת מערכת ההנעה Long Range הבכירה המספקת טווח נסיעה של 500 ק"מ בין טעינות.
הייצור של יונדאי קונה EV N-Line יחל בפברואר, וגרסת הספורט החדשה תגיע ללקוחות באביב השנה. אך כרגע לא ידוע אם היא תופיע בישראל...
חבילת הספורט N-Line עד כה הוצעה רק עבור דגמי בנזין והיברידים של יונדאי. הגרסאות ה"חמות" לרוב זוכות לשדרוג המכלולים: מנועים עוצמתיים יותר, מתלים בעלי כיול ספורטיבי ובלמים מחוזקים. אבל עבור יונדאי קונה EV החשמלי, שקיבל לראשונה את גרסת ה-N-Line, כל השינויים הסתכמו בסטיילינג של המרכב ותא הנוסעים. חבילת עיצוב כזו תהיה זמינה רק בגרסה הבכירה של קונה EV (בהספק 218 כ"ס) שמאיצה ל-100 קמ"ש תוך 7,8 שניות ומצוידת בסוללה בקיבולת 65,4 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של עד 500 ק"מ.
להזכירכם: במרץ 2023 הושק הדור השני של יונדאי קונה EV. הקרוסאובר החשמלי עבר עדכון קל בעיצוב וגדל במידות, בתדמית מיושם מוטיב חוזר של פיקסלים, תא הנוסעים הפך טכנולוגי ומרווח יותר, המנוע החשמלי היחיד זכה לתוספת הספק (עד 156 כ"ס בגרסה הבסיסית ועד 218 כ"ס בבכירה) והוצעו שתי גרסאות עם סוללות בקיבולת שונה: Standard Range עם טווח של 392 ק"מ ו-Long Range עם 490 ק"מ. ההנעה היא קדמית בלבד, כמו בדור הקודם המשווק כיום בישראל.
כבר כתבנו על היתרונות (והחסרונות) של הדור הראשון של Kona EV החשמלי: מידות קומפקטיות, שתי יחידות כוח ושתי סוללות לבחירה עם טווח נסיעה של 300 ו-470 ק"מ, תא נוסעים ארגונומי נוח, אבזור עשיר
הדור השני של קונה EV החשמלי טרם הגיע לארץ, אם כי כבר נמכר הקרוסאובר החדש עם מערכות הנעה היברידיות. דרך אגב, בישראל הציעו לראשונה את גרסת הספורט העליונה יונדאי קונה N Line (לדגמים עם מנוע טורבו 1.6 ליטר או היברידים). בנוסף למראה הספורטיבי, ה-N Line כוללת חישוקי R18, סאנרוף, מושבי ספורט עם זיכרון מיקום, חימום מושבים קדמיים, ריפוד עור בשילוב אלקנטרה, דוושות מתכתיות, כיול מתלים ספורטיבי ועוד.
העיצוב של יונדאי קונה EV N-Line נבדל מהקרוסאובר החשמלי הרגיל בפגושים שונים, במראות צד בגימור שחור מבריק ובחישוקי סגסוגת R19 בעיצוב ייחודי. המרכב הוא דו-גוני, עם גג שחור קונטרסטי (אופציה). תאורה – אורות היום הייחודיים Horizon Center ופנסי LED.
הסגנון הספורטיבי ממשיך גם לתא הנוסעים: מושבים בעלי תמיכת צד מוגברת ותפרים אדומים, הגה מצופה עור מנוקב בעל צורה מיוחדת, דוושות מתכיות ופקדים מתכתיים מאחורי ההגה. תא הנוסעים נראה יוקרתי יותר: ריפוד עור בשילוב עם אלקנטרה ותקרה שחורה. בנוסף לכך, הורחב מפרט האבזור הבסיסי: הוסיפו חימום ואוורור במושבים הקדמיים (עם זיכרון), מערכת שמע יוקרתית מבית BOSE, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לנוסעים מאחור ופונקציות בטיחות נוספות.
באופן טבעי, יונדאי קונה EV N-Line שנת 2024 החדש יעלה יותר מהקרוסאובר החשמלי הסטנדרטי. לדוגמה, בבריטניה המחירים מתחילים ב-40,395 פאונד (51,000 דולר). לכן, סביר להניח שגרסה כזו לא תגיע אלינו בשל ביקוש נמוך...
הדור השני של יונדאי קונה, כצפוי, התייקר. מחיר גרסת 1.0 Turbo הבסיסית עומד על 144,900 שקלים, ו-1.6 Turbo וההיברידית מתומחרות צפונה מ-161,900 שקלים. בעוד שמחיר הדגם הבסיסי מהדור היוצא עם מנוע 1.6 טורבו התחיל ב-131,900 ש"ח, ההיברידית – ב-151,814 ש"ח (המחירים לא כוללים מסים נוספים ואגרות, נכון לינואר 2024)