כולם מכירים את הקוניאק של הנסי, אחת מיצרניות הקוניאק הצרפתיות המפורסמות ביותר, שנכנסת יחד עם יצרנית השמפניה Moët & Chandon להרכב התאגיד Moët Hennessy • Louis Vuitton. אבל ברצוננו לספר לכם לא על הקוניאק, אלא על מכונית ההיפר הנסי ועל היוצרים שלה – חברת Hennessey.
Hennessey
AUTOBOOM

הנסי. לא קוניאק, אלא מכונית היפר

Hennessey

כולם מכירים את הקוניאק של הנסי, אחת מיצרניות הקוניאק הצרפתיות המפורסמות ביותר, שנכנסת יחד עם יצרנית השמפניה Moët & Chandon להרכב התאגיד Moët Hennessy • Louis Vuitton. אבל ברצוננו לספר לכם לא על הקוניאק, אלא על מכונית ההיפר הנסי ועל היוצרים שלה – חברת Hennessey.

Hennessy

ובכל זאת, קצת על קוניאק… Hennessy היא אחת מחברות הקוניאק הידועות והגדולות בעולם. המייסד שלה הוא בן אצולה ממוצא אירלנדי ריצ'רד הנסי. "הנסי" מייצרת קוניאק מאז שנת 1765 ונחשבת בצדק לאחד ממותגי האלכוהול המוכרים בעולם. דווקא לבעלים של הנסי שייך הרעיון לסיווג המודרני של קוניאק.

מעניין

כיום Hennessey Performance Engineering היא שמה של יצרנית מכוניות ההיפר הגאה. בעבר זו הייתה חברה קטנה אבל שאפתנית מאוד מטקסס, שנוסדה על-ידי ג'ון הנסי בשנת 1991 בתור סדנת שיפורים בשביל מכוניות שהיו גם ככה מרשימות. החברה הייתה מתמחה ב"הוספת מהירות למכוניות המהירות" ושכללה את דגמים מאת שברולט, דודג', קאדילק, ג'יפ, פורד, GMC ו-לינקולן. כמו כן, היא עסקה בשדרוג הטנדרים ורכבי השטח פורד ברונקו רפטור, RAM TRX "טי-רקס" וג'יפ גרנד צ'ירוקי. וכמובן לא התעלמה ממכוניות השרירים, כמו פורד מוסטנג, דודג' צ'רג'ר וצ'לנג'ר. אבל עם הזמן, לחברה נמאס לעבוד על דגמים מיצרניות אחרות ובשלב מסוימם היא התחילה לייצר רכבים משלה. כך נולדה חטיבת Hennessey Special Vehicles שנוצרה במיוחד עבור פרויקט חדש, מכונית ההיפר הנסי ונום F5. החטיבה מבוססת באותו מקום שבו נמצאת הסדנה Hennessey Performanceשאחראית על הפיתוח, הייצור והמכירה של מכוניות ההיפר המקוריות.

ההתחלה המוצלחת

Hennessey Venom 650R.

אחת מהיצירות הראשונות של חברת הטיונינג הייתה הנסי ונום 650R שהוצעה בתור ערכה עבור דודג' וייפר GTS שנת 1996. הגרסה הזו עם מנוע משוכלל נחשבה לאחת המכוניות המהירות בעולם, שכן היא יכלה להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,3 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 346 קמ"ש.

Hennessey Venom GT, קופה.

בשנת 2010 הופיע מכונית ההיפר הבאה, הנסי ונום GT במרכב קופה המבוססת על פלטפורמה משוכללת מאת מכונית הספורט לוטוס אקסיג'. הדגם משלב את הטכנולוגיות הגבוהות של השאסי הבריטי ואת הכוח האמריקאי של מנוע ה-V8. הוא צויד במנוע טווין-טורבו V8 בנפח 7 ליטר המפיק 1,244 כ"ס, מומנט השיא המרבי הגיע ל-1,566Nm והועבר לגללים האחוריים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית מבית Ricardo. בשנת 2012, לבקשתו האישית של סטיבן טיילר, סולן להקת הרוק אירוסמית', נוצר הרודסטר ונום GT Spyder המבוסס על לוטוס אליס.

בשנת 2012, לבקשתו האישית של סטיבן טיילר, סולן להקת הרוק אירוסמית', נוצר הרודסטר ונום GT Spyder.

בינואר 2013 הנסי ונום GT נכנסה לספר השיאים של גינס כאשר האיצה מ-0 ל-300 קמ"ש תוך 13,63 שניות. קודם לכן השיא היה שייך למכונית ההיפר השוודית קוניגסג אגרה R, שעשתה זאת תוך 14,53 שניות. בפברואר 2013 על מסלול ההמראה של בסיס חיל האוויר האמריקאי בקליפורניה מכונית ההיפר השיגה מהירות של 427,6 קמ"ש והפכה, לדברי ג'ון הנסי, למכונית הסדרתית המהירה בעולם הניתנת לרכישה. בשנת 2015 הופיעה גרסה מעודכנת עם מנוע המותאם לביו-אתנול E85 עם לחץ גידוש מוגבר ל-1,8 בר. כתוצאה מכך ההספק צמח ל-1,451 כ"ס, האצה ל-100 קמ"ש לקחה 2,5 שניות והמהירות המרבית הגיעה ל-450 קמ"ש!

