נזכיר שבשנה שעברה נשבר שיא המכירות שנקבע ב-2016 על סך 286,701 יחידות. במהלך שנת 2021 נמכרו 290,9 אלף רכבים חדשים. יותר משליש מהם היו היברידיים (כולל נטענים), נתח הרכבים החשמליים היה 10,5 אלף, מה שגדול פי 7,5 בהשוואה לשנת 2020. לאחר צמיחה חדה הגיוני לצפות לירידה, ורואים אותה ב-2022. במהלך 5 החודשים הראשונים של השנ
Israel
AUTOBOOM

אילו מותגי רכב בוחרים בישראל ב-2022

Israel

נזכיר שבשנה שעברה נשבר שיא המכירות שנקבע ב-2016 על סך 286,701 יחידות. במהלך שנת 2021 נמכרו 290,9 אלף רכבים חדשים. יותר משליש מהם היו היברידיים (כולל נטענים), נתח הרכבים החשמליים היה 10,5 אלף, מה שגדול פי 7,5 בהשוואה לשנת 2020. לאחר צמיחה חדה הגיוני לצפות לירידה, ורואים אותה ב-2022. במהלך 5 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נמכרו 159,467 רכבים, באותה תקופה של שנת 2021 ה"פוריה" נרכשו כבר 237,472.

המצב היה מאוד אופטימי בינואר. אמנם זה קשור לטריק אחד קטן: קונים רבים דוחים את רכישת הרכב מסוף השנה לתחילת שנה הבאה על מנת שהרכב יירשם כ"צעיר" יותר בשנה במסמכים. הדבר ישפיע לטובה על המחיר כשיגיע הזמן למכור. לאחר מכן חלה הירידה: לדוגמה, עבור המובילה הנוכחית, Hyundai, המכירות הצטמצמו בערך בחצי: מ-8,384 יחידות בחודש הראשון ל-4,275 בפברואר, 5,745 במרץ, 3,302 באפריל ו-4,823 במאי. הסיבות לירידה: ריווי יתר בשוק שקרה ב-2021 ומחסור בשבבים וברכבי תובלה.

המובילים בשוק

Hyundai.

בשנת 2022 המוביל בשוק נשאר זהה: בשנת 2021 את העמדה תפסה Hyundai שעקפה בביטחון את Toyota, שנמצאת היום במקום השני. במהלך חמישה חודשים הראשונים הענקית היפנית מכרה בישראל 20,730 רכבים, בשעה שהיצרנית דרום הקוריאנית מכרה 26,529. Hyundai, דרך אגב, עומדת בראש הדירוג בארץ משנת 2016. במקום השלישי נמצא מותג קוריאני נוסף, Kia, השותף של Hyundai, עם תוצאה של 19,194 מכוניות.

Mazda.

לאחר מכן, שוב יפן: Mazda ו-Mitsubishi עם 8,845 ו-6,718 רכבים, בהתאם. Skoda נושפת בעורפה עם תוצאה של 6 אלף מכוניות, היא תופסת מקום שישי בדירוג. בפיגור משמעותי נמצאות Citroen (עם 3,935 רכבים), Peugeot (עם 3,846) ו-Suzuki (עם 3,768). את עשרת המובילים סוגרת SEAT עם 2,892 מכוניות.

Mercedes-Benz.

המותג היפני הצליח לעקוף את Mercedes שהיה במקום השביעי של "העשירייה החמה" בינואר, אבל כעת עומד במקום ה-11. באופן כללי, ניכרת עלייה דווקא במותגי היוקרה. דוגמת Genesis, תת המותג היוקרתי של התאגיד הקוריאני Hyundai, הכפיל כמעט פי שלושה את היקף המכירות בשנת 2022. למרות שמדובר רק במאות של רכבים זוהי תוצאה טובה עבור המותג הצעיר.

  • מקום 1 — Hyundai
  • מקום 2 — Toyota
  • מקום 3 — Kia
  • מקום 4 — Mazda
  • מקום 5 — Mitsubishi
  • מקום 6 — Skoda
  • מקום 7 — Citroen
  • מקום 8 — Peugeot
  • מקום 9 — Suzuki
  • מקום 10 — Seat
Geely.

באשר למותגים הסיניים, ששוברים לאחרונה את כל השיאים בדירוג, MG הבריטית שנמצאת בבעלות תאגיד סיני עומדת במקום ה-12 (2,647 רכבים). Geely הצליחה לעלות למקום ה-19 בדירוג בזכות היקף מכירות של 1,690 רכבים. זה קצת פחות מ-Audi אבל יותר מ-Renault הצרפתית, Ford ואפילו מ-Dacia החסכונית.

ומה איתכם, בוחרים במובילים או שעושים את הבחירות משלהם?
106 קולות