הונדה קוראת לריקול של יותר מ-1,4 מיליון מכוניות. אקורה גם נכנסה לרשימה
הונדה קוראת לריקול של יותר מ-1,4 מיליון מכוניות – על כך היה ידוע עוד ביוני של 2020. במכוניות רבות שנמכרו באזורים שונים התגלו בעיות עם משאבת הדלק. קמפיין הריקול חל על דגמי שנות 2018/2019: הונדה אקורד האייקוני, הונדה סיוויק הפופולרי במרכב האצ'בק שמככבת באופן קבוע ברשימת הרכבים הנמכרים ביותר בעולם, סיוויק טייפ R הספורטיבי, הקרוסאובר הונדה HR-V והסופרמיני הונדה ג'אז שנת 2019/2020. מותג היוקרה אקורה גם נכנס לרשימה: קרוסאובר אקורה RDX, מכונית המנהלים הגדולה במרכב סדאן אקורה RLX וגרסת RLX Sport Hybrid עם מערכת הנעה כפולה היברידית משנת 2019 וכן אקורה NSX הספורטיבית במרכב קופה 2 דלתות שנת 2018/2019 – כולם נקראים לריקול.
משאבת הדלק בלחץ נמוך הממוקמת בתא הדלק עלולה לפעול באופן בלתי תקין או להגיע לכשל מוחלט. גלגלי השיניים של המשאבה יוצרו בהפרת הטכנולוגיה מה שיכול לגרום להם להיסדק. התסמין הראשון של התקלה הוא אובדן כוח, לאחר מכן נלקחת בחשבון האפשרות של הפסקת תפקוד המנוע. הונדה הודיעה כי הפגם לא הוביל לתאונות והמשאבות יוחלפו בחדשות על חשבון היצרנית.
**בדצמבר שנת 2022 הופיע מידע שהונדה שוב קוראת לריקול של יותר מ-117,000 רכבים בארה"ב, הפעם בגלל מצלמה אחורית פגומה בטנדר הבינוני הפופולרי הונדה רידג'ליין. הריקול חל על דגמי שיוצרו בין ה-29 באוקטובר 2015 לבין ה-1 ביוני 2019.
הדגם הזה כבר נקרא לריקול לא פעם מסיבות שונות, החל ממכסה מנוע שלא נסגר עד הסוף ועד למיכל דלק שמתנתק מהרכב. ועכשיו, בעיה חדשה. בסיכום הרשמי של NHTSA נאמר : "פתיחה וסגירה של הדלת האחורית עלולות לגרום לקריעת רתמת החוטים של המצלמה האחורית המובילה לכשל". NHTSA ואתר מנהל חקירות הפגמים של משרד התחבורה בארה"ב כבר מזמן מודעים לבעיה, יותר מ-40 לקוחות הגישו תלונה לגבי הבעיה עם המצלמה. כפי הנראה, המצלמות האחוריות מתקלקלות מיד לאחר תום תקופת האחריות.
הבעיה היא רצינית מאוד, שכן מצלמות אחוריות נדרשות לפי החוק בארה"ב וחוסר הראות בעת נסיעה לאחור, במיוחד בטנדרים ומשאיות, עלול להוביל לנזק לרכב ולהתנגשות בהולכי הרגל. הונדה הודיעה כי גורם הבעיה הוא הצינור הגלי של רתמת החוטים, הוא פותח להגנת החוטים מפני מתח בעת פתיחה וסגירה של דלת תא המטען, אך משהו השתבש.
הונדה מודעת לבעיה עוד משנת 2018. לכן כבר ביוני 2019 החל יישום של שיטות ייצור משופרות, אולם זה קרה רק 4 שנים לאחר איתור הבעיה. הבעלים המושפעים יוזמנו לבקר בסוכנות שבה הטכנאי יחליף את רתמת החוטים באחת חדשה ומשופרת. כלומר, אלו שטיפלו בבעיה בכוחות עצמם יכולים לצפות לפיצוי.