כל המכוניות יוצרו בעותקים בודדים (29 במרכב קופה ו-5 רודסטרים), המחיר של כל אחת מהן עמד על 1,200,000 דולר. בשנת 2016 הפרויקט נסגר. כדי להתחיל אחד חדש!

המכונית שעקפה את בוגאטי ויירון

בשנת 2017 בוגאטי ויירון סופר ספורט החזיקה בשיא המהירות העולמי בקרב המכוניות הסדרתיות, היא השיגה מהירות של 431,07 קמ"ש באתר המבחנים של תאגיד פולקסווגן בגרמניה. לכן במהלך חשיפת הגרסה המוקדמת של ונום החדשה, הוכרז כי המהירות המרבית של מכונית ההיפר תהיה מעל 484 קמ"ש. אך כבר בספטמבר 2019 גרסה משוכללת של בוגאטי שירון האיצה ל-490 קמ"ש ובאוקטובר 2020 נקבע שיא חדש על-ידי מכונית ההיפר SSC Tuatara, שהגיעה ל-508,7 קמ"ש. משמעות הדבר היא שהנסי ירדה לרשימה של אלה שנשרו מאחור, לכן החברה מטקסס החליטה להכות חזרה ולהוציא את הנסי ונום F5 הסדרתית.

Hennessey Venom F5.

ספינת הדגל החדשה של הנסי קיבלה את שמה לכבוד אחד ההוריקנים הקטלניים בקטגורית F5 לפי סולם פוג'יטה, המהירות של תנועת הרוח שלהם יכולה להגיע ל-512 קמ"ש. וזהו רמז חד-משמעי למאפניים הדינמיים של המכונית. הוצהר כי המהירות המרבית של ונום F5 הסדרתית אמורה לעבור את נקודת ה-500 קמ"ש! הדגם מתבסס על שאסי חדש לחלוטין שפותח על-ידי מומחי הנסי. המרכב מקרבון הונדס בקפדנות רבה מבחינת אווירודינמיקה. ממנוע בי-טורבו V8 החדש בנפח 6,6 ליטר הצליחו להפיק 1,842 כ"ס ו-1,617Nm! בסדנה טוענים כי מדובר במנוע העוצמתי ביותר שהותקן אי-פעם במכונית סדרתית. לצורך השוואה, בוגאטי שירון סופר ספורט +300 מצוידת במנוע W16 בנפח 8 ליטר המפיק 1,600 כ"ס ו-1,600Nm ובקוניגסג יסקו מותקן מנוע V8 בנפח 5 ליטר בהספק 1,600 כ"ס ו-1,526Nm.

חלל פנימי, Hennessey Venom F5.

המהירות המרבית של ונום F5 הסדרתית אמורה לעבור את נקודת ה-500 קמ"ש!

Hennessey
מנוע, Hennessey Venom F5.

מכונית ההיפר מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,6 שניות. יחד עם זאת, היא מגיעה ל-400 קמ"ש תוך 15,5 שניות. וזאת ללאהנעה כפולה! ההנעה היא אחורית בלבד. מחיר המכונית עומד על כ-2,1 מיליון דולר, בסך הכל החברה מתכננת לייצר רק 24 עותקים. במהלך נסיעת המבחן באתר המבחנים בפלורידה, ארה"ב, הנסי ונום השיגה מהירות של 437 קמ"ש, אך תוצאה זו היא לא הגבול, כפי שטוענים מומחי הנסי. ניסויי מהירות מרבית יחודשו בסוף שנת 2022. בנסיעות המבחן הבאות המהנדסים ינסו שוב להגיע למהירות המוצהרת של 500 קמ"ש.

Hennessey Venom F5 Roadster.

באוגוסט 2022 הושקה גרסת Roadster הפתוחה של הנסי ונום F5 עם פאנל מרוכב מתנתק במקום גג קשיח. הרודסטר החדש מתמודד על תואר המכונית הסדרתית המהירה ביותר עם גג פתוח, שכן המהנדסים התאימו אותו למהירויות מעל 482 קמ"ש. הוא מצויד באותו מנוע בי-טורבו בעל 8 צילינדרים 6.6 Fury עם הספק מרבי של 1,842 כ"ס ו-1,617Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית חד-מצמדית. מבחינה טכנית הרודסטר זהה לונום F5 במרכב קופה, האצה ל-100 קמ"ש אמורה לקחת בערך 2,6 שניות.

מה ידעתם על הנסי לפני המאמר שלנו?
13 קולות