למבורגיני הורקאן סטרטו. רכב העל האולטימטיבי לנסיעות בכבישי העפר
ב-14 בנובמבר בשנת 2022 חברת Lamborghini דיווחה, כי בקרוב היא תציג הורקאן סטרטו החדש. זהו רכב העל הראשון "שפותח כדי לחוות נהיגה מהנה בכבישי העפר, בשטח או בבוץ". באופן רשמי, הדגם החדש יופיע לראשונה בתערוכת הרכב Art Basel במיאמי ב-30 בנובמבר. ההבדל בינו לבין שאר המכוניות העל הוא במרווח גחון מוגדל ומפשק גלגלים מורחב. בפרסומת, הרכב, שמצויד בפנסים של מכוניות המרוץ, נוסע במהירות גבוהה בכביש עפר ועובר פניות בגלישת צד. אם זה תואם לאמת, רכב העל האולטימטיבי שמיועד לנסיעות בכביש עפר ( פירוש המילה Sterrato בתרגום מאיטלקית הוא "כביש עפר") זהו צעד אמיץ בהחלט. אף בחרו לו לוגו מתאים - "מעבר למציאות". האיטלקים עצמם מייצגים את למבורגיני הורקאן בתור דגם ראשון מסוג זה. הם צודקים, אבל רק חלקית: בהיסטוריית הדגם האיטלקי היה כבר רכב דומה, זהו רכב מהעבר הרחוק שלא נשכח LM001 (רכב השטח שנת 1981).
למבורגיני הורקאן זהו רכב על בעל מנוע V10 והנעה כפולה שמיוצר על-ידי החברה האיטלקית Lamborghini משנת 2014 בגרסאות בעלות צורת מרכב קופה או רודסטר. ברכב העל הזה נוהג בלי מעצורים הנוירוכירורג סטיבן סטריינג' (בכיכובו של בנדיקט קמברבאץ') בסרט "דוקטור סטריינג'" (Doctor Strange, בבימוי של סקוט דריקסון, שנת 2016). העובדה, שהדוקטור יכול לנהוג ברכב כזה מצביעה על רמת המקצועיות שלו. אם לא היה לדוקטור רכב דינמי כל-כך, שלא דורש ריכוז מלא של הנהג, גורלו של בגיבור הראשי היה בסכנה.
הפרסומות מדגימים את היכולת של הורקאן סטרטו לרדת מכביש אספלט ובלי בעיה לנסוע במהירות גבוהה בשטח עפר ישר. ונראה שיש לו את כל מה הנדרש ל"התנהגות" כזאת: כבר ידוע שרכב העל לכבישי העפר יקבל מרווח גחון מוגדל ב-47 מ"מ (לכדי 182 מ"מ), ערכת מגן גוף, יחידת תאורה נוספת בחלק הקדמי ועל הגג, מסילות גג, חישוקי גלגלים בגודל 19 אינץ' עם צמיגים Bridgestone Dueler A/T. ספי הדלתות והתחתית מחוזקים במיגוני מתכת, על גבי תא המנוע וכונסי האוויר נמצאות שכבות-על מורכבות. ההבדל בין הדגם החדש לבין הורקאן הסטנדרטי הוא, בין היתר, במפשק הגלגלים מורחב ב-30 מ"מ ובזווית הגישה והנטישה מוגדלים.
הנתונים הטכניים עדיין לא פורסמו, יש מידע רק על מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר. ייתכן שזה יהיה אותו מנוע כמו של הורקאן הסטנדרטי, שבגרסאות בעלות הנעה כפולה מפיק 640 כ"ס ומומנטום בסך 600 נ"מ ומגיע בשילוב עם תיתב 7 הילוכים רובוטית. Lamborghini בינתיים לא חשפה את הנתונים הדינמיים. צפוי, כי סטרטו יקבל מערכת השטח Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata המכוילת מחדש, שגורמת לפעולה של מערכת הנעה כפולה, שלדה בשליטה מלאה, מתלים ומערכת בקרת המשיכה.
למעשה, למבורגיני הורקאן סטרטו החדש זהו רכב אחרון של המותג בעל מנוע הבעירה הקלאסי, כל הדגמים ההבאים יהיו היברידיים או חשמליים. לכן, ייצור של רכב העל שכזה זוהי מעין פרידה מהמנוע האטמוספרי V10 שהופיע לראשונה עוד בגייארדו המקורי בשנת 2003 וזה גם המנוע של הורקאן ושל כל הגרסאות שלו (הורקאן טכניקה, הורקאן אבו, RWD והורקאן STO), אאודי R8, גרסת הדור השני של אאודי S8 וגרסת דור 6 של אאודי S6/RS6. כיום מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר זהו המנוע היחיד שניתן להרכיב בהורקאן ו-R8. באינגולשטאט כבר הציגו את הגרסה האחרונה שלהם: רכב העל הבא מאת אאודי יהיה היברידי והגרסה האחרונה בעלת מרכב קופה עם מנוע הבנזין V10 תהיה אאודי R8 GT - מכונית-העל המיועדת לאספנות שיוצרה בשנת 2022 במהדורה המוגבלת.